Transport

El sector del taxi no tem el servei de VTC

L’ATA afirma que els membres del sector estan “molestos” amb la nova iniciativa de CityXerpa però no excessivament preocupats

CityXerpa Move compta amb una flota de 15 vehicles que es reparteixen en diferents punts claus del país.CITYXERPA

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

CityXerpa va anunciar ahir que recentment ha posat en marxa una nova via de negoci, en concret un servei de VTC (vehicles de turisme amb conductor), que ofereix viatges amb xòfers privats. La iniciativa no amoïna ni preocupa excessivament els professionals del taxi perquè consideren que no els suposarà una competència directa. Tot i així, des de l'Associació de Taxistes d’Andorra (ATA), la més representativa en aquesta activitat, es recorda que aquest és un aspecte més que perjudicarà el sector i que s’afegeix a d’altres com l’increment progressiu del preu dels combustible o els busos comunals a la demanda que darrerament han posat en funcionament diferents comuns. En aquest sentit, el president de l’ATA, Marcio Pereira, va indicar en relació al nou servei de CityXerpa que “ens afectarà una mica, però no crec que ens faci molt mal. Tampoc li tenim por perquè nosaltres disposem de molts vehicles i de molts clients del país”. Pereira va recordar, a més, que a Andorra “el mercat és molt limitat”, motiu pel qual va vaticinar que potser CityXerpa “ha de fer marxa enrere d'aquí a poc, com ja va passar recentment amb una altra empresa similar”. A l’hora de qualificar el sentiment del sector del taxi davant d’aquest nou servei de VTC, el president de l’ATA explicava que “estem una mica molestos, però el cert és que no podem fer-hi res”, en tractar-se d’una activitat legal.

CityXerpa explicava ahir en una nota de premsa que el nou servei de xofers privats s’ha integrat a l’aplicació de comandes a domicili “amb l’objectiu d’operar i gestionar solucions de mobilitat de forma 100% digital”. Precisament el fet que els clients hagin de demanar el viatge a través d’una app és vist com un punt feble per part de l’ATA, “ja que la gent està molt acostumada aquí a trucar per telèfon i són clients fidels que volen pagar en efectiu o amb targeta”.

CityXerpa Move vol representar una nova manera de moure’s dins i fora d’Andorra. El servei està disponible les 24 hores del dia els 365 dies de l’any i els usuaris podran reservar tant viatges nacionals com internacionals. L’objectiu és que no es tardi més de 5-10 minuts en recollir un passatger, gràcies al fet que la flota de vehicles estarà repartida en punts claus i el client sabrà per l’app els minuts en què aniran a buscar-lo. Els viatges internacionals s’han de programar amb 24 hores d’antelació. De moment, l’empresa compta amb 15 vehicles i una vintena de xofers assalariats, tot i que es preveu augmentar la plantilla en funció de la demanda. D’altra banda, l’empresa treballa per disposar de vehicles adaptats per a cadires de rodes, cotxets o mascotes, entre altres facilitats. El director general de CityXerpa, Bernat Altimir, destacava que “el llançament de CityXerpa Move s’emmarca en el nostre objectiu de no ser únicament una empresa de comandes a domicili, sinó una empresa que aporta a la societat andorrana i als visitants solucions i serveis que milloren la seva qualitat de vida, començant per facilitar-los l’experiència de mobilitat al país”.

Contràriament al servei de VTC, que no preocupa massa als taxistes perquè no els treuran un nombre molt gran de clients, els professionals del sector sí que es mostren molt crítics amb els autobusos a demanda que han posat en funcionament alguns comuns. I és que, segons l’ATA, comporten una “competència il·legal perquè deixen el client porta a porta i això és com un servei de taxi amagat, cosa que només podem fer nosaltres”. En aquest sentit, l’associació es queixa de no ser tinguda en compte pels comuns.

CARACTERÍSTIQUES

-NOU SERVEI

CityXerpa Move vol suposar una nova manera de moure’s dins i fora del país i estarà disponible les 24 hores del dia els 365 dies de l’any.

-FLOTA DE 15 VEHICLES

L’empres comptarà amb una flota de 15 vehicles de sortida i amb una vintena de xofers contractats, que pot créixer en funció de la demanda existent.

-TEMPS D'ESPERA

L’objectiu és que el temps de recollida d’un passatger se situï entre els 5 i els 10 minuts i l’app mostrarà a l’usuari el temps en què un xofer l’anirà a buscar.

tracking