x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
Reportatge

Sota zero amb dues rodes

Pere Tavares viatja amb moto des que té memòria, ara el repte és arribar al nord d’Europa
El massanenc ha entrenat conduint sobre neu i gel.

El massanenc ha entrenat conduint sobre neu i gel.

El massanenc ha entrenat conduint sobre neu i gel.

Pere Tavares
Actualitzada 24/01/2022 a les 12:25
Fa temps que va decidir que la seva vida seria exclusivament viatjar amb moto i evitar caure en la monotonia. A la motxilla porta l’indispensable, els reptes extrems són el seu lema i la improvisació la seva bandera.

Aquesta vegada l’aventura de Pere Tavares serà a Europa, amb l’objectiu de sortir aquest dilluns d’Andorra per arribar al Cap Nord de Noruega -la punta més septentrional del continent- i tornar. Un total d’11.000 quilòmetres, dels quals 4.000 són sobre gel, que espera fer en tres setmanes. El massanenc, de 44 anys, emprèn aquesta aventura en solitari. “Normalment, viatjo amb la meva dona, que també té moto, però en aquest cas no puc per la seva seguretat. És un viatge molt extrem i en soc conscient. Em considero una mica boig, però no soc ruc. Tothom em diu que no arribaré a la bola de Nordkapp, sé on vaig i les temperatures que tocaran. És un repte difícil i arriscat”, relata Tavares. L’única planificació que fa és la de la línia de ruta, diu que li agrada adaptar-se i decidir sobre la marxa on dorm i on menja. No trepitja hotels i afirma que no fa turisme: “Per a mi viatjar no és això, sinó les experiències que em dona conèixer gent nova, les seves cultures i les seves històries vitals”, explica. Tot i que aquesta vegada també ha hagut de preparar-se i entrenar per les temperatures que viurà. “He de vigilar els nivells de l’oli de la moto i la congelació. Per als pneumàtics porto uns 400 claus. Arribaré a temperatures de quaranta sota zero o més. He entrenat amb neu i gel prèviament”, diu Tavares. Ara també s’ha hagut de preparar una motxilla força gran on poder portar un sac de dormir extrem per si de cas “un dia no trobo on dormir”; les càmeres amb les quals grava les seves experiències i powerbangs perquè tant la roba com el casc són calefactables: “Estaré la major part del temps sobre la moto, és un viatge molt llarg i amb aquestes temperatures la sensació tèrmica és d’entre 100 i 110 sota zero”, rebla.

La pandèmia ha condicionat els seus plans, ja que inicialment volia recórrer tot el continent africà. “A Noruega hi he estat, però a l’estiu, i un amic em va explicar que uns hi havien provat de pujar amb sidecar i dic, ‘ostia, amb sidecar? Doncs aguanta’m el cubata que pujo amb la meva moto’”, diu rient.
Etiquetes
  • #22 menos lobos
    (27/01/22 07:03)

    nunca havia leido un reportaje con tanta fastasmada por linea
    4000km sobre hielo? no es así ni de lejos, 400 clavos? En 11000 km? no esta permitido circular con esos Neumaticos por la majoria de paises que atraviesa y no se puede rodar con clavos por carreteres asfaltadas por poca aderencia o a velocidad muy limitada, pero aun asi, esta prohibido.
    Sensación tèrmica de menos 100? Jaja, mirad internet y la temperatura de norkap, en estos dias seran menos 6 o 10 bajo cero, como en cualquier pista de esqui europea.
    Viajo con la señora, ahora no por su Seguridad? Suena a machista, Muchas mujeres han llegado a nordkap, en su moto, no han necesitrado ayuda varonil, yo lo he visto en persona, asi que mas humildad y respeto a las mujeres.
    entrenado en nieve y hielo? en andorra no es difícil, como los habitantes y trabajadores de zonas montañosas altas,como el pas, entrenan cada dia.
    Cogeme el cubata? Sin comentarios, el sumun de la fantasmada.
    Muchos hemos subido a nordkap, y no mentimos tanto

    Respondre
  • #21 Josep
    (25/01/22 18:02)

    Santi Cardú va dir..
    Si, jo tambe he tingut la mala sort de coneixel, quin personatge, efectivament, només viu per la moto i per ell i el seu protagonisme.

    Respondre
  • #20 Konni + Wolle
    (25/01/22 17:38)

    Welcome on thursday! Have a cool ride!

    Respondre
  • #19 Notición
    (25/01/22 11:28)

    UAUUUU....Quina noticia , digna de premsa groga!!

    Respondre
  • #18 CDiego
    (25/01/22 11:16)

    Deixar que faci el que vulgui. No fa mal a ningú. Hi a gent que puja a les muntanyes, set o vuit mil metres i arrisca la vida. O que volen creuar el mar en vaixell petit...etc. Hi de tot al mon. Anim al motorista.

    Respondre
  • #17 Jordi Estev
    (24/01/22 21:59)

    Paco gsxr va dir..
    También lo conozco, gane mucho o gane poco siempre fue así, su moto es mucho más que una afición siempre fue así es su vida, subido a las dos ruedas desde siempre.
    Fuerza Pere y enseña ahí arriba que en Andorra somos pocos pero con un par.

    Respondre
  • #16 Cristina MT
    (24/01/22 20:59)

    Paco va dir...

    Si este chico no tiene un duro más mérito tiene aún. Cada uno trabaja para lo que le da la gana.
    Suerte Pere, con un par!!

    Respondre
  • #15 Manel
    (24/01/22 20:54)

    Coneixen al Pere ,estic segur que fara el repte ,es valent ,aventure i motero Dels Bons ,Sort i una abraçada de un amic

    Respondre
  • #14 Dario
    (24/01/22 19:35)

    Con la energía que transmites en las redes seguro que llegas arriba y mucho más.
    Fuerza y ánimo en esa aventura.

    Respondre
  • #13 Valls
    (24/01/22 19:24)

    Fa anys vaig anar 1 setmana de vacances a Rovaniemi per Nadal i puc asegurar que per culpa de les temperatures tan baixes vaig sortir de l'hotel molt poc.
    I em dieu que aquest motorista vol creuar tota Lapònia per arribar al nord assegut a una moto.
    Ni el conec però el desitjo lo millor i molta força, l'hi farà falta.

    Respondre
Veure’n més
22
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2022 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts