x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
CULTURA

Hekla Terech, Nina Rivarés i Júlia López, guanyadores de Les 7 Claus

El concurs escolar de narrativa ha comptat amb la participació de 400 alumnes de dotze centres escolars
A la fase final s'han decidit els deu millors treballs

A la fase final s'han decidit els deu millors treballs

A la fase final s'han decidit els deu millors treballs

Govern d'Andorra
Actualitzada 10/06/2022 a les 12:58
El concurs escolar de narrativa 'Les 7 Claus' adreçat als alumnes de quart de primera ensenyança i estudis equivalents dels diversos sistemes educatius del país, organitzat pel ministeri d'Educació i Ensenyament Superior, amb la col·laboració del ministeri de Cultura i Esports, ha comptat amb la participació de 12 centres escolars, segons informa l'executiu en un comunicat. En aquest sentit, el concurs consta d'una fase escolar, en què han participat gairebé 400 estudiants, en què han escrit un relat en català sobre 'El Patrimoni cultural d'Andorra'. Els mestres escullen els dos millors relats de cada classe, que passen a la fase final en
representació dels seus centres educatius en la qual hi han arribat prop de 50 textos.


El jurat de la fase final, format per Marcel·la Armengol, Maria Àngels Aché i Gemma Sampons, ha llegit i valorat tots els textos i ha decidit els 10 millors treballs. Tots els finalistes reben diversos obsequis relacionats amb el patrimoni cultural d'Andorra, una bossa de Política Lingüística, entrades per al cinema en català i un passaport per visitar els museus del país. A més el primer, el segon i el tercer premi reben un lot de llibres i entrades per a Naturland, que col·labora d'aquesta manera en el premi.


Així, segons recorda Govern el lliurament dels premis ha està presidit per la directora del departament d'Inspecció, Qualitat Educativa i Recursos Humans del ministeri d'Educació i Ensenyament Superior, Marie Pagès, i pel director del departament de Política Lingüística del Ministeri de Cultura i Esports, Joan Sans, qui han posat en valor l'ús creatiu de la llengua catalana, com a llengua oficial del país i una part del patrimoni viu d'Andorra. El primer premi ha estat per Hekla Terech de l'Escola Francesa d'Ordino pel seu treball 'Petit rima amb avorrit?'; el segon guardó ha recaigut a Nina Rivarés de l'Escola Andorrana de Canillo pel seu relat 'La Casa de la Vall' i el tercer premi ha estat per Júlia López Peralba del Col·legi Maria Janer per la seva obra 'El Cor d'Andorra'.


Per cloure l'acte, els guanyadors i les famílies s'han desplaçat a l'església de Santa Coloma per veure el vídeo mapeig de les pintures.
Etiquetes
El més...
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2023 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts