x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
Andorra la Vella

Les fonts de llum del passeig del riu tindran un cost de quatre milions

La segona fase d’obres de la zona de la plaça de la Rotonda durarà nou mesos
Les fonts de llum costaran 4 milions

Les fonts de llum costaran 4 milions

Les fonts de llum costaran 4 milions

COMÚ ALV
Simulació de les fonts de llum.

Simulació de les fonts de llum.

Simulació de les fonts de llum.

COMÚ D'ANDORRA LA VELLA
Actualitzada 29/06/2022 a les 12:09
Andorra la Vella inicia la segona fase de les obres d’embelliment de la plaça de la Rotonda i del passeig del riu fins al pont de París. Els treballs finalment tindran un cost de quatre milions d’euros i no de 4,5 milions, que és la xifra que el comú havia anunciat inicialment. Aquesta rebaixa s’explica per la reducció del nobre de balcons trepitjables que s’havien de construir a la zona per permetre que els ciutadans s’acostin al riu. N’hi haurà quatre de trepitjables –el projecte inicial en preveia vuit–, mentre que els altres quatre s’han mantingut, però no seran trepitjables. Pel que fa a la il·luminació, també ha suposat una rebaixa del preu final, ja que s’ha adjudicat un altre sistema lumínic més econòmic.

Ho va explicar ahir a la tarda la cònsol major de la capital, Conxita Marsol, que va assenyalar que es tracta d’una de les fases més importants d’aquest projecte perquè “inclou les fonts, que entenem que donaran un atractiu més a la zona comercial d’Andorra la Vella i del país”. Marsol va emfasitzar que l’espai inclourà un espectacle de so i llums que “anirà canviant en funció de les activitats que es facin i de l’època de l’any”, tot i que habitualment es mantindran en una mateixa posició.

Les obres tindran una durada aproximada de nou mesos, però la cònsol va destacar que no tindran una gran afectació en la vida quotidiana dels ciutadans, atès que “es podrà transitar per la zona sense cap problema”. La mandatària va assenyalar que els treballs han començat més tard per assegurar-se que “tindríem tot el material”.

Marsol va destacar que cal “aportar nous atractius perquè el turista tingui una referència més per visitar Andorra la Vella i sobretot per atansar-se al centre comercial”.

4.000 Al multifuncional
Pel que fa al projecte de l’edifici multifuncional, l’arquitecte de l’Estadi Comunal, Pere Cervós, va assenyalar que en l’estudi del projecte de l’estadi es va concretar que hi cabria un multifuncional de 4.000 persones. Si cap o no a la zona actual de l’Estadi Comunal dependrà de la capacitat que l’executiu vulgui que tingui l’equipament, va afirmar l’arquitecte. “El gran problema que té aquest espai és la carretera que té al costat i com fem l’obra per no tallar la carretera”, va assenyalar Cervós.

 
MÀQUINES QUE COMPENSIN RECICLAR, LA IDEA MÉS VOTADA
Instal·lar màquines que recompensin per reciclar. Aquesta és la proposta més votada en la darrera edició dels pressupostos participatius. El projecte es desenvoluparà amb una partida del pressupost del 2022 reservada als resultats d’aquest procés participatiu de 200.000 euros. De l’1 al 19 de juny els majors de 16 anys censats a la parròquia va poder votar entre les 14 propostes finalistes. La proposta guanyadora va obtenir 431 vots. Un total de 688 veïns, el 3,27% de les persones amb dret a vot, van fer arribar les seves preferències i van emetre un total de 1.656 vots (cada persona podia seleccionar fins a tres propostes) a través del portal decidim.andorralavella.ad o en els punts de votació telemàtica habilitats al punt d’informació de la gent gran, l’oficina de l’espai ciutadà i l’oficina de tràmits de Santa Coloma.
  • #33 Riu
    (29/06/22 22:40)

    Cuan puji el nivell del riu que no es la primera vegada riureu tots y a on aniran a parar les llums.

    Respondre
  • #32 Josep
    (29/06/22 19:54)

    Acabaran siendo 8 millones al tiempo

    Respondre
  • #31 Que no pari la festa
    (29/06/22 19:46)

    En realitat la font ignominiosa és un homenatge a Marsol, hauria d'anomenar-se la font de Marsol, pel que fa als colors, els de les nostres cares...

    Respondre
  • #30 Canovas
    (29/06/22 16:40)

    Ni falta que fan, aquestes fontetes.  

    Llençar els cèntims de la gent en un moment en que tothom ho està passant malament és d'un cinisme repugnant. ¿En quin mon viu, aquesta gent?

    Respondre
  • #29 El Club
    (29/06/22 14:53)

    Ho estàs fent molt bé Conxita, molt bé!, quatre millonets no són res!.
    Ara una altra pujadeta a les tarifes dels pàrquings i fora els pagaments en efectiu.
    Un 10!.

    Respondre
  • #28 Marc
    (29/06/22 14:29)

    Doncs jo crec que sera maco i no es fa mal a res. El que no veig gens es la destrossa que volen fer els encampdans a engolasters.... ara es un lloc de "calma" on pasejar, estirar te... si fan lo que volen fer es convertira en algo massa ludic.

    Hi ha gent que pot pujar a llacs que estiguin a la muntanya, pero tenim persones que els anava molt be aquest raconet de calma.... :-( per el meu parer, s'hauria de respectar.

    Respondre
  • #27 Pam d'aigua.
    (29/06/22 13:49)

    palm va dir..
    Estava pensant exactament el mateix veient el fotomuntatge.
    Ja veig camions cisternes per tot arreu portant aigua per fer pujar el cabdal. Això sí serà un catxondeo

    Respondre
  • #26 Toni
    (29/06/22 13:15)

    Com els nostres governants els agrada fer-se els importants i cults escollint noms anglesos, si es fa que es digui MARSOL WATER SOURCE, aixi ella quedarà satisfeta, el seu ego reforçat, i ja passarà a la posteritat. Com sempre el cost i la utilitat es el de menys.

    Respondre
  • #25 Joan
    (29/06/22 13:07)

    Conxita I d'Andorra (la Vella) ha vingut a aquest món (o a aquest país) per passar als llibres d'història, i ho aconseguirà. Grande Conxita!!!!

    Respondre
  • #24 Robo
    (29/06/22 12:33)

    Innecesari,nomes es perque no repeteixi totom les mateixes fotos al instagram perque semble que tot aquell qui be es fa la foto allá, será per falta de llocs..

    Respondre
Veure’n més
33
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2023 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts