x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
ECOPARC

La mort del llop evidencia la falta de control per part dels cuidadors

L’animal estava sota un gruix de gel que va obligar a utilitzar una motoserra que permet deduir que feia setmanes que estava dins la bassa
Un llop a Naturlandia.

Troben sense vida el llop desaparegut de Naturlandia

Llops a Naturlandia.

Fernando Galindo
Actualitzada 03/02/2021 a les 09:08
La direcció i responsables del comú de Sant Julià estan molestos. Hi ha peces que no encaixen entorn de la mort de Foc, un llop de quatre anys que va néixer a l’ecoparc i que va ser trobat després d’una exhaustiva recerca dins d’una bassa amb més de 30 centímetres de gel a sobre, situació que indica que com a mínim feia un mes que havia mort, segons fonts properes a Naturlandia.

La necròpsia acabarà de diluir els dubtes existents pel que fa a la causa de la mort. Però hi ha més interrogants que apunten cap als cuidadors: tres per a quatre llops –dos nascuts a Andorra– que viuen en una hectàrea de terreny. Els banders van haver d’utilitzar una motoserra per extreure el cos de l’animal pel gruix del gel acumulat, fet que permet donar per segur que feia molt temps que es trobava a la bassa.

‘Foc’, el primer
Els cuidadors donen de menjar cada dos dies els llops i aquests hi acudeixen de forma jeràrquica. El primer sempre era el Foc, i a les mateixes fonts els costa entendre que mai es notés a faltar la presència d’aquest llop. Quan es va donar la veu d’alarma, el 28 de gener, van ser desallotjades 150 persones del parc. Per precaució, ja que les possibilitats que hagués pogut escapar eren nul·les. Hi ha un tancat i un filat elèctric que no havia donat cap avís de descàrrega, però el llop no s’havia pogut esfumar. Finalment es va pensar en la bassa, congelada. La direcció està en espera de la necròpsia i de l’informe dels banders per determinar si hi ha hagut negligència per part d’alguns treballadors i adoptar mesures disciplinàries. Tant els ossos, llops com linxs tenen adjudicada una nova llar a la primavera, que no serà a Espanya ni a França. Serà en el que s’anomenen santuaris d’associacions animalistes, en cap cas un altre parc. Andorra no té signada la Cites (convenció sobre el comerç internacional d’espècies amenaçades de fauna i flora silvestres), però això no serà cap problema per treure la fauna nascuda al país.
Etiquetes
  • #20 Rosa
    (04/02/21 08:31)

    Que trist fins quan seguirem tenint notícies d'animals morts i desgràcies d'aquest parc. Quan es tancarà d'una vegada. Quan se'ls tornarà la llibertat i la dignitat a aquests pobres animals.

    Respondre
  • #19 Isabel
    (03/02/21 20:16)

    Només netejan la casa quan hi han visitas, si no com ha pogut passar tan temps a trobar-lo a faltar. Molt trist.

    Respondre
  • #18 KKarlitos
    (03/02/21 13:48)

    Quantes coses més han de passar en aquest parc perquè els que votin per UL vegin que és la ruïna d'un poble i una vergonya per als seus descendents ... Naturlandia crida un meteorit el més ràpid possible.

    Respondre
  • #17 Dembé
    (03/02/21 12:12)

  • #16 Sr. Zerg
    (03/02/21 12:07)

    Està Andorra per fer un Jurassic Park!! La sinopsis ja ens la sabem tots i lo que passaria també! Lo millor es que algun politic diria lo contrari i tornaria a començar(així tindriem segona part, lamentable)

    Respondre
  • #15 Violeta
    (03/02/21 11:17)

    Traslladeu els animals a un espai natural adequat per que puguin viure tal en llibertat, tal com es mereixen. Això és prioritari, els animals no en tenen cap culpa d'estar en un lloc reclusos contra la seva vountat "cuidats"... aquesta paraula va molt gran, per una colla d'incompetents i per una direcció que no controla als seus treballadors ni en selecciona els professionals com hauria de ser. Quina vergonya! però d'on els han tret aquesta gent?? pobres bèsties!

    Respondre
  • #14 Direcció
    (03/02/21 10:57)

    Realment molt trist...Sr. Ajona la seva profesionalitat quedaría més neta amb la seva dimissió. Vostè es e director, i els seus treballadors i el funcionament del parc és purament un reflexe de la direcció. Preferiu tenir el grupet de rialles i aires de superioritat, a veure realment com i qui funciona de veritat. Tots vam pensar que vindría per fer neteja de la podridura, pero sols ha fet que alimentar-la i augmentar-la. Sr. Majoral, o vostè és de la mateixa podridura o s'ha deixat guiar per voltors...

    Respondre
  • #13 Meritxell
    (03/02/21 09:47)

    Quin drama (ironia) va dir..
    Estàs molt cascat per escriure això, sincerament. Les psicofonies perjudiquen greument la salut.

    Respondre
  • #12 david
    (03/02/21 09:25)

  • #11 Hola!!!!
    (03/02/21 09:07)

    Entenc que no estan donant menjar als animals???, sinó com s'entén que no ho trobessin a faltar No entenc res.

    Respondre
Veure’n més
20
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2021 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts