x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
equipaments

Gallardo diu que l'informe andorrà de l'aeroport no n'invalida el projecte

El ministre afirma que el dictamen de l’Autoritat Aeronàutica evidencia mancances tècniques en l’estudi de la Cambra
SFGA / J. A. VILADOT

Gallardo indica que l'informe andorrà de l'aeroport no l'invalida

Gallardo indica que l'informe andorrà de l'aeroport no l'invalida

SFGA / J. A. VILADOT
Actualitzada 14/04/2021 a les 11:35
El ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, va afirmar ahir al Diari que les mancances de l’informe efectuat per l’Autoritat Aeronàutica Andorrana (AAA) sobre la construcció d’un aeroport nacional a Grau Roig no inhabiliten el projecte de la Cambra de Comerç. D’aquesta manera, va indicar que malgrat que el dictamen de l’organisme n’evidencia diverses carències en l’àmbit tècnic, aquestes no l’invaliden, “de la mateixa manera que l’AAA no té la potestat per certificar infraestructures aeroportuàries”. “Són criteris que si no es poden corregir és possible que acabin incapacitant el projecte o fent que no sigui viable, però com tot a la vida, quan es detecten mancances sempre hi ha factors de correcció a contemplar”, va asseverar.

Gallardo va manifestar que el Govern ha enviat l’estudi de la Cambra a l’Organització d’Aviació Civil Internacional (OACI) perquè l’organisme emeti un criteri sobre el projecte tenint en compte que té la facultat de certificar la viabilitat del camp d’aviació i és una institució neutral. “Busquem una opinió que esvaeixi qualsevol dubte quant a si l’executiu té més o menys interès en la viabilitat de la infraestructura, una anàlisi des de la màxima neutralitat”, va sostenir. Així, va assenyalar que quan l’OACI faci el retorn “veurem si les mesures que apunten, si és que n’hi ha, que dificulten la implementació de l’equipament són corregibles o és inviable tècnicament”.

En el cas que no ho siguin, el ministre va expressar que el projecte no podrà tirar endavant. En la conjuntura que es puguin rectificar, el Govern hauria de passar a una segona fase, en la qual “hauríem d’analitzar si l’impacte mediambiental que genera la infraestructura és assumible o no”. “Deixem que els experts treballin i diguin si és factible o no”, va dir.

Vols diaris a madrid i parís
El titular de la cartera de Presidència, Economia i Empresa va comentar que des del Govern demanaran a totes les aerolínies que vulguin operar a través de l’aeroport d’Andorra-la Seu un vol diari a Madrid i París. En aquest sentit, va posar de manifest que la proposta “ha de ser més ambiciosa”, ja que el camp d’aviació a banda d’aportar turistes i visitants també pot suposar un lligam aeri amb tot el món dels negocis. “Ens pot oferir una connexió amb hubs internacionals com són Madrid i París, i a partir d’allí amb tot el món”, va puntualitzar.


Gallardo va assegurar que el repte és que la temporada 2021-2022 Andorra estigui connectada a través de vols regulars des de l’aeroport de la Seu amb les capitals d’Espanya, França i Portugal, motiu pel qual l’executiu ha reprès els contactes amb l’aerolínia espanyola Air Nostrum. “Hem recuperat les converses que vam tenir fa un any amb l’autorització i validació de la maniobra d’aproximació GPS a la infraestructura a petició seva per readaptar algunes de les freqüències i rutes que havíem fet inicialment”, va explicar el ministre. A més, va anunciar que a banda de la companyia espanyola i les dues aerolínies amb qui es va iniciar el contacte el 2020, “des del Govern intentarem tenir-ne alguna més”.


El titular de la cartera també va exposar que quan el projecte es comenci a materialitzar, l’executiu analitzarà quina serà la relació econòmica que tindrà l’Estat o el sector públic i privat en l’operació dels vols. “Començarem a dibuixar quin és el cost aproximat que pot tenir fer viable aquestes rutes i la participació que han de tenir els diferents sectors implicats en el projecte”, va asseverar.


Quant a la voluntat de la companyia Andorra Airlines per operar a l’aeroport de la Seu, Gallardo va afirmar que la prioritat del Govern és iniciar l’activitat amb “operadors que ens ofereixin una connexió a tot el món” i que permetin “una comercialització dels bitllets a través d’una plataforma única per una persona que vulgui marxar des d’Andorra i arribar a San Francisco”. En aquesta línia, va especificar que la intenció és “assegurar-nos” que el projecte arrenca “amb garanties” i “té una continuïtat”. Tanmateix, va indicar que la secretaria d’Estat ha realitzat algun contacte amb l’aerolínia catalana per saber quin és el seu projecte i com el desenvoluparien, però va declarar que “el més important és activar-nos amb un operador amb garanties”.

 
CONVENI AMB ISRAEL PER POTENCIAR LA INNOVACIÓ I LA INVERSIÓ
El president d’Actua Innovació Actua Empresa, Jordi Gallardo, i el director general de l’Israel Innovation Institute, Jonathan Menuhin, van signar ahir un conveni de col·laboració per potenciar el desenvolupament de l’ecosistema d’innovació i startups d’Andorra. L’objectiu és treballar en diverses àrees i col·laborar en projectes i iniciatives institucionals.
Etiquetes
Veure’n més
24
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2021 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts