El PS demana objectivitat al Govern per invertir en publicitat institucional

Els socialdemòcrates presenten una proposta d’acord per a mitjans de comunicació

Les conselleres del PS Susanna Vela i Judith Salazar.PS

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

El PS va presentar ahir al matí una proposta d’acord sobre la informació, els mitjans de comunicació i la publicitat institucional amb l’objectiu d’assolir el consens a l’hora de preservar “la llibertat de comunicació i la pluralitat d’informació”. “Constatem que hi pot haver una manca de criteris objectius en la inversió de la comunicació institucional”, va declarar Judith Salazar, consellera general del PS. És per aquest motiu que els socialdemòcrates van anunciar que encomanaran al Govern la creació d’un pla de publicitat i comunicació institucional per conèixer el pressupost de cada campanya i a quins mitjans anirà adreçada. A més, la consellera va assegurar que “exigiran” a l’executiu la promoció i la garantia de la concurrència en les contractacions dels mitjans de comunicació.

Així mateix, Salazar va contextualitzar que la davallada dels ingressos publicitaris a conseqüència de la pandèmia ha fet trontollar la sostenibilitat de certs mitjans de comunicació privats, raó per la qual va obrir la porta a fer un pla d’ajudes que prevegi, entre d’altres, determinades exempcions fiscals. Igualment, va recordar que Andorra ha retrocedit enguany dos llocs en la classificació sobre la llibertat de premsa que elabora Reporters Sense Fronteres (RSF), tot destacant que “el sector financer, les empreses privades, el Govern i l’Església encara continuen exercint una gran influència”. Per aquest motiu, la consellera general del PS Susanna Vela va emplaçar l’executiu a desenvolupar un projecte de llei relatiu a la responsabilitats dels poders públics de promoure les condicions “per garantir la llibertat de premsa” i “la independència dels

LES ENCOMANDES

-Ajudes post covid

Pla de mesures per a mitjans de comunicació privats per compensar la davallada de la inversió publicitària.

-Concursos públics

Garantir la concurrència en les contractacions dels mitjans de comunicació.

-Pla de publicitat

Crear un pla de comunicació institucional amb el pressupost de les campanyes publicitàries.

-Un nou organisme

Crear un organisme independent que assumeixi la supervisió de la informació.

-Audiències

Fer un estudi d’audiències.

-Projecte de llei

Fer un projecte de llei relatiu a la responsabilitat dels poders públics per garantir el dret a la informació

-Gestió d’RTVA

Democratitzar el funcionament dels òrgans de gestió de la ràdio-televisió pública.

tracking