transport públic

Coopalsa porta a la Batllia la reclamació econòmica per la integració tarifària

El Govern no va contestar a la sol·licitud de la companyia per la compensació pendent

Dos autobusos circulant per Prat de la Creu.Fernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

La Batllia ha admès a tràmit la demanda interposada per Coopalsa, la concessionària de cinc de les set línies de transport públic interurbà, en què reclama al Govern la compensació pendent per la posada en marxa de la integració tarifària, l’opció que permet al viatger usar un mateix bitllet per a diferents desplaçaments sempre que es vagi en la mateixa direcció i no se sobrepassi un termini de temps des que es baixa d’un autobús i es puja a un altre que oscil·la entre els 60 i els 90 minuts en funció de la zona tarifària. Tal com va recordar ahir el gerent de Coopalsa, Gabriel Dallerès, aquesta és una opció que es va incorporar a posteriori de la licitació de les línies de transport públic interurbà que va derivar en el funcionament de les noves concessions a partir del setembre del 2019 i l’impacte econòmic de la mesura havia de ser compensat. Però dos anys i mig després “no s’ha aclarit aquesta situació”. Dallerès va explicar que s’havia fet una reclamació al Govern que no va tenir contesta i per això s’ha traslladat a la Justícia, malgrat que va assenyalar que no vol dir que no hi pugui haver cap negociació.

La reclamació judicial arriba mentre continua obert el front entre concessionàries i el Govern per compensar l’impacte que ha tingut en els ingressos de les companyies l’entrada en funcionament, des del setembre passat, de l’abonament únic de 30 euros. Una nova política tarifària per fomentar l’ús del transport públic que Dallerès va assegurar que avalen però que se’ls ha de compensar per l’impacte notable en la recaptació. “És el vuitè mes d’aquesta rebaixa de tarifes i ens està perjudicant moltíssim”, va assenyalar. Dallerès va insistir que “no deixa de ser un problema tècnic” i que es podria resoldre amb facilitat. “Hi ha dades suficients per quantificar-ho, experts independents haurien d’arribar a conclusions similars”, va defensar. La concessionària reivindica que hi hagi aquesta comissió tècnica experta per desencallar aquesta qüestió i evitar que la discussió s’hagi d’acabar dirimint a la Batllia. Les dues companyies afectades (Coopalsa i Nadal) van rebutjar la proposta del Govern en considerar-la “allunyada” de l’impacte real que ha tingut la rebaixa de tarifes.

Gabriel Dallerès va insistir que “ens sembla bé que s’implantin mesures en aquest sentit [abaratir el transport per fomentar-lo] però simultàniament a la rebaixa s’hauria de tancar la compen­sació”.

tracking