x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
MOBILITAT

El president de la CEA aposta per un model de transport multimodal

La 'Jornada pel ferrocarril a Andorra' ha tingut lloc aquest matí i els ponents han destacat la necessitat d'acabar amb els problemes de mobilitat
Els ponents durant la Jornada del Ferrocarril

Els ponents durant la Jornada del Ferrocarril

Els ponents durant la Jornada del Ferrocarril

Víctor González
Actualitzada 04/09/2021 a les 12:03
El coordinador del Pla de Rodalies, Pere Macias, ha demanat avui al migdia en la taula rodona d'experts de la Jornada pel ferrocarril a Andorra que abans d'impulsar una infraestructura ferroviària al Principat, es tinguin molt clars els objectius que es volen assolir amb el projecte. "Què volem? Resoldre la congestió? Augmentar la resiliència del país? El plantejament ha de ser rigorós", ha afirmat Macias.

Per la seva banda, el president de la CEA, Gerard Cadena, ha alertat que construir un ferrocarril té costos "importants" i ha apostat per un model de transport multimodal que combini l'ampliació de l'eix principal de carretera nacional amb un carril per a tramvia.
 
Etiquetes
  • #6 Va parir
    (05/09/21 00:25)

    No. Ho pagaran els iluminats de la CEA que son els millors representants dels empresaris Andorrans no et fot. Aquests han de callar més i treballar més. Que de titulars fàcils ja se'n encarrega el Govern dels millors.

    Respondre
  • #5 Josep l'altre
    (04/09/21 22:09)

    Salud Cañete de Cardenas va dir..
    A més voldreu que el pagui tot Andorra, oi?
    Una mica de serietat SUP!

    Respondre
  • #4 Audie Norris
    (04/09/21 21:51)

    Cap representant del govern present avui.

    És d'agrair que sí hagi vingut algun representant de la oposició (que ha arribat un xic massa tard, com la RENFE vaja...)

    Respondre
  • #3 Informació
    (04/09/21 17:54)

    Periodisme de pena, fan d'altaveu de l'amo posant el titular que interessa a un Govern amb doble moral, s'omplen la boca de Medi Ambient, però no aposta pel tren que és el mitjà més eficient i menys contaminant que hi ha. En comparació amb l'heliport per a passatgers que estan projectant a la Caubella, cal saber que el ferrocarril emet 20 VEGADES!!!, menys CO2 per passatger i km en comparació amb el transport elitista amb helicópter. És el mitjà de transport que s'està fomentant a la UE de cara al futur, i nosaltres despistats mirant cap a una altra banda. A la taula rodona, s'han dit coses molt més interessants que el titular, com que el cost del transport de mercaderies el ferrocarril el redueix en el 50%, aspecte fonamental per a que el comerç d'Andorra (altre que el d'elevats impostos, tabac, carburants i alcohol), tot i la diferència d'IGI (21 – 4,5%) actualment tocat de mort per ineficient, pugui reflotar.

    Respondre
  • #2 Espot
    (04/09/21 12:42)

    Una llàstima que ningún representant del Govern hagi participat a la Jornada… aquest és l'interés que té el Sr. Espot en la Mobilitat sostenible?

    Respondre
  • #1 Salud Cañete de Cardenas
    (04/09/21 12:35)

    necesitem un tren de Andorra a Lleida, a Barcelona

    Respondre
6
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2024 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts