TALL A la 
CS-310 

Tall a la CS-310 entre Anyós i l'Aldosa a causa d'una esllavissada sense danys personals. El trànsit s'ha desviat pel centre de la Massana

l'accident va succeir el febrer del 2018

Condemnada una monitora de bus per no prestar cura als infants

Un nen de 6 anys es va precipitar per la porta de darrere del vehicle quan circulava a l’alçada de Racons i es va fer ferides de consideració

L'incident es va produir a la carretera de Racons, a Canillo.ARXIU

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El Tribunal de Corts ha condemnat una dona de 27 anys de nacionalitat espanyola com autora d’un delicte menor de lesions per imprudència greu a resultes de l’accident que va patir un menor en un autobús escolar el 13 de febrer del 2018. El tribunal considera que la monitora no va prestar prou atenció als menors que tenia al seu càrrec, fet que va acabar amb un dels infants, de sis anys, ferit de consideració en caure per la porta de darrere de l’autobús amb el vehicle en marxa. La sala condemna la dona, que va ser jutjada en rebel·lia processal, a una pena de dos mesos d’arrest nocturn condicional i al pagament de les despeses processals causades. Els magistrats han dictat una indemnització per al nen de 4.235 euros i el pagament a la CASS de 1.522 euros. El conductor de l’autobús, que també estava processat i també va ser jutjar en rebel·lia, ha estat declarat innocent.

Els fets jutjats van succeir el 13 de febrer del 2018 en un autobús de transport escolar que feia el trajecte entre Soldeu i Andorra la Vella. Era un trajecte contractat a demanda per traslladar un grup d’uns deu nens de 6 a 14 anys. En l’esmentat autobús viatjava també l’acompanyant contractada per l’entitat que va noliejar el vehicle per tenir cura dels menors durant el trajecte. La monitora, a l’inici del trajecte, va fer entrar els nens a l’autobús i en comprovar que eren tots dins s’assegué al seient davanter. Al voltant de les tres hores de la tarda, l’autobús va fer una parada a Canillo, i la monitora no va verificar que els nens anessin degudament instal·lats i en concret amb el cinturó de seguretat cordat, i seguí asseguda al davant des d’on no veia els menors.

Dos dels nens més petits, de 6 anys, es van aixecar dels seients i van anar a jugar a l’escala que du a la porta de darrere de l’autobús. Quan l’autobús circulava a l’alçada de Racons, un dels menors, jugant, va accionar la palanca d’emergència per l’obertura de la porta, l’altre nen va quedar agafat de les barres de subjecció de la porta uns instants i es va precipitar segons després de l’autobús en marxa sobre la calçada.

De resultes de l’accident el menor va patir un traumatisme crànioencefàlic lleu, amb ferida erosiva, hematoma occipital, fractura parietal amb pneumoencèfal i hematoma subgaleal que va requerir tractament mèdic de 58 dies de curació. Les ferides li van causar un perjudici dolorós lleuger, valorat en 2-2,5 sobre 7 pel metge forense.

Els magistrats del Tribunal de Corts consideren la dona responsable de l’accident “per haver obviat el deure de cura dels menors, no comprovant que duguessin el cinturó cordat i no vigilant els menors durant el trajecte fins al punt que no s’adonà que havien abandonat els seus seients, de manera que jugant acabaren obrint la porta de l’autobús”.

GOVERN NO ÉS RESPONSABLE D'UN ACCIDENT PER UNA PEDRA

El Superior considera que el Govern no és responsable de les conseqüències d’un accident de circulació provocat per una pedra que va caure a la carretera d’una parcel·la propietat de l’executiu. Confirma la sentència de la Batllia que en primera instància tampoc va trobar responsable el Govern de l’accident. L’accident, que es va produir el 30 de desembre del 2018, va succeir, segons la perjudicada, per la presència d’una pedra de grans dimensions a la calçada que no va poder esquivar, i la posterior sortida de la via, anant a parar a la rasa de la carretera, fet que va produir rascades a la part lateral del vehicle amb el mur de contenció. El peritatge contractat per la dona va concloure que la pedra va caure d’una parcel·la propietat del Govern i que el mur de contenció no estava en correcte estat de conservació. D’acord amb l’informe pericial aportat amb la demanda, el cost de la reparació (3.027,87 euros) era superior al valor venal del vehicle (1.800 euros), i la resta es va valorar en 100 euros, per la qual cosa va procedir a reclamar una indemnització al Govern de 1.700 euros. La Batllia va invertir la càrrega de la prova en dir que l’agent no va acreditar que no s’haguessin fet tasques de manteniment des del 2014 i no va trobar responsable l’executiu. El Govern, per la seva banda, creu que la part agent no va acreditar que el mur es trobés en un estat deficient de manteniment, ni que la caiguda de pedres en aquest indret hagués hagut d’ésser prevista donada l’existència d’altres incidents anteriors. Afegia que l’accident hauria estat evitable amb una mica de diligència per part de la mateixa víctima. El Superior considera que tenint en compte l’atestat policial de l’incident i l’estat de la via el dia dels fets (una carretera recta, seca, neta i en ple dia), l’accident era del tot evitable. Tampoc considera provat que la pedra hagués caigut del mur de contenció de la parcel·la.

tracking