TALL A la 
CS-310 

Tall a la CS-310 entre Anyós i l'Aldosa a causa d'una esllavissada sense danys personals. El trànsit s'ha desviat pel centre de la Massana

Mobilitat

Estudi d'una línia de tren fins a Andorra

La Generalitat analitzarà un possible traçat per a una connexió entre Alp i el Principat

Jordi Gallardo, el conseller Jordi Puigneró i l'alcalde de la Seu, Francesc Viaplana.SFG / C. esteve

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El departament de la vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori de la Generalitat de Catalu­nya ha encarregat quatre informes per “determinar la potencialitat de xarxes tramviàries per tal d’incloure-les, si s’escau, en els diferents plantejaments territorials”. Entre aquests estudis destaca l’anàlisi que es realitzarà del traç d’una possible que uneixi Alp, a la Cerdanya, amb Andorra. Es preveu que el tram català, a banda d’enllaçar la Seu d’Urgell amb Andorra, transcorri per la vall del Segre fins a Alp, connectant la línia ja existent i permetent l’enllaç tant amb Ripoll, Vic i Barcelona com amb França. Es preveu que el recorregut tingui una longitud de 57 quilòmetres. El traçat tindrà dos trams: la Seu d’Urgell-Andorra i la Seu d’Urgell-Alp, en el que han anomenat el ferrocarril del Pirineu. Aquest projecte connectaria per tren les ciutats de Tolosa i Barcelona amb el Principat, una reclamació que la plataforma And­Rail, demana des de la seva fundació l’any 2020. Sobre aquesta qüestió, el president, Sebastià Mijares, va declarar que “tant de bo l’estudi sigui favorable i confiem que ho serà perquè té avantatges que són molt interessants”.

Mijares es va aventurar a especular quina podria ser la millor manera de crear una línia que arribés a Andorra. “Entenem que un model operatiu semidirecte seria l’ideal”, va assegurar, i va afegir que “som conscients que l’R3 és una línia coneguda per ser lenta i els trens que van fins a Puigcerdà són de rodalies, per això triguen tant. Per aquesta raó defensem una línia semidirecta amb una sortida des de Barcelona que abans d’arribar a Andorra tingui dues o tres parades com a màxim, seria l’ideal tenint en compte que hauria de parar a la Seu”. Mijares va afirmar que amb el model que proposen des d’And­Rail, equiparable als trajectes de distància mitjana, el viatge entre Barcelona i Andorra duraria menys de tres hores.

L’import de la licitació de l’estudi d’aquesta nova xarxa de tren es preveu de 171.000 euros amb un termini d’anàlisi de la redacció de nou mesos. Aquest estudi preveu analitzar la factibilitat d’aquesta línia i determinar les seves potencialitats.

tracking