x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
Infraestructures

Govern descarta fer l'aeroport a Grau Roig

L'informe de l'entitat internacional no és favorable a la construcció de l'equipament
Recreació del projecte de l'aeroport de la Cambra de Comerç.

Les companyies comercials no operaran a Grau Roig

Recreació del projecte de l'aeroport de la Cambra de Comerç.

FILMAND
Actualitzada 09/06/2021 a les 18:11
El ministeri de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo ha anunciat durant la roda de premsa posterior al Consell de Ministres d'avui que davant de les conclusions extretes de l'informe de l'OACI, "Govern ha decidit descartar aquest projecte i centrar els seus esforços en l'objectiu principal de desenclavament geogràfic del país". El titular d'Economia i Empresa ha dit que ara l'executiu dirigirà l'atenció en "impulsar i analitzar infraestructures per ajudar al país a desenclavar-se per altres vies que no siguin la terrestre". En aquest context, Gallardo s'ha referit a l'impuls dels vols comercials a l'aeroport d'Andorra-Seu d'Urgell i l'heliport nacional. Així mateix, també ha posat sobre la taula l'estudi per connexió ferroviària que s'està portant a terme en matèria de mobilitat "el Ministeri d'Ordenament Territorial va encarregar uns informes fa uns dos mesos per analitzar la possible connexió amb el país per altres mitjans que no sigui l'automòbil".

L'informe de l'Organisme Internacional de l'Aviació (OACI) no és favorable a la construcció de l'aeroport del projecte de la Cambra a Grau Roig, segons ha pogut saber el Diari. El Govern havia demanat un informe sobre si tècnicament era viable fer l'equipament al Bosc de Moretó.

Un informe de l'OACI del 2007 trobava inviable tècnicament construir la infraestructura a Grau Roig i en el mateix sentit s'havia pronunciat l'Autoritat Aeronàutica Andorrana. Els experts de la OACI consideren que davant d'un incident inesperat el pilot no disposa de temps per avortar l'aterratge i tornar a enlairar l'aparell, el que implicaria la col·lisió contra la muntanya.

També remarquen que el comandant de la nau hauria de fer l'aterratge sense tenir una bona visibilitat de la pista i per tant, no podria veure si hi ha algun obstacle.

 
  • #17 Tony
    (12/06/21 09:50)

    Continua ....... Aquí teniu els 10 aeroports més perillosos del món:
    - Nepal – Lukla (mireu les muntanyes)
    - Chagual (SPGL), Peru (muntanyes)
    - Gibraltar – forts vents (travessa un carrer de la ciutat)
    - Princess Juliana International Airport a l'Illa de Saint Martin (una pista molt curta)
    - Kangerlussuaq Airport – Greenland (neu -gel, turbulència)
    - Aeroport de Matekane a Lesotho (fixeu os bé les alçades en cada extrem de la pista d'aterratge)
    - Courchevel Altiport a França – amb una inclinació de 18.6%
    - Aeroport Internacional Toncontín a Honduras (l'avió ha d'aproximar la pista a un angle de 45°
    - Aeroport Saint Barthélemy al Caribe
    - Aeroport Narsarsuaq a Groenlàndia (neu / gel a l'hivern + turbulència)
    Aeroport Regne de Bhutan.
    Ara venen amb el tema del tren, de debò??
    Això trigarà com mínim 20 anys, no veuen la tasca que suposa negociar amb tots els propietaris dels terrenys on la línia de tren hauria de passar.....FUM!!!

    Respondre
  • #16 Tony
    (12/06/21 09:49)

    No crec en res del que ha dit Govern i l' OACI
    El que passa és que no interessa ni a Espanya/Catalunya i tampoc a França que Andorra sigui independent amb el tema d'un aeroport.
    Feu la vostra recerca a internet i compareu, mireu els 10 aeroports més perillosos per aterrar i veureu que l'avantprojecte que s'ha preparat per Grau Roig no es cap bogeria. Si aquests aeroports estan permesos a operar, siguin amb avions petits o grans segons l'aeroport, doncs per què Andorra no??
    Afegiré la llista en un segon missatge........

    Respondre
  • #15 De peus a terra
    (11/06/21 17:28)

    L'opinió de govern és d'un nivell de pàrvols. Sols som uns 80 mil: com un carrer de París; Londres; Madrid. Fer una consulta popular és complicat diu el nostre cap. Si sí doncs com a país d'acollida, com Estats Units o d'altres...aquí som diferents: tots anem amb l'etiqueta d'on has nascut...som uns 80 mil, no fos el cas...

    Respondre
  • #14 Joanet
    (09/06/21 22:08)

    Jolines macho!

    Respondre
  • #13 Aeronaval
    (09/06/21 21:42)

    Modification du Lac d'Engolaster. Étude avec les Ingénieurs d'Airbus. Achat d'hydravions, avec train d'atterrissage, Beriev-210, 70 passagers, 2 pilotes, 2 personnel de bord, 1700 Km de rayon d'action. Hall passagers, douane, restaurant panoramique, une tribune pour faire payer l'accès voir l'hydravion décoller. 1 Beriev 200 en configuration Canadair pour les risques d'incendie. Piste en eau, faible coût d'entretien. Pas mmieux que Grau Roig ou ce n'est pas possible...

    Respondre
  • #12 No es pot
    (09/06/21 20:02)

  • #11 Casamanya
    (09/06/21 19:50)

    És impressionant tot plegat, diners llençats, anys donant voltes i al final ha acabat on tothom sabia des de l'inici, a la paperera. Prou fer volar coloms, si us plau.

    Respondre
  • #10 Andorrà
    (09/06/21 19:46)

    Fins que no aplanem un parell de muntanyes no hi haurà aeroport que valgui ens agradi o no, a mi m agrada la idea de tenir un aeroport propi i no dependre de ningú, peró com he dit abans o aplanem muntanyes o res de res...

    Respondre
  • #9 Tamarroland
    (09/06/21 19:44)

    Per fi s'acaba la xarlotada...

    Respondre
  • #8 Interessos polítics? Maçons del Sud?
    (09/06/21 19:38)

    lauredià va dir..
    No veig la gracia. Com es nota que a alguns us interessa que Andorra no tingui aeroport.

    Respondre
Veure’n més
17
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2024 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts