x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
la major dificultat és que el producte arribi a europa

La manca de materials provoca retards en el lliurament de vehicles

Sansa afirma que han de treballar amb més previsió per l’extensió dels terminis
Un camió transportant vehicles nous.

La manca de materials provoca retards en el lliurament de vehicles

Un camió transportant vehicles nous.

Fernando Galindo
Actualitzada 24/07/2021 a les 11:59
Els concessionaris tenen dificultats per lliurar vehicles per la manca de materials. Ho va afirmar al Diari el president de l’Associació d’Importadors de Vehicles, Carles Sansa, qui va manifestar que actualment es veuen obligats a treballar amb més previsió per l’extensió dels terminis d’entrega dels automòbils. “Ara ens comença a tocar de ple la problemàtica, no podem dir que no hi hagi producte, però l’arribada de certs elements necessaris per fabricar un vehicle ha duplicat el període d’entrega, passant dels quatre mesos als vuit”, va assenyalar. L’empresari va apuntar que la dificultat més gran amb la qual es troben és que els components de fabricació arribin a Europa, ja que, segons va explicar, amb la irrupció de la pandèmia i l’afectació que ha tingut en alguns serveis, algunes fàbriques han patit retards de producció. I, sobretot, va posar en relleu, l’increment dels preus del transport, tot exposant que el cost dels contenidors de transport per mar “està pels núvols”. “L’import s’ha encarit una barbaritat, passant, en alguns casos, de 1.200 dòlars a 12.000, unes xifres que no s’havien vist mai”, va indicar.

En aquest sentit, Sansa va comentar que finalment qui rep les afectacions de l’augment dels preus i la falta de material és “el consumidor, a qui li augmenten els costos indirectes de la compra d’un vehicle”. “El nostre fabricant el que fa és imposar un sobrecost al concessionari en concepte de transport i a partir d’aquí és l’establiment qui decideix si el repercuteix en el preu o no”, va asseverar, tot indicant que la pràctica habitual dels empresaris és assumir la quota per evitar disminuir la venda de vehicles, la qual es va veure fortament afectada l’any passat.

Per cloure, el president de l’AIVA va considerar que si la tendència segueix en la mateixa línia i no es troba una solució a curt termini, “cada dia serà més complicat que els usuaris es comprin un cotxe”.
Etiquetes
  • #4 Troytolkien
    (24/07/21 20:46)

    Trist!!!

    Respondre
  • #3 Jio
    (24/07/21 19:21)

    Em parteixo amb la conclussió..."si cada cop és més car importar, la gent es quedarà sense cotxe". No, si cada cop és més car importar, tard o d'hora s'iniciarà producció al continent o el més a prop possible. Cotxes o el que sigui...afecta a tot.

    Respondre
  • #2 Antoni
    (24/07/21 15:25)

    Aixo es normal! Estem visquent un canvi en tot..!
    A veure fins ont arrivem..!
    Es cert que, aquesta pandemia,lo esta canviant tot.
    No em volem ser conscients,pero,si que hi haura un avans i un despres.
    Esperem tindre salud ,per poder lo veure.

    Respondre
  • #1 Emmm…
    (24/07/21 07:55)

    Estoooooo… WOW??????

    Respondre
4
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2024 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts