TALL A la 
CS-310 

Tall a la CS-310 entre Anyós i l'Aldosa a causa d'una esllavissada sense danys personals. El trànsit s'ha desviat pel centre de la Massana

infraestructures

Bartolomé veu “complex” que hi hagi vols regulars a l'hivern

L’executiu treballa en un escenari amb avions noliejats a l’aeroport d’Andorra-la Seu

Bartolomé veu “complex” que hi hagi vols regulars a l'hivernCynthia Sans

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

L’aeroport d’Andorra-la Seu difícilment tindrà vols regulars el proper hivern. Així ho considera el secretari d’Estat d’Economia, Èric Bartolomé, qui en declaracions al Diari va qualificar com a “complex” que hi hagi destinacions regulars en marxa a la infraestructura en la propera temporada. Bartolomé, en canví, sí que es va mostrar convençut que l’aeroport d’Andorra-la Seu rebrà avions noliejats l’hivern vinent. “Es treballa amb l’horitzó que hi hagi vols regulars, però és un escenari ambiciós”, va assenyalar el secretari d’Estat, que va afegir que “no ens hem d’amagar, pretenem que el proper hivern hi hagi certa activitat a l’aeroport. Vols regulars és complex, però probablement n’hi haurà de noliejats”.

Respecte a l’afectació que està tenint per a la infraestructura la pandèmia, Bartolomé va confiar que passat aquest estiu “tot vagi cap a una normalització, cap a una situació de prepandèmia que com a mínim tinguem vols noliejats i que això també sigui una declaració d’intencions”.

Possibles subvencions

El secretari d’Estat, respecte a l’arribada de companyies aèries privades disposades a posar en marxar línies regulars, va explicar que hores d’ara estan en una fase “molt incipient”. També amb la catalana Andorra Airlines que aquesta setmana ha aterrat el seu avió a l’aeroport d’Andorra-la Seu amb participants a la Cimera Iberoamericana de caps d’Estat i de Govern de dimecres passat.

Més enllà d’aquesta companyia, Bartolomé va explicar que els contactes s’estan fent amb diferents línies aèries per prestar un servei regular en un primer moment amb Madrid, París i Lisboa. “Diferents companyies poden oferir aquest servei a canvi d’un cost i un cop tinguem dimensionada la necessitat que s’ha de posar a la pràctica veure quina ha de ser la contraprestació”, va assenyalar per afegir que “ara mateix l’única oferta que hi ha damunt de la taula és la d’Air Nostrum que planteja, inicialment, unes freqüències però que des del Govern ens interessaria augmentar-les per generar interès en l’aeroport”.

Respecte a la possibilitat que hi hagi ajudes públiques dirigides a les companyies aèries que operin a la Seu d’Urgell, el secretari d’Estat va indicar que hi ha diferents figures mitjançant les quals un privat pot rebre una subvenció. Va recordar que hi ha una obligació de servei públic en el transport de passatgers i que es pot ajudar amb diner públic perquè no recaigui solament en el privat.

Aeroport a Grau Roig

Qüestionat pel projecte de la Cambra de Comerç de construir un aeroport nacional a Grau Roig, Bartolomé va voler desvincular el de la Seu amb el d’Encamp. “Són projectes que poden anar de la mà, una és una instal·lació existent i homologada i l’altra és una vella aspiració andorrana de tenir un aeroport a territori nacional”, va dir, per afegir que “és una aspiració de sobirania aèria i està en una fase diferent al de la Seu”. El secretari d’Estat va recordar que el de Grau Roig “és un projecte incipient que requereix de molts estudis previs”.

tracking