x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
Reglament

Nova llei per regular les activitats de muntanya que estaven en un 'llimb'

Marcarà, per exemple, els drets i deures dels usuaris del randonée o la BTT a les zones regulades
El ministre Gallardo ha presentat aquest migdia la nova llei

Nova llei per regular les activitats de muntanya

El ministre Gallardo ha presentat aquest migdia la nova llei

SFGA
Actualitzada 22/10/2021 a les 16:52
El consell de ministres va aprovar dimecres passat el projecte de llei d'estacions de muntanya, un text que ha entrat avui a tràmit parlamentari per la via d'urgència. El projecte, que ha presentat aquest migdia el ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, regula activitats que es fan a les estacions d'esquí i que no estaven contemplades a la llei ara en vigor. Es tracta d'activitats com l'esquí o la bicicleta de muntanya, de les quals la nova normativa marcarà els drets i deures dels usuaris que les practiquin a les que a partir d'ara passaran a dir-se estacions de muntanya per poder incloure Naturland dins de l'abast de la llei.

La normativa preveu sancions per als usuaris de les estacions de muntanya que practiquin qualsevol tipus d'activitat regulada quan posin en perill la seguretat. La llei incorporarà els reglaments de les diferents estacions del país que ja contemplen, per exemple, sancionar els practicants de l'esquí de muntanya que no estiguin en possessió del forfet natura.
  • #9 Isaac
    (23/10/21 00:24)

    No pagaré

    Respondre
  • #8 Llei incompleta
    (22/10/21 21:29)

    S'ha d'afegir: prohibit vendre barres de pa, xopet i birres als de la btt. Almenys, si en volen que siguin a granel sense embolicar i amb garrafes omplim les seves cantimplores.
    La resta queda a la montanya

    Respondre
  • #7 Dani
    (22/10/21 17:16)

    Molt bé l'skimo i la Btt, veig que és l'únic resolutiu, però... i el tema de la professionalització a les estacions d'esquí? En un País de neu i "cultura" de muntanya continuarem treballant com a peons d'obra?, no caldran titulacions per feines que després anomenen "professionals" a la hora de portar gent?, fins quan ha de durar el CarpeDiem al país per sobre dels 1900m en aquests casos? Cada dia més abandonats, explotats i deixats... el dia que tinguem un accident greu de veritat i surti tot a la llum, ens possarem les mans al cap.

    Respondre
  • #6 Carles
    (22/10/21 16:44)

    Ara es diran estacions de muntanya? Això per mi ja és tot el territori de muntanya. Al final pagarem per anar a tot arreu inclús a peu. El país s'en va a la merda. Esperem que les oposicions votin totes en contra aquesta nova llei.

    Respondre
  • #5 Nyap
    (22/10/21 15:26)

    Nova llei per arreglar el nyap i buit legal de l'any passat amb el forfet natura.

    Respondre
  • #4 Joan B
    (22/10/21 15:00)

    J. va dir..
    Jajaja, ja ho pots ben dir, però a mi les bicis no em fan ràbia, em desespera veure el que aquestes dues empreses han fet impunement i sense que ningú digués res.

    Respondre
  • #3 J.
    (22/10/21 14:50)

    Joan B va dir..
    I tu t'hauràs d'aguantar, per molta ràbia que et fan les bicis. Que no ho veus als cartells ? País de bicis diuen.

    Respondre
  • #2 Joan B
    (22/10/21 14:41)

    No podreu fer Skimo però VallNord i Commençal podran seguir tal.lant boscos a la Massana sense miraments. Disfruteu del votat!

    Respondre
  • #1 VERGONYA!!!
    (22/10/21 14:01)

    Desprès del monopoli, arriba la llei per protegir el monopoli!

    Penseu que quan el monopoli vulgui us tindrà collits pels pebrots
    (a tot el país) anem molt bé
    i la premsa ho publica divendres migdia....

    Respondre
9
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts