x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
estudis

Govern destina 78.000 euros a cercar alternatives de mobilitat

L'estudi ha de cercar alternatives a les connexions per carretera.

Govern destina 78.000 euros a cercar alternatives de mobilitat

L'estudi ha de cercar alternatives a les connexions per carretera.

F. G.
Actualitzada 20/05/2021 a les 06:39
El Govern va aprovar ahir l’adjudicació dels treballs relacionats amb l’assistència tècnica per a l’anàlisi i l’estudi de la possibilitat d’obertura de la xarxa de mobilitat andorrana, cercant opcions de desenclavament, a les empreses Suport Enginyers Consultors, SA, i Doymo, SA, i als professionals independents Àngel López i Joan Torres per un import de 78.400 euros. El treball haurà d’estar finalitzat en 16 mesos. Segons va detallar el Govern, els treballs tenen la finalitat d’analitzar, juntament amb les administracions dels estats veïns, les possibilitats reals de desenclavar el territori mitjançant alternatives com el tren, a més de la millora i optimització de les vies terrestres actuals. L’objectiu és plantejar un nou paradigma de la mobilitat interna i de la connexió, per afrontar la recuperació posterior a la pandèmia de la Covid-19.

Entre les opcions que es plantejaven al plec de bases de la licitació hi havia la d’establir sinergies per assolir una connexió ferroviària amb Barcelona, Madrid i París passant també per Lleida i Tolosa, així com avaluar l’opció d’unir el Principat i l’aeroport d’Andorra-la Seu per tren. També es demana si aquesta unió és factible mitjançant un telefèric. Quant a les carreteres, els projectes que s’inclouen perquè s’analitzin són la millora en el traçat i la capacitat de l’N-260 en el seu tram entre la Seu d’Urgell i Bellver de Cerdanya, l’ampliació de la capacitat de l’N-145 i les millores en el traçat i la senyalització de la C-14 entre Organyà i Adrall.

No només hauran d’abordar les connexions amb l’estranger, també es demana una anàlisi de la xarxa de mobilitat andorrana i les seves possibilitats d’expansió. El concurs no preveia l’anàlisi d’un aeroport nacional.
Etiquetes
  • #8 NAGOL
    (20/05/21 11:41)

    Si us plau, paguem les quatre rajoles que manquen a la duana (Guardia Civil)i tindrem dos carrils, tambè seria oportu que les guixetes de la frontera (Policia Nacional) treguessin el forats que van possar fa anys i no obligant a frenar quan arribes al punt fronterer.

    Respondre
  • #7 Benjamí
    (20/05/21 10:36)

    Ho siga: què tornem a l'aeroport dintre del territori nacional!
    Com a pràctica d'ajornar el debat fins a després de les properes eleccions no està mal.

    Respondre
  • #6 Albert
    (20/05/21 09:47)

    Nunca harán una Linea de tren que llegue a andorra, al menos desde la parte cartalana. 
    Primero por la naturaleza y después porque no nos vamos ha gastar ese dineral cuando es para los andorranos, porque tanto los españoles como a los catalanes no la necesitamos. 
    Nosotros necesitamos arreglos no vías nuevas. 

    Respondre
  • #5 Joan
    (20/05/21 09:36)

  • #4 Errors del passat
    (20/05/21 09:30)

    El segle passa't es va poder fer la connexió ferroviària, pero la hispabo-andorrana, ça pressionar per mantenir l'exclusivitat... Ara ho paguem. També una empresa japonesa, posava gratis el tren, aeri interior.. Llavors semblava una bestiesa, vist lo vist, era, previsió.

    Respondre
  • #3 Desproposits constants
    (20/05/21 09:26)

    Pregunta va dir..
    No s'hi amoini.... També a l'avinguda Sta. Coloma, es can fer ampliacions per evitar cues i facilitar el trànsit, ara, amb més diners públics, s'ha reduït un altre cop, i la consol hi vol possar arbres al mig!!! Personslment, em sembla bé haver eixamplat les voreres, però és ABERRANT DEIXAR DOS CARRILS SENSE UN D'EMERGÈNCIA CENTRAL. Ningú revisa els "plans "comunals? Ordenament territorial no supervisa??? Mobilitat fent, perdó per l'expressió, parides constants... I, qui dia passa any empeny.

    Respondre
  • #2 Pregunta
    (20/05/21 08:18)

    No he entès mai que a la duana hagi dos carrils d'entrada i sortida, però el 98% de les vegades només se'n pot utilitzar un. Podríem començar per obrir els dos permanentment, no? Potser així agilitzaríem el trànsit, almenys fins a l'embut de Sant Julià.

    Respondre
  • #1 ton
    (20/05/21 07:59)

    Conclusions de l'estudi: el territori andorrà està enclavat on està i no s'hi pot fer res. Pel que fa al tren, les conexions amb els paisos veiens són massa lluny i per lo tan no es faran mai.

    Respondre
8
El més...
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2021 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts