.

x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
rEPORTATGE

Tecnologia per a tothom?

Una queixa va evidenciar que els nous TPV suposen una barrera per als pagaments de persones invidents. Un problema que és en via de resolució.
Un dels nous TPV amb pantalla tàctil.

Un dels nous TPV amb pantalla tàctil.

Un dels nous TPV amb pantalla tàctil.

Fernando Galindo
Actualitzada 11/07/2022 a les 12:10
Molts establiments ja disposen de les noves màquines TPV, amb una pantalla tàctil que s’assimila a un smartphone. Introduir el PIN de la targeta de crèdit i l’acció de validar-lo s’ha de fer prement sobre la pantalla i han desaparegut les tecles dels aparells tradicionals. Una renovació que és en via d’adaptació després que l’Associació de Persones amb Discapacitat Visual i Auditiva d’Andorra evidenciés que la nova tecnologia suposava un entrebanc important per a les persones invidents. I és que la desaparició de les tecles els impedia poder fer l’acció de posar el número secret de la seva targeta perquè eren les tecles –concretament el relleu en una, el del número 5– que els permetien guiar-se amb el tacte per introduir els quatre dígits del PIN. Un problema més que evident d’acces- sibilitat.

Andorran Banking és en via de solucionar-ho. Va ser la queixa de l’entitat que va fer adonar-se a la patronal dels bancs –que és qui gestiona els aparells– de la mancança, que van traslladar al proveïdor internacional que els subministra els nous TPV perquè hi cerqués una solució. I com si efectivament es tractés d’un telèfon intel·ligent, el remei vindrà a través d’una aplicació que ja s’ha testat a Anglaterra i que s’introduirà als aparells per tal que emetin una veu que guiarà els compradors amb dificultats greus de visió perquè puguin ser autònoms en una acció tan habitual com la de comprar amb targeta de crèdit. Des d’Andorran Banking defensen, a més, que un cop s’hagi introduït a les màquines suposarà un plus d’autonomia per a aquestes persones. I és que fins ara havien de fer confiança que el treballador de l’establiment havia introduït correctament l’import de la compra, i ara la veu de l’aparell serà la que els confirmarà quina és la quantia que abonen. En tot cas, l’aplicació s’ha trobat en anglès i ara cal fer-ne la traducció al català perquè pugui ser operativa per als compradors a Andorra.

La renovació
La setmana passada ja s’havien substituït aproximadament la meitat dels TPV en un procés que la patronal que agrupa les entitats financeres preveia culminar a final d’aquest mes però que probablement no tancarà fins al setembre. Es tracta d’un canvi que s’adapta a noves normes ISO i normativa internacional que avança en seguretat i que, segons van explicar, també ha volgut alinear-se amb l’aposta governamental per la digitalització. Els nous aparells permeten, a més a més, automatitzar l’acció d’introduir per quin banc es fa passar aquell pagament.
Etiquetes
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2022 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts