x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
pandèmia mundial

El Sipaag i Govern topen per la remodelació de l'oficina Covid

L’executiu diu que cal posar ordre i el sindicat desconfia que perjudiqui els traçadors actuals
El director de l'oficina Covid, Bruno Bartolomé.

Remodelació polèmica de l'oficina de la Covid

El director de l'oficina Covid, Bruno Bartolomé.

Fernando Galindo
Actualitzada 26/01/2021 a les 05:57
Posar ordre a l’oficina Covid i que tothom treballi i cobri igual. Aquesta és l’explicació que el director d’aquest equip de ratrejadors, Bruno Bartolomé, va donar ahir sobre la contractació de 22 eventuals i que en principi haurien de ser els mateixos que ja estan treballant i que provenen d’una oficina de treball temporal (ETT), a més de vuit funcionaris que conformen actualment un grup de 30 persones
Bartolomé va precisar que s’incorpora la figura del traçador a l’organigrama de la funció pública i d’aquesta manera no hem de recórrer a cap empresa de treball temporal, “ja que sempre surt més cara la subcontractació”. Donades les circumstàncies actuals es va decidir no convocar un edicte públic i fer uns nomenaments per la fórmula de l’extrema urgència, segons es va explicar en una reunió amb el Sipaag.


Aquesta justificació va ser ben vista inicialment pel sindicat dels funcionaris davant la tercera onada del coronavirus, però ara comença a generar molts dubtes perquè, segons va assenyalar ahir el president del sindicat, Lluís Anguita, “ens estan arribant moltes queixes i no estem segurs que les places siguin per als qui ja hi ha a l’oficina amb experiència”.


El Sipaag està desconcertat que ara Funció Pública exigeixi als aspirants un nivell acadèmic equivalent a un Mates 2 –una carrera universitària curta de tres anys en ciències, a ser possible de la salut–, fet que ha despertat mal­estar tant en el sindicat com entre alguns d’aquests rastrejadors, que veuen que es quedaran fora del procés de selecció perquè, malgrat l’experiència que han acumulat, no poden acreditar aquest nivell acadèmic.


Bartolomé va indicar ahir que 18 poden optar al procés de selecció i s’intentarà que els quatre rastrejadors que no tenen el nivell acadèmic exigit puguin encaixar en un altre lloc “per aprofitar la seva experiència”. La durada del contracte és de l’1 de febrer al 31 de maig i després es valorarà si es fa un edicte per consolidar les places, es prorroga l’eventualitat o bé es decideix que calen altres especialitats segons la situació epidemiològica.

Bartolomé va assenyalar que una empresa externa va valorar els coneixements, estudis, nivell d’informàtica i altres paràmetres per concloure que la feina dels rastrejadors s’ha d’equiparar a un nivell 8 de l’administració. El Sipaag tem que la remodelació serveixi per incorporar persones amb padrins amb “un bon salari de 1.800 euros mensuals”. Bartolmé opina el contrari: “No hi hauran diferències i es podran fer les festes i els torns còmodament.”
 
CONTRACTACIÓ DIRECTAMENT PER A UN NOU EQUIP
Anguita va voler deixar clar que la informació de què disposen prové de les queixes dels rastrejadors, que no són funcionaris, però va sentenciar: “Una injustícia pot ser legal, però no ètica.” Des del sindicat no entenen el canvi de criteri amb el Mates 2 i nivell 8 que permetrà “un bon salari que ara no tenen” i que serà per a gent contractada de forma directa. El Sipaag es lamenta que els actuals traçadors que es podrien quedar fora ja tenen experiència, mentre que els nous hauran d’aprendre i estaran verds per a un lloc de treball tan important en aquests moments. També denuncia que a l’oficina hi ha funcionaris, eventuals, personal del SAAS, amb diferències salarials, i gent per hores: 18 euros l’hora en festius i 15 en laborables. Bartolomé afirma que es posarà fi a aquest “desgavell”.
Etiquetes
Veure’n més
25
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2021 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts