x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
MOBILITAT

Servei de bus ahir fins a les 23.30h per l'increment de viatgers

Coopalsa informa que tots els vehicles de la companyia estaven de servei i els conductors van treballar 185 hores més que en un dia laborable normal
Parada de bus

Parada de bus

Parada de bus a Escaldes ahir el vespre

F.G.
Estació Nacional d'Autobusos.

Dues auditories per saber si s'ha de compensar Autocars Nadal i Coopalsa

Estació Nacional d'Autobusos.

Fernando Galindo
Actualitzada 07/12/2021 a les 16:21
Coopalsa ha lamentat en un comunicat les situacions que es van viure durant la jornada d'ahir degut a la meteorologia adversa, que va generar fortes nevades a totes les cotes del país; la coincidència amb el pont festiu a Espanya, fet que va incrementar notablement el nombre de vehicles i la reducció dels aforaments dins els autobusos, que només poden omplir-se al 70%; condicionants que van complicar el transport públic de viatgers. "Lamentem els perjudicis que aquesta situació, aliena a l’empresa, pugui haver ocasionat a les persones que han patit aquests inconvenients, així com els enfrontaments que han patit alguns dels conductors a causa del cansament i nerviosisme de passatgers que per motius de seguretat no podien accedir als vehicles".

La Cooperativa declara que ahir es va donar servei a més de deu mil persones (10.932), 96 menys que en un dia laborable normal. Així mateix, informen que tots els vehicles de la companyia estaven de servei i els conductors van treballar 185 hores més que en un dia laborable normal, per tal de poder garantir el servei fins a quarts de dotze de la nit, moment en que es va donar per tancada la jornada, després d’allargar els trajectes fins a Ordino, el Pas de la Casa i Arinsal per no deixar ningú sense servei i garantir que tothom pogués tornar a casa. 

D'altra banda, Coopalsa assegura que durant el dia d'ahir, el quilometratge es va reduir en més d’un 18% respecte un dia laborable normal, ja que els vehicles van estar molt temps aturats enmig de l’embús. De la mateixa manera, la velocitat mitjana va ser un 34% inferior a l’habitual a causa de les retencions. I recorden que la situació hagués pogut ser encara més complexa si no hagués actuat el servei del COEX per garantir la circulació a la xarxa viària del país.
Etiquetes
  • #8 Més Linies de Busos ja !
    (07/12/21 17:33)

    No puc estar més d'accord amb els comentaris 5 i 6. Però em limitaré a contestar dit article tant poc empatic. Només el 70%??? Quina realitat va viure dita companyia ? Perqué si alló era el 70% no m'hi vull imaginar el 100% (usuaris amunt del teulat del bus o com?). Agraïr molt el treball i la paciencia dels conductors però Senyor / Senyora responsable de Coopalsa poder no era fer treballar més sinò tenir més personal i més autobusos no creu ? Tanta explotació no funciona ! Per altra banda, hagués sigut més complexa si no hagués actuat COEX? Que és el primer pont que tenim amb neu i turistes ? Pregunto ! Em sento avergonyida i molt decepcionada amb dita gestió tant per part de Coopalsa com per la gent que diu que ens representa. Voleu dir que vivim del Turisme ? Si ni tan sols sabem gestionar-ho ! Responsabilitats ja ! Sou la vergonya del país !

    Respondre
  • #7 23h30
    (07/12/21 17:24)

    Modo ironic : 23h30 es cuan va arribar a baix el bus de les 21h veritat ???

    Respondre
  • #6 Laic
    (07/12/21 15:26)

    Avís de mobilitat , s'esperen uns 70.000 vehicles, doncs sabent això , perquè no es tripliquen els busos? Hi ha moltes companyes que ahir tenien els busos parats perquè no tenen les línies autoritzades. Tant difícil era posar-los d'acord en una taula i donar servei als nostres visitants? No diu capaços de negociar que hi hagin busos fent línies i esteu negociant el nostre encaix a Europa ? Que déu hens agafi confessats .
    Si no hem sabeu més plegueu, només us interessa la foto i la nòmina .
    Desde aquí com a ciutadà voldria demanar disculpes als nostres visitants , per la poca previsió i solució dels nostres governants

    Respondre
  • #5 Vergonya
    (07/12/21 14:01)

    Si andorra vol viure del turisme potser que es prepari pel turisme, no és normal que no hi hagi un transport públic, aparcaments o restauració en condicions!!! Normal els vidios i queixes que roden x internet sobre andorra!!! Em fa vergonya!

    Respondre
  • #4 Severina
    (07/12/21 13:38)

    Volia agraïr la templança i paciencia dels conductors de autobus que ahir van treballar amb condicions caoticas i encara aixi ens parlavan amb educacio. Es veritat que ens em quedat a parada mes temps del del que ens agrada pero als conductors tampoc poden obrar miracles aixi que...MOLTES GRÀCIES A TOTS!!!!!

    Respondre
  • #3 Padrina
    (07/12/21 13:08)

    El que calien sobretot era més busos, més freqüències, no que treballin fins a més tard per recollir gent que porta hores esperant. Això ho sap el meu fill de primària que no cobra ni té tot un equip al seu càrrec.

    Respondre
  • #2 Pauline
    (07/12/21 12:53)

    Potser si incrementessin autobusos per atendre correctament la quantitat de gent no estaria de més... Ahir per al Pas de la Casa fins Andorra sol hi habia 4 busos amb un cap de setmana tant fort i sabent que entre aquest pobles hi ha molt turisme ...
    Un petit plantejament no estaria desagraït ☺️

    Respondre
  • #1 JOAN
    (07/12/21 12:31)

    LAMENTABLE, QUINA POCA PREVISIÓ

    Respondre
8
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2022 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts