TALL A la 
CS-310 

Tall a la CS-310 entre Anyós i l'Aldosa a causa d'una esllavissada sense danys personals. El trànsit s'ha desviat pel centre de la Massana

transport públic

Les concessionàries plantegen augmentar el servei d'autobús

Hi ha uns 10.500 abonaments repartits, si bé només prop de 6.000 s’han activat

Cada vegada són més els abonaments gratuïts.Fernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Les empreses concessionàries del transport públic no descarten haver d’incrementar el servei que donen en un futur pròxim. De moment, però, durant els mesos d’estiu, en què habitualment baixa la utilització del bus, no ho faran. Així doncs, serà a partir de mitjan setembre, amb la tornada de les vacances i l’inici del curs escolar, quan podran determinar si cal fer alguna millora, com ara l’increment de les freqüències, i per tant no s’esperarà a la finalització de la prova pilot, fixada en sis mesos, per introduir possibles canvis. Ho va indicar ahir el director general de Coopalsa, Gabriel Dallerès, durant la presentació del dispositiu per al trànsit amb motiu de la Copa del Món de BTT. Dallerès va puntualitzar que no serà fins aleshores quan es podria plantejar “un complement del servei”.

El que és clar és que cada vegada són més els abonaments gratuïts que s’estan repartint entre la ciutadania, que ahir el secretari d’Estat d’Economia, Èric Bartolomé, estimava en uns 10.500, tot i que a hores d’ara prop d’uns 6.000 són els que s’han activitat amb la realització d’algun viatge. Es tracta, segons va indicar Dallerès, d’una xifra que ja supera el total d’abonaments que es feien servir abans que el Govern aprovés la gratuïtat del transport públic, per la qual cosa vaticina que es pot afirmar que pràcticament “cada resident tindrà un carnet a la butxaca”.

En aquesta mateixa línia, Bartolomé es va mostrar convençut que cada vegada hi haurà més conscienciació entre la població sobre la necessitat d’utilitzar el transport públic en lloc del cotxe particular. D’aquesta manera, tal com s’ha reiterat en diferents ocasions des de l’executiu, es pretén aconseguir dos objectius: per una banda, reduir la emissió de gasos contaminants, una de les prioritats en l’àmbit mundial i, per una altra, evitar els col·lapses circulatoris.

tracking