x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
JORNADES PEL FERROCARRIL A ANDORRA

L'arribada del tren seria “més complicada” a partir de la frontera

Pere Macias afirma que allargar la línia fins a la vall central encariria el projecte perquè requeriria més túnels
Macias, dissabte durant la taula rodona de la Jornada pel Ferrocarril a Andorra.

Macias, dissabte durant la taula rodona de la Jornada pel Ferrocarril a Andorra.

Macias, dissabte durant la taula rodona de la Jornada pel Ferrocarril a Andorra.

V. G.
Actualitzada 06/09/2021 a les 11:04
El coordinador de Rodalies Catalunya, Pere Macias, considera possible fer arribar el ferrocarril al Principat, però assegura que allargar la línia fins a les parròquies centrals seria una operació “difícil” perquè requeriria construir túnels i altres infraestructures de suport al llarg de tot el traçat. “La vall del Segre i la del Valira fins a la frontera hispanoandorrana són terrenys òptims per fer-hi passar un ferrocarril convencional sense fer mal al paisatge i l’entorn natural. Només caldria reforçar la infraestructura, per exemple, amb túnels curts o altres elements en alguns punts del tram. En entrar a la vall d’Andorra el projecte tindria molta més complexitat”, explica Macias en declaracions al Diari.

Segons l’expert ferroviari, les característiques orogràfiques del Principat i l’alt grau d’urbanització de la vall central són dos factors que podrien encarir la inversió necessària per fer arribar el tren al país. “A l’hora de planificar una infraestructura com aquesta, és molt important plantejar-te fins on vols arribar. Per exemple: cal que la línia acabi a la Margineda i que, des d’allà, s’enllaci amb els mitjans de transport interiors del país, o bé allargar-la fins a Andorra la Vella o Escaldes-Engordany?”, apunta Macias. L’expert assenyala que la segona opció seria molt més cara, ja que “la vall està ocupada” i, per tant, l’única solució a l’abast seria “més complexa” des d’un punt de vista tècnic.

A banda dels costos de l’obra, Macias assegura que el ferrocarril és model de mobilitat “interessant” per al Principat perquè el faria més “resilient”. L’expert recorda que el país ha quedat aïllat en diverses ocasions per esllavissades i defensa que disposar de dos sistemes –el vial i el ferroviari– el faria més capaç de resistir les adversitats. “Les infraestructures no poden ser vulnerables”, afirma el coordinador de Rodalies Catalunya.

Macias sosté que, “des d’un punt de vista estrictament ferroviari”, “té sentit” que “en un punt” del recorregut de la línia R3 de Rodalies, com ara Puigcerdà, “sortís un brancal cap a Andorra”. L’expert recorda, però, que Rodalies s’encarrega d’operar el servei i que l’enllaç amb el Principat dependria d’un acord internacional entre Espanya i Andorra. Macias es mostra convençut que el context de relacions entre els dos països “no hauria de ser un inconveninet per al projecte, sinó tot el contrari”.
Etiquetes
Veure’n més
18
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2021 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts