x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
Modificació de la constitució

El PS proposa convertir l'habitatge en dret fonamental

Consideren que afavorirà la seva protecció i pot impedir que el Tribunal Constitucional tombi mesures més garantistes
Pere López i Marta Pujol en roda de premsa.

Pere López i Marta Pujol en roda de premsa.

Pere López i Marta Pujol en roda de premsa.

PS
Actualitzada 15/06/2022 a les 12:37
El Partit Socialdemòcrata assegura que volen modificar la Constitució per assegurar-se que s’inclou l’habitatge com un dret fonamental. Així ho va explicar el president del PS, Pere López, que va comparèixer ahir amb la vocal del Comitè Executiu i coordinadora del Comitè d’Encamp, Marta Pujol, per fer balanç del segon debat del cicle 30 anys de Constitució. Mirant cap al futur, en què Pujol va debatre sobre el dret a l’habitatge amb el Raonador del ciutadà, Marc Vila, el passat 8 de juny a la sala de les Fontetes de la Massana.

Les intencions dels socialdemòcrates són modificar la Constitució per incloure’l al capítol tercer, dels drets fonamentals i les llibertats, en comptes de mantenir l’article 33 sobre el dret a un habitatge digne, en el capítol cinquè, dels drets i principis econòmics, socials i culturals. Des del PS van assegurar que aquesta nova consideració de l’habitatge com a dret fonamental podria afavorir, per exemple, que quedés més protegit i, en cas que s’apliquessin mesures més garantistes en aquest aspecte, no hi hagués cap risc que les tombés el Tribunal Constitucional.

López i Pujol van explicar que les propostes s’adrecen a regular els preus mitjançant un registre de la propietat efectiu i un índex de preus de referència que permeti aplicar una imposició fiscal més elevada als pisos per sobre d’aquest preu de referència. Sobre aquesta qüestió van aclarir que tampoc no haurien de poder optar a ajuts per a reformes o millores i bonificacions als que se situïn per sota.

Respecte a les opinions contràries a intervenir per regular l’habitatge han assegurat que hi discrepen frontalment i que, de fet, les seves propostes van en la direcció contrària. Sobre aquesta qüestió van explicar que l’opinió del Raonador del Ciutadà sobre aquests temes és coincident en molts aspectes a les seves propostes. El PS ja va anunciar en la presentació de Pere López com a candidat que les polítiques d’habitatge seran un dels pals de paller del programa electoral de les pròximes eleccions.
 
PREGUNTA SOBRE LES FILIALS D'ANDORRA TELECOM
El conseller general del Partit Socialdemòcrata, Quim Miró, va demanar al Govern en una pregunta parlamentària informació sobre les societats participades o filials d'Andorra Telecom. El PS va especificar que la demanda d'informació es fa arran d’un “malestar” al sector de les noves tecnologies “per la creació d'una de les filials de la parapública”.
Etiquetes
  • #3 Paper mullat
    (15/06/22 15:06)

    Incloure el Dret a l'Habitatge com a Dret Fonamental en la Constitució, em recorda la recerca de professors universitaris que ens investiguin camins per esquivar el Principi Constitucional del Dret a la Vida des de la seva existència.

    Respondre
  • #2 Kk
    (15/06/22 14:27)

    El partit socialista d'Andorra hauria de fer una correcció a les seves sigles, sobretot comparat amb Espanya. Ja no és un PS, és Podemos Andorra.

    Respondre
  • #1 Pau sense vot
    (15/06/22 13:51)

    En las dos ciudades que han regulado el precio, Berlín, y en Barvelona, que copió a los alemanes, las regulaciones han sido declaradas inconstitucionales y están suspendidas, y ya figura el derecho a la vivienda como derecho fundamental en ambos países. Incluso el efecto logrado por la regulación, ha sido lo contrario a lo buscado: en Berlín los propietarios retiraron muchos pisos del mercado de alquiler, en Catalunya y las "ciudades tensas", como no podíamos subir el precio les agregamos al alquiler los gastos comunes y otras "vías paralelas" y seguimos cobrando lo mismo.
    Por ejemplo, puedes cobrar más si el piso tiene "vistas", como nadie ha definido esas vistas, a la que tengas ventana, ala , a subir el precio.
    No copien experimentos fracasados.

    Respondre
3
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2023 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts