x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
Pandèmia mundial

Benazet insta a denunciar als tribunals el nepotisme de l'Oficina Covid

El ministre de Salut ha respost al president del Sipaag, Lluís Anguita i explicant l'evolució de l'àrea de traçadors i la creació de l'Oficina Covid
L'edifici de les Columnes.

Els rastrejadors es traslladen a l'edifici de les Columnes

L'edifici de les Columnes on s'ubica l'Oficina Covid.

Fernando Galindo
Actualitzada 08/12/2021 a les 12:28
El ministre de Salut, Joan Martínez Benazet ha volgut respondre al president del Sipaag, Lluís Anguita davant l'entrevista realitzada en aquest Diari, durant la roda de premsa d'actualització de les dades sanitàries d'aquest matí, "donades les acusacions que manifesta, el primer que li diem és que el que hauria de fer és acudir a l'administració de justícia. No tenim cap motiu per amagar ni fem cap pràctica anormal. Tota la nostra activitat dins l'Oficina Covid, com dins de qualsevol àrea de l'administració pública, intentem que segueixi les normes de forma estricta i no tolerem ni podem acceptar cap cas de nepotisme".

Benazet ha reiterat que considera que "aquestes acusacions no estan fonamentades" i l'insta a acudir a la justícia "si ho estan hi hauria d'anar". Així mateix, el titular de Salut ha llançat un agraïment "per la feina que ha fet des de l'inici l'Oficina Covid, en uns moments molt complexes". I ha recalcat que "estem lluitant contra una pandèmia, una malaltia desconeguda que ens ha obligat a utilitzar mitjans, a contractar de forma legal, però utilitzant canals que no són els habituals, però ha comportat molts esforços per part de tots i, per tant, també de l'Oficina Covid", ha dit el ministre. "Els vull agrair a tots la feina que han fet que ha estat cabdal pel control de la pandèmia en el nostre país", ha afegit.

D'altra banda, el ministre ha volgut defensar i explicar com s'ha dut a terme el seguiment del nombre de casos durant la pandèmia al país, l'evolució de l'àrea de traçadors i la creació de l'Oficina Covid. "A l'inici el rastreig es feia des de l'àrea de promoció i prevenció i vigilància de la Salut en la qual es van incorporar més professionals i voluntaris per aconseguir traçar", ha explicat. I ha prosseguit, "l'agost del 2020 es va establir un conveni amb l'Institut d'Estudis Andorrans perquè a part de les persones del ministeri que van reforçar l'àrea, s'incorporessin més traçadors a través d'una contractació mitjançant una empresa de treball temporal, Temporal Quality, que va afegir el nombre de traçadors a l'estructura que teníem al ministeri. Al novembre de l'any passat, davant l'amenaça del rebrot i veient les dificultats que teníem per seguir amb la nostra política de control de la pandèmia, es va crear l'Oficina Covid i Bruno Bartolomé es va fer càrrec de la seva direcció", ha dit.

El titular de Salut ha parlat també sobre el model de contractació i el motiu pel qual s'exigeix el nivell de formació "amb la voluntat d'establir una manera més normalitzada de contractació d'aquestes persones que venien de diferents àmbits, hi havia una disparitat de salaris que ens preocupava tant al sindicat com a nosaltres, es va fer un edicte de traçadors el febrer d'aquest any en el qual es van contractar 18 traçadors. Es va exigir un nivell de MATES2 perquè creiem i crèiem que necessiten, per la informació sensible que manegen i el complex que és la situació, un cert nivell de formació. D'aquests 18 treballadors que es van contractar no se n'ha acomiadat cap com diu Anguita. Simplement, alguns d'ells van acabar el contracte al juny", explica. I ha afegit "en aquests moments, donat el rebrot de la pandèmia, tot i que el criteri de control i el traçat és diferent, s'ha cregut convenient reforçar i corregir el seguiment i hem incorporat a 17 traçadors que provenen majoritàriament de l'administració pública i hem canviat aquest model de traçat". 

En referència al nepotisme del qual s'acusa l'Oficina, el ministre ha apuntat, "es parla d'algunes persones que ha través del nepotisme han estat contractades. Nosaltres no tenim evidència de cap cas de nepotisme, és obvi que dins l'administració hi ha fills i filles que tenen nivells qualificats, només faltaria que perquè el pare d'un sigui cap d'àrea no se'ls pogués contractar". I ha afegit "puc parlar de la neboda del mateix director, aquesta persona està altament qualificada, és farmacèutica i treballava a l'àrea de prevenció i vigilància de Salut prèviament a la contractació del senyor Bartolomé a l'Oficina Covid; a més no és la filla del secretari d'Estat d'Economia sinó que és d'una altra germana de la família", ha defensat Benazet.

El titular de Salut ha volgut finalitzar aclarint que "estem a disposició amb absoluta transparència d'explicar la contractació de totes les persones i funcionament de l'Oficina Covid perquè no quedi cap dubte i no es puguin fer afirmacions tan greus a cap mitjà".
Veure’n més
35
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2022 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts