.

x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
transport públic

Les concessionàries es plantejaran al setembre si cal augmentar el servei

Hi ha uns 10.500 abonaments repartits, si bé només prop de 6.000 s’han activat
Cada vegada són més els abonaments gratuïts.

Cada vegada són més els abonaments gratuïts.

Cada vegada són més els abonaments gratuïts.

Fernando Galindo
Actualitzada 09/07/2022 a les 12:15
Les empreses concessionàries del transport públic no descarten haver d’incrementar el servei que donen en un futur pròxim. De moment, però, durant els mesos d’estiu, en què habitualment baixa la utilització del bus, no ho faran. Així doncs, serà a partir de mitjan setembre, amb la tornada de les vacances i l’inici del curs escolar, quan podran determinar si cal fer alguna millora, com ara l’increment de les freqüències, i per tant no s’esperarà a la finalització de la prova pilot, fixada en sis mesos, per introduir possibles canvis. Ho va indicar ahir el director general de Coopalsa, Gabriel Dallerès, durant la presentació del dispositiu per al trànsit amb motiu de la Copa del Món de BTT. Dallerès va puntualitzar que no serà fins aleshores quan es podria plantejar “un complement del servei”.

El que és clar és que cada vegada són més els abonaments gratuïts que s’estan repartint entre la ciutadania, que ahir el secretari d’Estat d’Economia, Èric Bartolomé, estimava en uns 10.500, tot i que a hores d’ara prop d’uns 6.000 són els que s’han activitat amb la realització d’algun viatge. Es tracta, segons va indicar Dallerès, d’una xifra que ja supera el total d’abonaments que es feien servir abans que el Govern aprovés la gratuïtat del transport públic, per la qual cosa vaticina que es pot afirmar que pràcticament “cada resident tindrà un carnet a la butxaca”.

En aquesta mateixa línia, Bartolomé es va mostrar convençut que cada vegada hi haurà més conscienciació entre la població sobre la necessitat d’utilitzar el transport públic en lloc del cotxe particular. D’aquesta manera, tal com s’ha reiterat en diferents ocasions des de l’executiu, es pretén aconseguir dos objectius: per una banda, reduir la emissió de gasos contaminants, una de les prioritats en l’àmbit mundial i, per una altra, evitar els col·lapses circulatoris.
Etiquetes
Veure’n més
13
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2022 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts