x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
Consell de ministres

Vols la Seu-Madrid al desembre

La licitació es fa per la via d’urgència amb l’objectiu de poder iniciar l’operativa amb l’arrencada de la temporada de neu
Un avió a les pistes de l'aeroport de l'Alt Urgell.

Un avió a les pistes de l'aeroport de l'Alt Urgell.

Un avió a les pistes de l'aeroport de l'Alt Urgell.

Fernando Galindo
Actualitzada 10/09/2021 a les 11:03
El consell de ministres va aprovar ahir el concurs per a l’explotació de la línia aèria regular que haurà de cobrir el trajecte entre l’aeroport d’Andorra-la Seu d’Urgell i el de Madrid a partir del desembre d’aquest any i durant tot el 2022. Una licitació feta per la via d’urgència amb l’objectiu que aquesta primera ruta comercial sigui ja una realitat amb l’arrencada de la temporada d’hivern. Les companyies interessades podran presentar ofertes fins al dia 30 i el Govern prendrà la decisió el 6 d’octubre. L’executiu aportarà un màxim de 650.000 euros per cobrir el dèficit d’explotació que pugui tenir la companyia que resulti adjudicatària d’una operativa que haurà de connectar els dos aeroports almenys dos cops per setmana (divendres i diumenge) i amb dos vols diaris. El cost d’un bitllet d’anada i tornada podria situar-se entre els 150 i els 180 euros, tot i que el ministre d’Economia, Jordi Gallardo, va precisar que es tracta d’una estimació condicionada a factors com ara la demanda.
S’ha escollit Madrid perquè suposa l’oportunitat de connectar l’aeroport alturgellenc amb múltiples destinacions i no tan sols atreure el potencial visitant de la capital espanyola (uns 150.000 l’any). L’arrencada de l’operativa és, a més, rellevant, va remarcar Gallardo, per testar les possibilitats de la infraestructura un cop ja ha estat validada per a l’ús del GPS. “Si Madrid funciona facilitarà, i molt, atacar altres destinacions”, va indicar. Al punt de mira hi ha París o Lisboa.


EL TREBALL PREVI

Gallardo va recordar els antecedents que han culminat amb la convocatòria del concurs, amb converses amb diferents compa­nyies interessades. Després de l’esclat de la pandèmia el ministre va precisar que les converses s’han concentrat en les aerolínies Uep! Fly, Amelia, Chalair, Air Nostrum i Air Corsica. Després d’exposar-los el pla de negoci que s’ha treballat amb l’Empresa Familiar i un expert no totes s’han pronunciat sobre l’interès en el concurs, però tant el titular d’Economia com el de Finances, Eric Jover, van recordar que és una licitació internacional, que no es poden aventurar resultats i que està oberta a totes les compa­nyies que compleixin els requisits. Entre els criteris de l’adjudicació prevaldrà la capacitat de màrqueting per arribar a clients potencials i la distribució comercial, la disponibilitat d’aeronaus i tripulació de recanvi en cas d’una fallada, i la possibilitat de connectar els passatgers més enllà de Madrid, a Europa i la resta del món. Les aeronaus hauran d’oferir almenys 48 places per avió i el ministre va recordar que poden operar a la infraestructura models com els ATR 72.

Gallardo va explicitar que el màxim de l’aportació pública seran 650.000 euros i que aquesta es modularà en funció dels resultats. A mesura que l’aerolínia es pugui aproximar a l’equilibri econòmic “es restarà aportació”, va assenyalar el ministre. Està oberta també la possibilitat que hi hagi col·laboració econòmica de la part privada. “És un element que s’ha posat sobre la taula”, va indicar el ministre, que va afegir que una opció podria ser que l’aportació privada servís per incrementar freqüències i impulsar vols entre setmana, més interessants des de l’àmbit dels negocis. La freqüència mínima és la fixada al plec de bases però les companyies oferidores en podran plantejar un increment.

No hi ha participació econòmica de la Generalitat en aquest projecte perquè el titular d’Economia va assenyalar que es tracta d’una línia que s’impulsa des d’Andorra per l’interès que genera, mentre que el govern català pot impulsar altres iniciatives si així ho considera.

MÉS

-Examen a la carretera
El Govern ha adjudicat a la Fundació RACC una avaluació de la xarxa viària que ha de permetre determinar els punts on cal fer actuacions. S’examinaran 60 quilòmetres de via.


-Acció climàtica

L'executiu s’ha sumat a la coalició de ministres de Finances per l’acció climàtica que aplega 60 països i que vetlla per desenvolupar polítiques de lluita contra l’escalfament del planeta.

-Nova FP de grau inicial
L'Associació d’Empreses d’Electricitat, Lampisteria i Climatització (Adelca) impartirà la formació tècnica del nou diploma professional de manteniment d’habitatges.

-Direcció de patrimoni
L’antropòloga Isabel de la Parte substitueix Xavier Llovera a la direcció de Patrimoni. Llovera deixa el ministeri per jubilació. De la Parte està lligada des de fa anys a l’administració.

-Rehabilitació
El consell de ministres va aprovar la licitació de les obres de rehabilitació de l’església de Sant Roc de Sornàs. El temple presenta problemes d’humitat i filtracions que s’han de resoldre.
  • #3 SIMON
    (11/09/21 10:37)

    Si feu una simple suma veureu que a ANDORRA l'aeroport de la SEU ja ens ha costat 2.000.000€ + 650.000= 2.650.000 € …… i tot per SUBVENCIONAR a la GENERALITAT que duran el COVID-19 ENS HAN TINGUT TANCATS MES D'UN ANY.
    ….BRAVO……CAPS GROSSOS…..

    Respondre
  • #2 Josep
    (10/09/21 11:39)

    Qué de cortar les muntanyes més baixes i instal.lar un ascensor fins a les pistes dels més altes?

    Respondre
  • #1 Josep
    (10/09/21 08:42)

    El mal ennomenat GPS no arreglarà res, el vent (i sobretot del nord a l'hivern) es el que provocarà moltes cancelacions.    Mes valdria haguessin acabat de tallar la part de montanya de mitja pista que crea un efecte de cisallament.

    Respondre
3
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2021 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts