Turisme termal

Caldea bat rècords

El termolúdic tancarà aquest agost amb la xifra més gran de facturació en un mes des de l’obertura, l’any 1994

Javi Lin amenitzant un espectacle amb el seu violí electrònic a l'espai Inúu.CALDEA

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Podria semblar que les condicions encara no són les òptimes per recuperar el turisme en el seu sentit més ampli. Tot i això, les xifres apunten el contrari. Si més no, les de Caldea. Ni el fet d’haver-se de banyar amb mascareta ni el de tractar-se d’una activitat indoor han aturat la riuada de turistes que aquest mes d’agost han fet parada al termolúdic. “Els factors externs que podrien haver contribuït a debilitar l’experiència no ho han fet”, va celebrar Patricia Garcia, directora de màrqueting i vendes de Caldea. De fet, l’èxit s’ha constatat en les últimes dades que ha fet públic el centre, en què es comunica que aquest mes d’agost ha superat els nivells de facturació des de la seva obertura, que va tenir lloc l’any 1994, concretament amb una xifra que supera àmpliament els dos milions d’euros, provocada pels 1.500 visitants que ha rebut de mitjana diàriament. “Les nostres previsions eren apropar-nos a aquesta xifra però batre el rècord no estava previst inicialment”, va assegurar Garcia. De fet, el mèrit és doble ja que el termolúdic ha batut la marca –de l’agost de l’any 2019 amb 2.032.000 euros– amb una limitació de l’aforament del 50%. “Sembla increïble però hem compensat l’aforament amb l’ampliació de l’horari i la redistribució de les activitats”, va detallar la directora de màrqueting.

Redistribució de la jornada

Garcia va explicar que els pics de gent que abans es concentraven en determinades hores del dia s’han substituït aquesta temporada d’estiu intentant repartir els visitants de manera equilibrada al llarg de tota la jornada, des de primera hora del matí fins a última hora de la nit. “Hem programat esdeveniments i hem publicat ofertes exclusives en hores en què no era habitual l’assistència de gent, com ara el migdia. La gent va a dinar si no hi ha una raó de pes que la cridi a venir. Has de tenir un bon al·licient”, va detallar. “També hem incrementat el preu de l’entrada exponencialment ja que enguany hem enriquit l’experiència amb la reambientació del restaurant mediterrani i l’estrena d’espectacles i animacions”, va afegir.

Garcia assumeix, per la seva banda, que la maniobra suposava cert risc, ja que el fet de reforçar l’equip amb 40 incorporacions i recondicionar el restaurant implicava una elevada despesa que, en una situació adversa i en el pitjor dels casos, hauria jugat molt en contra del centre. “Abans no ens hauríem atrevit a tancar les portes a la meitat de la gent. Forçats a aquest canvi dràstic, però, hem aconseguit un canvi de model”, va remarcar. La nova aposta de màrqueting, doncs, sembla que ha convençut a bastament els visitants aquest mes d’estiu que, amb un perfil de proximitat –el 86% espanyols i el 10% francesos– han provocat que se superessin les expectatives de demanda. “Podem dir que hem continuat amb un perfil de proximitat”, va confirmar. Quant a les implicacions en el futur, Garcia va assegurar que l’assoliment d’aquesta fita aporta una solidesa important al projecte. “Aquestes dades ens donen oxigen per poder continuar fins a final d’any amb la seguretat de saber que hem restablert la confiança en els clients”, va relatar. “Això ens aporta un feedback per poder establir les bases d’un nou model comercial que passa per emplenar totes les franges del dia i garantir uns aforaments de confort”, va afegir. En aquest sentit, Garcia va avançar que properament el centre farà públics els nous horaris de la tardor, que es focalitzarà sobretot en els caps de setmana per oferir una experiència segura i confortable. “No podem perdre ni un client”, va concloure.

tracking