La consellera general no adscrita Carine Montaner ha presentat una demanda judicial davant la Batllia contra el pacte de socis entre l’executiu i la farmacèutica Grifols, segons informa la mateixa en un comunicat. La parlamentària demana la nul·litat de l’acord o actes relatius al projecte del laboratori argumentant que es va signar contravenint la legislació vigent en aquell moment. En concret, especifica que quan el pacte es va signar, es va incomplir els articles 89 i 92 del Codi de l'Administració i l’article 61 de la LOGTU. Així mateix, argumenta que posteriorment es va procedir a uns canvis legislatius per ajustar el marc legislatiu al redactat del pacte “contra legem”.
D'altra banda, la consellera considera que els grans principis fonamentals de l’Estat de Dret com els principis de legalitat, d’imperi de la llei, de publicitat i concurrència i d’equilibri de les Institucions promoguts pel Codi de l’Administració, i per la Constitució Andorrana, no s’han respectat. La consellera ja va entrar un recurs administratiu a Govern contra el pacte de socis el passat octubre.
Ara, el Tribunal de Batlles ha admès a tràmit la demanda presentada per Montaner i cita a l'executiu a contestar-la en el termini de tretze dies hàbils des de la notificació de la resolució judicial. Així mateix, la Batllia requereix al Govern que trameti l'expedient original complet de l'acte impugnat i que s'anunciï la interposició de la demanda al BOPA perquè serveixi d'emplaçament a possibles adherents. Fa uns dies el Tribunal també admetia la demanda presentada pel conseller ordinenc, Enric Dolsa contra la mateixa qüestió.
Moltes gràcies Sra Montaner, per tractar de preservar la legalitat i el patrimoni d'Andorra.
Respondre