x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV

Hotelers demanaran una ajuda directa si el Govern l'atorga a les estacions d'esquí

Sobre la petició dels camps de neu Espot va dir que estudiaran la proposta “amb bona voluntat”
Actualitzada 04/02/2021 a les 05:53
Hotelers plantegen sol·licitar una ajuda directa al Govern si aquest l’atorga a les estacions d’esquí. Els establiments turístics consideren que la situació del sector és equiparable a la dels camps de neu i afirmen que la manca d’activitat que han viscut en els darrers onze mesos per les restriccions de mobilitat imposades pels veïns a causa de la pandèmia del coronavirus els ha fet minvar els ingressos de forma considerable i en contra de la seva voluntat. El sector considera que tot i que les estacions han estat pressionades a obrir des d’un primer moment per part de l’executiu, els hotels i allotjaments turístics també es van veure obligats a activar els negocis davant l’obertura temporal de les fronteres i les condicions requerides pel Govern per poder-se acollir a les suspensions temporals de contracte o a les reduccions de la jornada laboral.

Els agents turístics es troben expectants sobre la decisió que pugui prendre el Govern davant la demanda de 19 milions d’euros en ajuts directes al sector de la neu per acabar de pactar i postular la seva petició. Les fonts consultades afirmen que són conscients de l’esforç que el Govern ha realitzat des del mes de març per no deixar caure cap sector. Però manifesten que si no reben una injecció econòmica per part de l’administració no podran cobrir els dèficits generats al llarg del 2020 i des de principi d’any. A més, apunten que les previsions per al mes de febrer i fins a final de temporada no són optimistes i la situació per la Covid compromet la viabilitat dels comptes dels establiments hotelers.

Còmput inicial de 20,5 milions
El total de diners sol·licitats pels dominis esquiables arribaria a 20,5 milions, dels quals les estacions han descomptat un milió i mig per l’import dels ajuts que han rebut fins al moment via ERTO i per la reducció del rebut d’electricitat que s’aplica des de fa mesos. La distribució correspon a 8,5 milions de Saetde, 6,7 d’Ensisa, 1,4 de Secnoa i 4 d’EMAP. Els imports s’enfilarien per sobre dels 40 milions si el Govern segueix els criteris que està aplicant França per atorgar ajuts a les estacions per la pandèmia. Alhora es comprometrien a augmentar les instal·lacions i pistes obertes dels dominis per fer més atractiva l’oferta al client local i justificar el preu del forfet de temporada i de dia que s’està comercialitzant.


El cap de Govern, Xavier Espot, va assenyalar ahir en roda de premsa que han posat data a una sèrie de reunions amb els sectors econòmics del país en les quals s’analitzaran les demandes, especialment les referents als camps de neu. Espot va refermar que estudiaran les peticions “amb tota la bona voluntat”, però va voler remarcar “l’esforç econòmic i financer” que ha fet l’executiu per ajudar el teixit econòmic. El ministre de Finances i portaveu, Eric Jover, va exposar que les estacions ja han rebut dos milions d’euros en ajudes des de l’inici de la pandèmia.


El cap de Govern també va recordar que durant les últimes setmanes el Principat està vivint “una situació complicada” tenint en compte les restriccions als països veïns, que “ens tornen a portar” a una situació similar “al març”. Tanmateix, va asseverar que “s’ha pogut trobar un punt d’equilibri”, fent referència al fet que es pugui mantenir el consum intern, per exemple amb l’activitat de bars i restaurants, en els quals “no hem hagut d’adoptar mesures taxatives”.
  • #10 Ivan
    (04/02/21 11:53)

    Clar que si, que paga la padrina!! De tirar endavant aquestes ajudes ben bé podriem parlar d'un espoli a nivell nacional.

    Respondre
  • #9 Erto
    (04/02/21 11:18)

    cesc va dir..
    I els hotels que demanen ertos, subvencions, ajudes....a fons perdut inclús quan en temporades estivals, primaverals, de tardor O inclús hivernals no obren mai?.
    Vergonya aprofitar-se de la padrina.
    Qui són els propietaris?. Que aixequin la mà.

    Respondre
  • #8 dani
    (04/02/21 11:18)

    Cada any govern fa una injecció d'obra pública, aquests ay el privat ja els fa treballar molt, cal inflar els preus d'obra i mantenir inversió o potser seria millor que ordenament és plategi de optimitzar el seu pressupost i ajudar que el sector que fa viure Andorra a l'hivern pateixi un amica menhys.
    i Sr hotelers com vendrieu habitacions sense les estacions d'esquí? demaneu als vostres companys francesos si tenen els hotels plens amb estacions tancades.
    En aquest cas jo tinc clar que va primer si l'ou o la gallina...

    Respondre
  • #7 cesc
    (04/02/21 10:26)

    SRS. que feu amb els diners quan heu tingut els hotel plens?
    Aquest Govern no es caritas. Potser que feu una mica de raco per quan
    vinguin les vaques magres. Quan tenim la butxaca plena viva la vida,
    viatges, cotxes nou etc. etc.

    Respondre
  • #6 Pipí el Breu
    (04/02/21 10:15)

    Tot aquella infraestructura hotelera privada, més li val que comenci a replantejar-se el tancament de les seves portes i la venda de les les seves parets. Perquè a poc anys vista, la inmensa majoria, lluirà cartells de grups com Barceló, NH, Melia.

    Respondre
  • #5 rasicurt
    (04/02/21 09:35)

    Josep va dir..
    Aneu incendiant tots els sectors que si cauen estacions, hotels, comerços, i de tot, ja em direu de que viureu i de que us queixareu. Josep/Joan cada dia del món us dediqueu a criticar sigui el que sigui... Munteu una tenda de campanya d'indignats a davant de govern i feu el 15M andorrà. Ja prou!!!!

    Respondre
  • #4 Joan
    (04/02/21 08:43)

    Prou subvencions !!!       Que no ho veieu que som quatre gats i aquestes subvencions les tornarem a pagar nosaltres ???

    Respondre
  • #3 Josep
    (04/02/21 08:07)

    Prou d'ajudes a hotelers i pistes d'esquí. Tota la inversió pública está dirigida a ells i la seva clientela. Prou de favoritismes al sector més ric de la població.

    Respondre
  • #2 carmen sanchez
    (04/02/21 07:34)

    El sector de el comerç és un dels mes afectats, també haurien d'haver ajudes directes als comerços, autònoms i tots els relacionats amb el sector

    Respondre
  • #1 Jordi
    (04/02/21 06:40)

    Qui no plora no mama.
    Si hi ha ajudes que siguin per tots els sectors afectats, emmiralleu-se en europa.
    Aqui la excusa de les pistes  es q els han pressionat per obrir... si els haguessin pressionat per tancar l escenari seria el mateix o pitjor.

    Respondre
10
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2021 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts