x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
Novetats per la propera temporada

Forfets d'esquí a preu dinàmic

Grandvalira es convertirà en la primera estació del sud d’Europa amb una línia de tarifes que s’adaptarà en funció de la demanda del client
Un client en una de les taquilles de Grandvalira.

Grandvalira instaura la tarifa “dinàmica”

Un client en una de les taquilles de Grandvalira.

Fernando Galindo
Actualitzada 02/08/2021 a les 11:08
Com en la compra de bitllets d’avió que pots seleccionar preus diferents en funció de l’hora i l’ocupació del vol, Grandvalira vol implementar la filosofia dels preus dinàmics per a aquesta temporada d’hivern. A partir del desembre desapareixerà el concepte de preu de referència fixat en 52 euros que es manté estable durant tota la temporada per deixar pas a un model en el qual les tarifes s’adaptaran en funció de la demanda del client. És a dir, amb menys densitat a pistes el preu serà més econòmic i, per contra, com més gent hi hagi esquiant el forfet serà més car.

“Portem des de fa mesos treballant en aquest projecte perquè Grandvalira sigui la primera estació del sud d’Europa amb preus dinàmics en la indústria de l’esquí”, expressa el director general de l’estació, Juan Ramón Moreno, en declaracions al Diari. Aquesta aposta és relativament jove en la indústria de l’esquí i, tal com comenta Moreno, tan sols fa quatre o cinc temporades que és en funcionament als Alps, on ja hi ha vuit dominis que operen amb aquesta tecnologia.

Un canvi d’hàbits per al client
“En el nostre entorn europeu, sobretot al sud, som gent que ho deixem tot per a última hora. Aquest nou model requereix un canvi d’hàbits”, anticipa Moreno. En primer lloc, el client tindrà l’opció d’esquiar “a uns preus inferiors als que ha pogut comprar fins ara” si reserva amb antelació. “Quan abans compris, millor preu tindràs”, resumeix. En segon lloc, una altra de les característiques a les quals el client s’haurà d’acostumar és comprar a través del canal online. “Les compres a la web aniran creixent i cada vegada tindran un pes major. Per al client serà més còmode i comprarà en funció de les seves necessitats a un preu més adaptat”, apunta Moreno.


No obstant això, matisa que es podrà seguir comprant a taquilla, tot i que es penalitzarà amb preus més cars. En qualsevol cas, l’usuari sempre tindrà l’opció d’estalviar-se un parell d’euros respecte al preu de taquilla si decideix fer la compra el mateix dia a través de dispositius mòbils. “Això és una cosa que ocorrerà al llarg de les properes temporades i volem marcar ja aquestes diferències. Que el client sàpiga que si arriba aquí en el darrer moment pagarà un preu més car que si l’hagués comprat una setmana o un mes abans”, aclareix.


Una de les raons de pes que justifica Grandvalira per apostar per aquest model és el factor climatològic. “Algú que està comprant dos mesos abans ho fa sense saber la meteorologia que hi haurà i per tant ha de tenir un premi que es traduirà en un preu inferior. Si pel contrari vols esperar a obrir la finestra al matí i mirar si fa sol, això ho hauràs de pagar”, exposa. De fet, assegura que hi ha estacions d’esquí als Estats Units on la variable de la meteorologia es té en compte a l’hora de calcular el preu, ja que els dies de sol i bona neu són més cars. A Andorra, però, això no arribarà encara en aquesta temporada d’hivern.


Així mateix, Moreno creu que un altre dels efectes que comportarà el nou model és en la mitjana de dies d’esquí, que “pujarà lleugerament”. “Amb el preu dinàmic potser la gent es planteja de venir al final un dia més perquè ha sortit més econòmic del que s’esperava”, opina.


Els avantatges per l'estació

Per a la marca de Grandvalira, Moreno va defensar que el principal avantatge serà la planificació. “Poder determinar amb més anticipació quants clients tindràs a pistes ens ajudarà a l’àrea d’operacions de l’estació, ja sigui per fer una previsió dels equips a les escoles o als locals de restauració”, va asseverar. Això, conseqüentment, garanteix que tindrà un impacte també per al client. “Cada temporada tindrem una millor qualitat perquè oferirem al client el volum de servei que necessita”, sosté.

En relació amb els preus, Moreno va evitar revelar quin serà el sostre i el sòl de la forquilla de tarifes, ja que va dir que “el model permet que tant l’un com l’altre es trenquin”. En qualsevol cas, va deixar entreveure que l’aposta de l’estació serà més aviat conservadora aquest primer any. “El client podrà comprar per sota dels 50 euros en alguns moments puntuals i de la mateixa manera que en els pics estarem per sobre d’aquest preu”, va informar.

Tot i ser conscient que la primera temporada “és més complicada” per la novetat del sistema, Moreno va mostrar-se convençut que aquesta tendència de mercat “és imparable”. “En les properes temporades el nostre entorn competitiu també haurà d’adaptar-se a l’estratègia del preu dinàmic”, va preveure. “Grandvalira és una estació que fins ara ha parlat poc de preu, per no dir gens, i que començarà a parlar de preu”, va cloure.
Etiquetes
  • #3 Granva
    (03/08/21 00:20)

    Aquest sistema de preus només funciona si hi ha demanda

    Respondre
  • #2 Joan Miquel
    (02/08/21 16:55)

    S'haiuran de tenir en compte tantes variables ... Al forfait de migdia, forfait per hores ? Si no hi ha neu? Si están malament  les conexions? Si teniu les parts Altes tancades per vent? Si teniu Les pistes tancades per entranaments? Per curses i campionats? 
    TOT AIXÓ, DESCOMPTE ?

    Respondre
  • #1 XIKI
    (02/08/21 09:20)

    Bravo! Aglomeracions a primera hora

    Respondre
3
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2021 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts