x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
Infraestructures aèries

L'heliport s'unirà amb la capital via Carroi

La majoria dona per fet que el futur giny d’Andorra la Vella enllaçarà amb la infraestructura
Zona on anirà l'heliport, vista des de Setúria.

L'heliport s'unirà amb la capital via Carroi

Zona on anirà l'heliport, vista des de Setúria.

Fernando Galindo
Actualitzada 16/06/2021 a les 12:27
Quan el ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, va anunciar dilluns la Caubella com a seu de l’heliport nacional va destacar la connectivitat com una de les raons de pes que van decantar l’elecció de la ubicació. Als ja palpables accessos per la CG-4 i pel telefèric que surt des de la Massana, ahir els grups parlamentaris de la majoria van justificar la decisió argumentant que l’emplaçament de la infraestructura tindrà una tercera via d’entrada que permetrà connectar l’heliport amb la capital: el giny de Carroi que projecta la cònsol major d’Andorra la Vella, Conxita Marsol.

“És una bona ubicació perquè està ben comunicada per carretera, però a més hi ha el telefèric de la Massana que el connecta i el futur telefèric d’Andorra la Vella que també el connectarà. Amb aquestes tres vies d’accés, si mai hi ha un problema per carretera, es podrà agafar el telefèric i això facilitarà la mobilitat de les persones”, va dir el president del grup parlamentari de DA, Carles Enseñat, corroborant que “està just al costat i la idea és que pugui ser així”.

El president del grup parlamentari de L’A, Ferran Costa, es va expressar en la mateixa línia i va reforçar el missatge tenint en compte “la determinació” del comú d’Andorra la Vella per impulsar el giny. “A ningú no se li escapa que amb una visió a mitjà i llarg termini aquesta comunicació sostenible i segregada de les carreteres també podria ser una molt bona oportunitat per posar més en valor l’emplaçament de l’heliport”, va subratllar.

Al seu torn, el president del grup parlamentari de Ciutadans Compromesos va mostrar-se més caute respecte a aquesta possibilitat. “Per més endavant quedaran valoracions de si això servirà per enllaçar o no Carroi perquè avui no és una realitat”, va comentar Naudi. De totes maneres, el dirigent de CC sí que va posar en valor que els veïns massanencs que en els darrers 25 anys han viscut amb un heliport al costat de casa podran sentir-se alleugerits.

En paral·lel, el cap de Govern, Xavier Espot, va defensar que la construcció de l’heliport no suposarà un greuge per a la natura i va lamentar les crítiques al projecte. “No es tirarà endavant res que pugui posar en perill les normes mediambientals bàsiques. Si ens omplim la boca parlant de diversificació econòmica i d’atreure més turistes d’alt valor però davant qualsevol palanca per fer-ho possible hi acabem trobant pegues, ens quedem amb l’statu quo i això vol dir empobrir-se dia a dia i acabar morint”, va cloure.
 
FONT CATALOGA DE "SOLEMNE BESTIESA" LA SEU DE LA CAUBELLA
El conseller del PS Jordi Font va distanciar-se del discurs de la majoria i va catalogar l’elecció de la Caubella com a seu de l’heliport de “solemne bestiesa”. “Personalment estic molt decebut de barrejar una cosa amb una altra. El planell de la Caubella és el pla de l’estació principal i voler posar un heliport allà em sembla totalment fora de sentit. I quan sento l’argumentari encara em preocupa més”, va exposar Font, que va assenyalar que els problemes de trànsit s’agreujaran per circular per l’interior de la Massana. Des de terceravia, Josep Pintat es va mostrar prudent a l’hora de fer una valoració a l’espera de rebre més informació del projecte.
  • #20 Pepe
    (16/06/21 21:07)

    vayatela va dir..
    Pues es lo q hay. La demagogia barata de la natura está ya muy vista. Andorra necesita una conexión q no dependa de un tercero. Y si existe la más mínima posibilidad de q haya un bloqueo terrestre por cualquier razón, el sacrificio vale la pena. Supongo q por coherencia subes andando o en burro....demagogo de baratillo...

    Respondre
  • #19 vayatela
    (16/06/21 19:01)

    Quina vergonya quants interesos,adeu la flora i fauna i trankilitat d un dels lloces mes trankils d andorra, no teniu vergonya,tot per calers i destroçar la natura.

    Respondre
  • #18 Dolfi
    (16/06/21 15:36)

  • #17 Josep
    (16/06/21 14:56)

    El senyor Carles Naudi confon un heliport per a urgències mèdiques i per poder fer treballs, amb un heliport que serà deficitari per a que vinguin quatre pijets a esquiar. En ple hivern no guardarem l'helicòpter d'urgències mèdiques en mig de la muntanya, o això espero. Ara que amb aquests polítics tot és possible.

    Respondre
  • #16 Miquel
    (16/06/21 14:50)

    Cat va dir..
    Sí, tens raó. Deia el gall de bosc com a exemple d'espècie especialment protegida.

    Respondre
  • #15 john
    (16/06/21 12:41)

    Això si que es important, ja que tots els mortals necessitem arribar a l'heliport per els nostres desplaçaments.

    Respondre
  • #14 Ens la podrien fotre doblegada…
    (16/06/21 12:20)

    Si aquesta notícia és certa, això vol dir que la consulta popular vinculant que es farà a La Massana serà una farça com una casa. Ens faran votar, i després faran lo que els hi surti dels ous.

    Respondre
  • #13 Jordi
    (16/06/21 12:00)

    Ja que hi som Sr Gallardo, enllaçi l'heliport amb el pont tibetà i el tobotronc. Es pensen que l'helicopter és una atracció turística? Estem parlant d'un mitjà de transport que, qui l'agafa i paga el preu del viatge, ho fa per questions de no perdre temps. L'heliport, os es fa com a tot arreu, prop del centre, o és llençar els diners. La zona entre la boca del tunel dels 2 valires i radio Andorra, a pesar de ser terrenys privats, s'hauria de plantejar comprar-los i al menys tenir una insfraestructura ubicada amb ceny. És una zona cèntrica i sense problemes de veïnat, darrera una zona que ja hauria de ser classificada com a industrial

    Respondre
  • #12 Sou uns incompetents
    (16/06/21 11:54)

    Es trigara més de l'heliport al centre que de Bcn a Andorra. I per altra part, us heu cregut que qui viatga en helicopter es en Micky Mouse? que arribara a Pal, per agafar un telefèric per arribar al centre? Sou una colla d'incompetents manegant fons publics

    Respondre
  • #11 Dionis
    (16/06/21 10:03)

    Queda ben clar que el problema es que no tenim politics. Son fills de families poderoses que es pensen que sabent manar, sense tenir cap experiencia. La llista es llarga. No son ni politics ni bons gestors. Solament pensent en construïr la "seva piramde" com si fossin grans faraons i deixar emprenta en l'historia d'Andorra. Es una real salvatgada fer projectes com aquests. Els votants hem de despertar i treure aquests "embrions" de politics que tenim!

    Respondre
Veure’n més
20
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2021 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts