.

x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
transport públic

Els abonaments gratuïts d'autobús es disparen a 2.500 en dos dies

Tant dijous passat com ahir es van produir cues d’usuaris a l’Estació Nacional d’Autobusos per gestionar els nous títols de transport col·lectiu
Cues a l'Estació Nacional d'Autobusos.

Cues a l'Estació Nacional d'Autobusos.

Cues a l'Estació Nacional d'Autobusos.

Fernando Galindo
Actualitzada 28/06/2022 a les 11:01
Entre les adquisicions d’abonaments físics i abonaments digitals a través de l’app MOU_T_B ja s’han reclamat més de 2.500 títols de transport públic d’ençà que es van començar a repartir dijous passat. Al llarg de les dues jornades que s’han distribuït els tiquets físicament hi ha hagut cues a l’Estació Nacional d’Autobusos. Pel que fa a la demanda per internet, ahir a les cinc de la tarda ja s’havien reclamat 955 abonaments.

Pel que fa a la distribució física, les cues d’usuaris es van tornar a repetir ahir a l’Estació d’Autobusos. Desenes de persones van esperar al matí per recollir la targeta per poder gaudir de franc dels viatges a les línies d’autobusos a partir de divendres 1 de juliol. Fins ahir a la tarda, segons els treballadors de l’Estació Nacional d’Autobusos, s’havien repartit prop de 1.600 abonaments físics. Cal recordar que tot i que l’abonament en si està el 100% subvencionat, la targeta física amb la qual s’haurà de validar quan es pujar a l’autobús té un cost de tres euros.

Venda per internet
L’entrada en circulació dels abonaments gratuïts va tenir un gran impacte a l’app Mou_T_B. L’aplicació comptava ahir amb 3.558 usuaris, dels quals 787 s’han registrat els darrers dies, coincidint amb l’anunci que aquesta eina es podia usar per tramitar l’abonament de manera virtual. Per poder fer la gestió d’obtenir el títol de transport cal que l’usuari tingui el certificat digital del Govern, que és el mecanisme per garantir que és unipersonal i intransferible.


Des del punt de vista de les empreses concessionàries, Gabriel Dallerès, gerent de Coopalsa, va assegurar que aquesta alta demanda “demostra que vam prendre una bona decisió permetent a la gent comprar els títols amb antelació”. Dallerès va declarar que “s’han estat donant 100 targetes per hora aquests dies i, per tant, evitarà problemes el dia 1 quan s’activi el sistema”. Pel que fa a la mesura en si, Dallerès va afirmar que estan contents perquè “creiem que a part de ser un avantatge per als usuaris habituals hi pot haver usuaris que no utilitzaven habitualment el servei que s’animin a fer-lo servir. D’aquí a final del mes de juliol veurem si hi ha més usuaris, però ara per ara tot plegat té bona pinta”, va comentar.


Tant des de Govern com des de les empreses concessionàries van assegurar que estan preparats per assumir, donat el cas de l’augment en la demanda d’usuaris, un creixement de l’oferta. Josep Pujol, director d’Empresa, Comerç, Desenvolupament Industrial i Transport va explicar durant la presentació del nou abonament, que “entenem que si la recepció és bona i augmenten els passatgers a poc a poc anirem adaptant l’oferta a la demanda del servei”.


L’abonament gratuït és una prova pilot que ha impulsat Govern en el marc de les mesures per lluitar contra els efectes de la inflació. Pel que fa al funcionament del títol un cop activat no caldrà renovar-lo, s’activarà el primer cop que es validi al principi de cada mes. L’abonament mensual gratuït estarà dirigit a residents d’entre tres i 64 anys que no disposin d’un abonament subvencionat per Govern com pot ser el Bus Jove o la targeta Blava. Es descarta els jubilats d’aquesta mesura perquè amb la targeta Magna ja gaudeixen de l’accés gratuït al transport públic.

 
EL TRANSPORT SERÀ DE FRANC DURANT UN ANY PER ALS JOVES
La ministra d’Afers Socials, Joventut i Igualtat, Judith Pallarés, va anunciar ahir a la tarda en el marc de la comissió de seguiment de les polítiques de joventut que va tenir lloc al Consell General que la gratuïtat del Bus Jove –adreçat a tots els joves de 12 a 20 anys escolaritzats i no escolaritzats– serà d’un any. “Hem anat una mica més enllà”, va explicar Pallarés. “Era molt més factible fer el canvi cap a la gratuïtat per un any en el cas del transport jove”, va matisar. En aquest sentit, un cop arribi el 31 de desembre i finalitzi la iniciativa de l’abonament gratuït que ha impulsat Govern i que s’activarà l’1 de juliol, els joves continuaran gaudint de sis mesos més de transport a cost zero. “La idea era ampliar-ho fins als 20 anys, però per més endavant ens plantegem ampliar-ho fins als 25 anys”, va avançar el cap d’àrea de Joventut, Quim Pujol, també present a la compareixença. “Haurem de veure si ho podem dur a terme perquè depèn d’un tema pressupostari. Un cop acabem aquest any mirarem de poder-ho ampliar”, va afegir. L’abonament Bus Jove es va aprovar el setembre de l’any passat per substituir l’antic Bus Lliure.

Aquesta targeta està destinada als joves d’entre 12 i 20 anys estiguin o no escolaritzats, i permet als seus beneficiaris gaudir de viatges il·limitats arreu del país.
Etiquetes
Veure’n més
14
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2022 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts