Grandvalira rep menys clients però assoleix més facturació

Grandvalira tanca la temporada d’esquí amb una facturació més alta que la 2018-2019

Imatge aèria del sector del Pas de la Casa a Grandvalira.Grandvalira

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

L’estació d’esquí de Grandvalira va tancar la temporada amb uns ingressos superiors a la del 2018-2019 tot i haver rebut menys visitants. Juan Ramón Moreno, director general del domini, va explicar al Diari que el mes de desembre hi havia molta incertesa sobre el desenvolupament de la temporada d’esquí. “Vam arrancar amb un mercat internacional pràcticament inexistent, però vam tenir sort amb les nevades”, va indicar Moreno, que va assenyalar que les nevades de principi de temporada i una crescuda important del mercat de proximitat van ser clau en les bones xifres de visitants registrades. Ordino-Arcalís, estació del grup empresarial, tancarà les seves pistes el proper diumenge. Moreno va recordar que episodis de mal temps van obligar a tancar l’estació a principi de temporada afectant lleugerament a la facturació.

El mercat proper, sobretot turistes francesos i espanyols, han fet bona la temporada i han aportat majors ingressos per visitant, segons va explicar el director de Grandvalira. Tot i això han acusta la caiguda del turisme britànic i rus que habitualment representava un gruix important dels usuaris de l’estació d’esquí. Passada la incertesa vinculada a la situació sanitària, la direcció del domini va afirmar que amb la pujada dels preus de l’electricitat i els combustibles i la inflació es podrien apujar els preus de costos del funcionament de l’estació.

UNA BONA SETMANA SANTA

Grandvalira ha tingut una bona Setmana Santa, i en termes d’usuaris “ha estat al nivell de visitants que teníem en aquesta època de l'any abans de la pandèmia”, va comentar Juan Ramón Moreno. Les bones dades d’esquiadors s’han reflectit en les bones xifres que reporten tant hotels com allotjaments turístics. Àlex Ruiz, president de l’Associació d’Empreses d’Allotjaments Turístics (AEAT), va explicar que “la Setmana Santa ha ajudat a consolidar la bona dinàmica de tota la temporada” i va afegir que “el mal temps que va fer a Espanya va ajudar que molta gent es decidís a apujar a esgotar els últims dies de neu”. De fet, des d’AEAT es va assegurar que l’ocupació mitjana durant Setmana Santa va ser d’entre el 90% i 95% tant a parròquies baixes com a les altes. “Ha estat una temporada molt bona”, va resumir Ruiz. Pel que fa als hotels, la Setmana Santa ha anat fins i tot millor del que s’esperava. Els càlculs que es feien a principis de la setmana passada sembla que s’han complert i tot i que encara no hi ha dades oficials. Jordi París, president de la Unió Hotelera, va indicar que l’ocupació mitjana de la setmana passada podia rondar el 80%. “Han anat pujant més turistes i ha vingut més gent de la prevista a l’inici de setmana”, va assegurar.

OPERACIÓ SORTIDA

La tornada a casa dels turistes i l’arribada dels residents que han viatjat durant les vacances es va tancar ahir a la nit sense cap retenció destacable. Durant el matí hi va haver retencions puntuals per sortir del país a la frontera del riu Runer a causa d’una certa densitat del trànsit. Durant la tarda i vespre d’ahir s’esperava que hi hagués una densitat alta de trànsit tant a l’entrada com a la sortida del país, però es va mantenir una certa fluïdesa en el trànsit a totes dues fronteres.

NATURLAND REP MÉS DE 1.000 CLIENTS DIARIS

El centre d'activitats Naturland a Sant Julià de Lòria va rebre més de 1.000 visitants al dia durant el període de Setmana Santa. Divendres, dissabte i diumenge es van exhaurir les entrades, i dijous i dilluns es van registrar elevades xifres de visitants. En tot cas es van superar els objectius mínims marcats de rebre cada dia com a mínim 1.000 visitants. Naturland celebra les bones dades de visitants durant el pont de Setmana Santa pocs dies abans de tancar la temporada d'hivern, que es donarà per finalitzada el 30 d'abril. La major part dels visitants van adquirir les seves entrades en línia, dies i setmanes abans de la seva arribada, a través de la pàgina web de Naturland, exhaurint-les els dies més forts, i mostrant que cada vegada s'han d'adquirir entrades per al parc amb major antelació.

tracking