x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
Pandèmia mundial

Albirar llum al final del túnel

Sis mesos després d’haver tancat les portes per segona vegada a causa de la manca d’activitat turística al país, la Carla i l’equip de l’hotel Eureka d’Escaldes tornen a activar l’establiment per iniciar amb il·lusió i optimisme el preludi a la temporada d’estiu.
La recepció de l'hotel Eureka divendres, primer dia de reobertura.

Albirar llum al final del túnel

La recepció de l'hotel Eureka divendres, primer dia de reobertura.

Fernando Galindo
Actualitzada 16/05/2021 a les 06:16
Al llarg del darrer any el sector hoteler ha viscut una sèrie d’alts i baixos a causa de la pandèmia i les conseqüències que aquesta ha comportat en l’entrada de visitants i turistes al país. Ara, amb un alleugeriment de les restriccions de mobilitat als països veïns, els establiments comencen a veure la llum al final del túnel i, a poc a poc, tornen a obrir les portes a l’espera que arribi la temporada d’estiu i es revifi l’activitat. Aquest és el cas de l’hotel Eureka d’Escaldes-Engordany, un allotjament familiar que aquest divendres va tornar a arrencar motors després de quasi sis mesos tancat per la manca d’activitat turística. “Vam haver de tancar el 17 de novembre per la Covid i posar tots els treballadors en ERTO. No va ser una decisió fàcil, però no teníem més remei”, afirma la propietària de l’establiment, Carla Cachafeiro, qui matisa que l’únic que tenien obert era el restaurant Racó Terres de l’Ebre, “que era el que podíem fer en l’àmbit nacional”.

La propietària explica que en el moment d’abaixar la persiana tenien l’esperança de reactivar-se amb rapidesa. “Teníem la mira posada en el pont de la Puríssima, però al final la sort no ens va acompanyar i vam allargar la situació durant cinc mesos més”, comenta. En aquest sentit, apunta que reactivar un hotel després de mig any no és una feina fàcil, ja que requereix un esforç per part de tot l’equip “per garantir que els clients trobin l’establiment tal com el recordaven”. D’aquesta manera, exposa que l’establiment ha recuperat quasi el 100% de la seva plantilla, tot i que puntualitza que no tots els assalariats “han tornat a jornada completa. A alguns els hem tret de l’ERTO i els hem passat a reducció de la jornada”.

La Carla assenyala que van prendre la decisió en veure que es començaven a recuperar els volums d’ocupació i que els països veïns eliminaven les restriccions de mobilitat, per la qual cosa, “malgrat que estiguem en temporada baixa, la gent té ganes de sortir”. Així doncs, indica que per aquest cap de setmana el nivell d’ocupació a l’hotel es troba pels volts del 75% la nit de dissabte a diumenge. “Teníem ganes d’obrir, feia temps que estàvem parats i esperem no haver de tornar a tancar per la situació sanitària”, manifesta. A més, posa en relleu que un dels motius que també els empeny a reactivar-se és “que la gent torni a parlar de nosaltres. Moure’ns per tornar a l’acció i veure la llum al final del túnel”.

Malgrat les ganes de l’equip de l’Eureka per activar-se i tornar a rodar, la Carla assevera que la gestió durant la pandèmia li ha generat “molt d’estrès”, ja que afirma que “li agrada fer les coses sobre segur” i la “incertesa ha fet molt mal al sector en general”. Comenta que han dut a terme l’obertura in extremis. “Hem escurçat el que hem pogut abans de tornar al mercat. L’equip de neteja va començar a principis de setmana i la resta dels treballadors s’incorporaran el mateix divendres per preparar l’arribada dels clients”.

La propietària també destaca que l’arribada del coronavirus “va ser una sorpresa”, tant per la seva banda com per la dels clients. “Des del 1995, any en què es va obrir l’hotel, no havíem tancat mai, i el virus ens va agafar per sorpresa, a l’equip i als clients”, recorda.
3
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2021 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts