x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
Trànsit

La negativa d'Escaldes fa inviable el canvi de tarifes als aparcaments

Gili considera que no és el moment i Bonell defensa que suposaria un abaratiment
L'aparcament del Falgueró, a l'hospital.

Escaldes s'oposa a canviar les tarifes dels pàrquings

L'aparcament del Falgueró, a l'hospital.

Fernando Galindo
Actualitzada 01/05/2021 a les 12:30
La cònsol d’Escaldes, Rosa Gili, no és partidària de tirar endavant la proposta de la taula de Mobilitat per modificar l’actual sistema de tarifes als aparcaments públics, invertint la tendència actual i que la primera mitja hora deixi de ser gratuïta i la reducció del preu s’apliqui a partir de la primera hora.

L’acord entre els comuns d’Andorra la Vella i d’Escaldes-Engordany és imprescindible per tirar endavant la iniciativa, com va reconèixer ahir el director de Mobilitat, Jaume Bonell, que va explicar que l’objectiu no és castigar els conductors, “sinó abaratir el preu final, evitar la rotació que hi ha ara entre aparcaments i apostar per una mobilitat sostenible”.

Una visió que no és compartida per Gili: “És evident que vivim un moment complicat i una mesura com apujar els preus dels pàrquings fa perdre poder adquisitiu als ciutadans, mentre que els sous no s’apugen i les despeses, sí.” Bonell, en canvi, va insistir que no s’ha de parlar d’“encarir” les tarifes, ja que amb el mateix temps d’estacionament l’usuari acabaria estalviant diners.

La cònsol escaldenca va afegir altres motius, com que “no estem preparats per trobar alternatives de transport assequibles”, i que s’ha de resoldre “la mobilitat urbana amb bicicleta i patinet”.

CARRIL BICI
Aquest tema no va ser debatut ahir a la taula de Mobilitat amb els comuns. Bonell va plantejar el projecte de crear un carril bici urbà entre Santa Coloma i la part alta d’Escaldes, sense passar per cap carretera general, amb una velocitat màxima de 30 per hora. Les competències pertanyen als comuns, que tenen la darrera paraula en una iniciativa que Mobilitat entén que tindria una bona acceptació, especialment perquè transcorreria per l’interior de les poblacions eludint les zones de major densitat de vehicles.


Per la seva banda, algunes corporacions van mostrar la seva preocupació per la velocitat excessiva dels cotxes en alguns trams urbans, com a la CG-6 a Aixovall (a l’altura del centre de formació professional), a l’avinguda Francesc Cairat, on tot i haver-hi radars pedagògics per reduir la velocitat els vehicles segueixen circulant massa de pressa, o a l’entrada a Arinsal en el cas de la Massana.


Bonell va remarcar que s’estudiaran les problemàtiques i la possibilitat d’instal·lar algun radar pedagògic a Arinsal –adverteixen de l’excés de velocitat– i obstacles per fer reduir la marxa, sense descartar algun radar convencional. En aquest sentit, s’ha d’afegir que s’ha reubicat el radar de davant de FEDA.


Un altre dels punts que va ser debatut amb els cònsols és treballar en una normativa per regunar l’activitat dels vehicles que reparteixen mercaderies, ja que sovint fan servir zones blaves i llocs no autoritzats en lloc de les zones de càrrega i descàrrega. Bonell va subratllar que caldrà la implicació dels sets comuns.
  • #36 Escaldenc
    (02/05/21 07:17)

    Volen pujar els preus dels parquins i el de les boigues has de anar amb paraigües cada vegada que plou per les filtracions d aigua. Entre les pujades de L habitatge,combustible i parquins acabarem vivint a Oliana.


    Respondre
  • #35 josep fores marti
    (02/05/21 05:17)

    l´ACEPTABLE.....???? l`aument dels Pakings per matricules turístiques, pero amb tarjetes especials per matricules andorranes bonificades. Crec lo mes raaonable !!!

    Respondre
  • #34 Joan Antoni Bertran
    (01/05/21 21:46)

    Gràcies Sra Gili! Gràcies. La vaig votar perquè volia un canvi. I ja el tenim! Plantar sempre cara a govern, enfrontats amb tots els consols. Heu fet el canvi la felicito! Però jo volia un canvi a millor. I no es així. Està clar que l'oposició es una cosa i la responsabilitat del càrrec una altra que no sap portar. Escaldes està bruta i abandonada. Ara mes obstacles a l avinguda amb les pubilicitats els carrers bruts i els edificis en mal estat ni es digna ni a pintar. Mai mes ps mai mes.

    Respondre
  • #33 Que no s'enterin
    (01/05/21 20:38)

    A la Massana per 1€ aparcaves en zona blava 1h (60min). Ara 58 min.
    Comencen "les rebaixes"

    Respondre
  • #32 Joaquim
    (01/05/21 18:26)

    Bueno tocando los paquimetros no se pilla el covid19 eso si puede tocar libremente

    Respondre
  • #31 Kiko
    (01/05/21 17:25)

    El Corb va dir..
    Una cosa bona que tenim i se la volen carregar !!! Si volen recaudar mes, ho tenen facil : Que fiquin impostos a la propietat ... Que fiquin fil a l'agulla a tantes baixes injustificades. Que facin el copagament en visites mèdiques fora d' Andorra. Que limitin les visites al fisio a lo estrictament necessari. I moltes coses més!

    Respondre
  • #30 Hipòcrites!!!!
    (01/05/21 15:23)

    Gràcies va dir..
    La decisió és bona però són uns hipòcrites home!!!! Per davant fent-se els bons i humans quan estan embargant pel darrera a tot deu per deutes comunals!!! Colla d'hipòcrites!!!!

    Respondre
  • #29 rotonda de tunels ja
    (01/05/21 15:21)

    La solucio es fer una rotonda de tunels sant julia escaldes com tenent totes les ciutats decents, fem un altra emissio de bons de 500M€ añ 1% i problema de mobilitat solucionat

    Respondre
  • #28 Francesc
    (01/05/21 15:16)

    Que us penseu va dir..
    Ja esta ja havia de sortir el Palmero de DA de torn , anem per parts : 
    Le goteres de la piscina son perque en el seu dia el antic comu de DA va enganyar a tots i enves de arreglar les infiltracions que hi havien des del parquing de la Creu Blanca es van dedicar a aixecar lo i tornar lo a enquitranar sense reparar res : una altra gran obra per l aparador .
    Tema propietat dels parquings a veure Creu Blanca propietat del Comu , devant l esglesia antic Casino propietat del Comu ( ja va costar perque el llavors comu de DA va fer campanya en contra durant les eleccions despres amb una il.luminacio divina van recapacitar un cop elegits ) . El que si no es podia acceptar es l acord prenyat per la construccio del aparcament del carrer estret ja que amb diners publics es pagave una construccio que acabaria tornar a ser de titularitat privada a causa de les clausules amb condicions impossible de complir. 
    El gran llegat aixo si les torres que desfiguren la vall 

    Respondre
  • #27 Oriol BM
    (01/05/21 15:00)

    A tots aquests sabis que utilitzeu un pseudònim o un nom anònim, sigueu prou valents per donar el vostre nom i aleshores ja us podreu queixar amb total llibertat. Apa colla de rates, deixeu els mòbils i comenceu a mirar-vos al melic i a centrar-vos en la vostra vida. Bon cap de setmana!

    Respondre
Veure’n més
36
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2021 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts