x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
Mobilitat

El 95% de les carreteres del país són segures per a vehicles

Un estudi del RACC indica que la xarxa viària és menys segura per als ciclistes
Presentació de l'informe sobre la xarxa viària aquest matí

Presentació de l'informe sobre la xarxa viària aquest matí

Presentació de l'informe sobre la xarxa viària aquest matí

Fernando Galindo
Actualitzada 24/05/2022 a les 17:37
Un informe sobre l'estat de la xarxa viària andorrana fet pel Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC) seguint la metodologia del Programa Internacional d'Avaluació de Carreteres (iRAP) mostra que el 94,7% de la xarxa viària del Principat és segura per a ocupants de vehicles perquè rep una qualificació de tres estrelles o superior, segons els resultats que s'han presentat avui a Govern. Les conclusions revelen que les carreteres del país reben una qualificació d'una o dues estrelles, el màxim són cinc, quan s'analitza la seguretat per a vianants i ciclistes.

El director del departament de Mobilitat, Jaume Bonell, ha destacat que aquesta auditoria de la xarxa viària forma part de les accions que el Govern està desenvolupant per reforçar la seguretat a les carreteres nacionals "fomentant alhora les actituds cíviques".  L'estudi es va iniciar el 5 de maig i s'ha fet amb el recull continu d'imatges d'alta resolució del total de 78 quilòmetres de les carreteres generals 1, 2 i 3 i ha analitzat més de 60 paràmetres cada 100 metres de la via, entre els quals figuren l'existència de precipicis o l'estat del ferm. 

El director de l'Àrea de Mobilitat del RACC, Cristian Bardají, ha destacat pel percentatge de qualificació amb tres estrelles o més Andorra se situa "per sobre de la mitjana de l'Europa occidental". El tècnic de Mobilitat i Seguretat Viària, Joan Domingo, ha recalcat que l'objectiu de l'iRAP és que totes les carreteres del món siguin de 3 estrelles o més i ha afegit que per tant Andorra "compleix pràcticament els objectius de l'iRAP".

L'estudi mesura el risc viari per l'índex de perillositat en funció dels accidents per quilòmetre recorregut i pel risc de la infraestructura. L'informe determina la qualitat de les carreteres i ha de servir per millorar la seguretat viària del Principat i en la presa de decisions estratègiques per a la millora de les infraestructures, segons especifica el Govern. La xarxa viària andorrana va registrar 629 sinistres durant el 2021.
Etiquetes
  • #10 Formula 1
    (24/05/22 22:09)

    Pues ja es hora de fer la fórmula 1 aquí com a Mónaco no?, o teniu por de no complir las normativas amb tans forats que tenim tot arreu? O veu la FIA y marxarien amb coet.

    Respondre
  • #9 Hahahaha
    (24/05/22 22:06)

    Hahahahhah que chiste.

    Respondre
  • #8 Rita
    (24/05/22 20:05)

    Ostres quina mala sort !!!
    Tinc el 5% restant a tocar de casa …

    Respondre
  • #7 El RACC ?
    (24/05/22 19:03)

    No ens cal un estudi de gent de fora. Quan aprendren a ser sobirans i autonoms ??

    Respondre
  • #6 El problema
    (24/05/22 18:46)

    El problema no són les carreteres, són els usuaris. Fitipaldis, sonats, gent conduïnt amb el mòbil, gent conduïnt fumant, beguts o drogats, gent que no respecta les distàncies, llestos que se salten les cues i et tanquen el pas sense respectar els cedir el pas. I tot per què falta qui controli i fiqui sancions. Les carreteres andorranes són el far west. Ja no parlem dels fums dels vehicles, que alguns semblen locomotores de carbó.

    Respondre
  • #5 Jr
    (24/05/22 18:38)

    No importa el que diga aquest gent...tots sabem com estan les carreteres del país, peró ells tenen que justificar els sueldazos que cobran i nosaltres som tots rucs!!!

    Respondre
  • #4 Joan
    (24/05/22 18:01)

    Per motoristes o ciclistes, gens… quantes tenen doble guardarrail? M'atreviria a dir que el 95% no en tenen.

    Respondre
  • #3 Joan
    (24/05/22 17:47)

    Segur?? forats, arquetes i rases a diferent nivell, vessaments d'olis i gasoil, ....

    Respondre
  • #2 Arinsal
    (24/05/22 17:23)

    Jeje clar estudi no es sobre la CG 4 o la CG 5, sino nota baixaria molt. Abandonats estem a qui dalt! 

    Respondre
  • #1 pep
    (24/05/22 16:59)

    Bastant poc segura pels ciclistes... Només cal veure la quantitat de forats que hi ha

    Respondre
10
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2024 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts