x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
Reportatge

Turisme elèctric

La recàrrega es pot gestionar amb el clauer.

La recàrrega es pot gestionar amb el clauer.

La recàrrega es pot gestionar amb el clauer.

E.C
Actualitzada 20/07/2022 a les 06:35
Els propietaris de vehicles elèctrics podran sumar Andorra com a destí si viatgen per carretera. I és que a partir d’ara, amb l’aplicació Electromaps, els usuaris podran trobar, accedir i gestionar la recàrrega en tots els punts de càrrega ubicats a la via pública a través de l’aplicació mòbil, així com el clauer de l’operador europeu.

Aquest acord entre Feda Solucions i Electromaps suposa un pas endavant, no només per facilitar l’arribada de turistes amb vehicles elèctrics al Principat, sinó per “fomentar la imatge d’Andorra com a país que aposta per la mobilitat”, tal com va sostenir ahir el gerent de Feda Solucions, Ivan Mora. I és que fins ara, el turista que viatjava en cotxe elèctirc al país havia de fer la recàrrega amb un codi QR, un meca- nisme feixuc i que requeria connexió a internet, amb una tarifa de 8 euros l’hora. En canvi, gestionar la càrrega amb l’aplicació d’Electromaps o el seu clauer serà possible sense connexió a Internet i, a més, suposarà un benefici econòmic, ja que l’import es redueix a 5,25 euros l’hora. Aquesta possibilitat està pensada per al turisme, ja que fer la càrrega del vehicle amb el clauer de Feda Solucions costa 4 euros l’hora. Actualment, hi ha 45 punts de càrrega repartits pel país. D'aquests, 23 són de FEDA, mentre que els 22 restants els gestionen altres operadors. Els punts de càrrega de vehicles elèctrics generen a FEDA uns ingressos mensuals d'entre 5.000 i 6.000 euros, segons va indicar Mora, que va detallar que “‘l’objectiu no és fer el gran negoci, sinó recuperar la inversió”. De fet, fins fa poc, els punts oferien dues hores de recàrrega de franc, però “començàvem a estar saturats i s’ha optat per establir una tarifa de mercat, que és de 0,35 euros el kilowatt hora”, va dir, fet que ha permès multiplicar els ingressos fins a quatre vegades.
Etiquetes
  • #5 FEDA la solució
    (20/07/22 16:08)

    Un altre forat negre per tenir gent contenta en nòmina

    Respondre
  • #4 Carlestoltes
    (20/07/22 09:46)

    Turistes electrics que han de ser rics i venir d'uns 200 o 300kms com a maxim. I despres apretar el culet a veure si troben algun punt de recarrega lliure. Ens preneu el pel amb els cotxes electrics. No hi ha ni autonomia, ni infraestructures, ni subministrament electric suficient. El futur no es electric i no ho ha sigut mai. Una altra moda temporal.

    Respondre
  • #3 Nyap
    (20/07/22 08:44)

    Anais va dir..
    No passa res, tot s'hi val per salvar el planeta de la temible crisi climàtica!
    Un parell de carregadors més i jo crec que ja serem a prop de la salvació, gracies als quatre cotxes electrics que volten pel pais.

    Respondre
  • #2 Anais
    (20/07/22 08:36)

    45 cargadors a un cost de 20.000 € = 900.000€. Si en recuperem 60.000€ a l'any. 15 anys per pagar la festa i sense comptar el manteniment / reparacions. Ja se que no és negoci, peró perqué hem de pagar tots pels benefici de uns quans????? I el deute de Feda PUJANT !!!!!

    Respondre
  • #1 Usuari Tesla
    (20/07/22 07:32)

    Vos vau deixar perdre els 10 super carregadors Tesla que van acabar devant del Parador de la Seu.
    I ara feu aquesta publicitat estúpida.

    Respondre
5
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2023 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts