x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
Medi ambient

Els importadors de carburants demanen programes per canviar els cotxes més contaminants

Els empresaris afirmen que es destinen molts diners per a poca gent que compra vehicles elèctrics
Un vehicle elèctric repostant en un punt de càrrega situat a l'estació de Pal-Arinsal.

Compte enrere per als carburants

Un vehicle elèctric repostant en un punt de càrrega situat a l'estació de Pal-Arinsal.

Fernando Galindo
Actualitzada 01/03/2021 a les 12:26
L'Associació d'Importadors i Distribuïdors de Carburants (Asidca) demana al Govern que impulsi programes d'ajuts per eliminar de la circulació els vehicles més contaminats. Els empresaris afirmen en un comunitat que si 
l'objectiu del ministeri de Medi Ambient és "reduir les emissions de CO2 el que cal és destinar també ajuts a la compra de cotxes més eficients de gasolina i gasoil, tal i com es fa amb el vehicle elèctric" i asseguren que l'impacte mediambiental de les polítiques vigents per potenciar la compra de vehicles elèctrics "és molt petit".


El col·lectiu afirma que la gran gran majoria de persones que adquireixen aquest tipus d'automòbil no contaminants "tenen un poder adquisitiu mig-alt i no l'utilitzen com a vehicle principal (potser és el tercer o quart cotxe familiar)", el que suposa que el Govern està "destinant molts diners per a poca gent i per a un vehicle que farà pocs quilòmetres". L'Asidca destaca que la reducció d'emissions de CO2 amb aquests programes "és molt baixa" i que el que cal "és buscar una mesura que toqui un volum més gran de població per tal de reduir el consum" ja que això si faria disminuir la contaminació.


L'associació remarca que la mitjana d’antiguitat del parc mòbil d’Andorra és de 15 anys i "per tant és un parc mòbil vell i contaminant" i argumenta que els propietaris d'aquests vehicles no el canvien "perquè el seu poder adquisitiu no els hi ho permet, malgrat que és el cotxe principal i que fa molts quilòmetres al país". Els empresaris reclamen que si les ajudes del Govern "es destinessin a substituir

aquests vehicles per nous models de gasolina o gasoil els beneficis mediambientals, socials i econòmics serien notables".
  • #8 -S-
    (01/03/21 21:04)

    Synthetic fuel is better option than electricity, synthetic fuel can be used on old cars too.

    Respondre
  • #7 Yes please
    (01/03/21 17:38)

    I need a subsidy to buy my Porsche 911 Turbo S;)

    On a serious note. Get rid of the polluting old buses, cars & trucks.

    Respondre
  • #6 Frankestein
    (01/03/21 13:15)

  • #5 Hanns
    (01/03/21 12:54)

    Els carburants fòssils tenen els dies comptats, sols pel fet de no ser dependents de països externs. Estratègicament anirem a ser independents en consum d'energies en aquest cas autosuficients en elèctric, Europa farà tot el possible per aniquilar els pròxims anys tot el que funcioni amb benzines o Gasoil. Prepareu la cartera que tots aquests canvis tindran un preu considerable al consumidor.

    Respondre
  • #4 greenwashing
    (01/03/21 12:38)

    El cotxe que menys contamina és el que no es fabrica. Els veritables estudis d'impacte ambiental tenen en compte les emissions per la fabricació d'un aparell fins a la seva destrucció o reciclatge. Una veritable política mediambiental seria posar a disposició dels turistes pàrquings quasi gratuïts a les entrades del país i que els turistes es desplacin amb un transport públic eficaç. El que fan moltes grans ciutats d'Europa. Amb un servei públic com cal, a poca gent li agrada conduir per ciutats o països que no coneix. Personalment em vaig beneficiar del pla Engega comprant un cotxe diesel que ara està demostrat que és més contaminant. A canvi aquell gasolina va anar a desballestament quan encara hauria pogut rodar almenys 10 anys. Les mesures de comprar cotxes nous només afavoreixen els importadors. Reparar és la solució més sostenible. La resta és greenwashing.

    Respondre
  • #3 Nyap
    (01/03/21 12:21)

    Andorra no es pot permetre caure en el postureig politic de putejar als ciutadans amb el tema de la movilitat.
    Depenem del turisme que ve amb cotxe particular, els ciutadans d'Andorra no poden dependre d'un bus per la seva mobilitat, és impossible pel tipus de terreny que tenim igual que els desplaçaments en bicicleta. Desprès tema cotxes electrics, ni estan les coses per que la gent gasti un dineral en un vehicle carissim, ni hi ha la infraestructura necessaria, ni la oferta de vehicles necessaria.
    Enlloc de putejar als ciutadans, espavileu en altres ambits, centrals solars, hidrauliques, eoliques...
    Eliminar els autobusos enormes que contaminen una barbaritat i van buits la major part del dia i substituir-los per mitjans de transport individuals sostenibles com ara minicotxes electrics.

    Respondre
  • #2 Kilowats
    (01/03/21 12:14)

  • #1 HombreFeliz
    (01/03/21 11:56)

    Yo solo espero que no lo hagan como en Barcelona impidiendo, la circulacion de coches viejos, anoser que pages un "permiso" o te hagas cargo de una pedazo de multa que te meteran. En andorra hay muchos coches "viejos".
    A cualquiera le gustaria un coche nuevo electrico o hibrido pero la realidad como dice el articulo es que no todo el mundo se lo puede permitir.
    Confio el la sensatez i buen hacer de el govierno andorrano en no cometer errores i desfachateces del ayuntamiento de Barcelona.
    Gracias. Viva Andorra.

    Respondre
8
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2021 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts