x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
pandèmia mundial

Montaner insisteix que les dades sobre la Covid afecten la salut mental dels ciutadans

La consellera general ha explicat en una televisió francesa que la vacuna de Pfizer és "experimental"
Actualitzada 24/01/2021 a les 13:40
La consellera general de Terceravia + Unió Laurediana + Independents, Carine Montaner, ha assegurat en una intervenció en un programa de televisió francès que la manera de comunicar les xifres epidemiològiques que es donen sobre la Covid afecten la salut mental dels ciutadans. "Quan una persona està sotmesa a un estrès continuat es produeixen problemes d'immunitat baixa. És una evidència provada per estudis". La consellera exposa algunes de les dades de la Covid a Andorra, com la de letalitat del virus que detalla que és del 0,4% i titlla de xifra "molt feble". En aquest sentit, qüestiona per què els mitjans de comunicació no expliquen que la taxa de recuperació és del 99,60% i insisteix que dades com el nombre de defuncions o dels casos positius "atemoreixen a la gent" i afecten la salut mental de les persones.

Montaner també tracta sobre la vacuna de Pfizer, la qual recorda que és "experimental" i que la farmacèutica no s'amaga de dir al seu web que els vaccins són "variables", que els països que l'han autoritzat ho han fet com a situació d'emergència perquè hi ha avaluacions que no s'han realitzat i que hi ha estats que la no volen aprovar perquè la seva efectivitat i la seguretat no han estat confirmades. Així mateix, critica la confidencialitat del contracte de la farmacèutica, un fet que "l'inquieta" i que ha demanat al ministre Martínez Benazet perquè vol saber qui pagarà pels efectes secundaris de la vacuna. "Ho farà el Govern amb els diners dels contribuents? Contractaran una assegurança per cobrir aquest risc potencial?". La consellera afirma que el ministre li ha respost que se'n farà càrrec el Govern, i recorda que les vacunes poden ser contraproduents, com la de la grip aviar que va provocar casos de narcolèpsia o la del dengue amb centenars de morts.

Montaner també detalla les accions que s'han dut a terme al país contra la Covid i considera que a Andorra "s'està protegint a la gent", tot i que matisa que els comerços i els bars i restaurants estan oberts amb certes restriccions. Així mateix, defensa que les "persones fràgils" haurien de protegir-se amb mascaretes FFP2 que estiguessin cobertes per la seguretat social, que s'ha d'atendre els pacients al més aviat possible, i que cal comunicar sobre les xifres reals de la pandèmia.
Etiquetes
  • #29 Tartera
    (25/01/21 02:13)

    Tamarrolandia va dir..
    És exagerada fins i tot en això!!

    Respondre
  • #28 Jordi
    (25/01/21 01:51)

    Molt d'acord amb aquesta Sra aquest cop. Critica la politica de la desinformació que s'esta fent i l'engoixa que s'esta fomentant en la població. En lloc d'informar dels avenços fets per alguns col·lectius mèdics amb èxit i que el ciutadà es pugui formar una opinió, només se segueix la corrent de la por i el pesimisme per dir que la vacuna és l'unica solució. Potser si, o potser no, pero cal llegir i informar-se. No veig pas que el missatge de la Sra MOntaner sigui actualment negacionista, l'unic que es bega és a posar-se la benda als ulls i invita als ciutadans a ser inquiets i formar-se una opinió propia. Poter si que la solució seran les vacunes, però cal sopesar totes les opcions i informar-se

    Respondre
  • #27 Tamarroland
    (25/01/21 00:59)

    Totalment demencial.

    Respondre
  • #26 Marta V
    (24/01/21 22:23)

    Sentit comú va dir..
    Primer de tot una mica de respecte tots plegats!!! Quin mal hi ha en mirar altres informacions també de metges, biòlegs,...buscar i mirar més informació és important, hi ha medicaments demostrats que curen, plasma de gent amb anticossos,...perquè no s'ha fet un hospital de campanya per gent amb Covid? Hi han moltes persones abandonades amb altres malalties!!!
    Pels que creieu que ningú la votaria, doncs cada dia hi ha més gent que si la votaríem.

    Respondre
  • #25 Ramon
    (24/01/21 22:20)

    La senyora Montaner estara equivocada en altres aspectes, però té molta raó en aquesta ocasió. La pandemia no només són UCI, mortalitat elevada de padrins, etc... Genera miseria, patiment, desesperacio, ansietat, depressió, saturant i posant a prova un sistema de Salut Mental que no està preparat per aquest repte, i per ara no ha sabut adaptar-se en absolut. S'ha d'actuar JA, el patiment de molta gent és enorme i les pèrdues econòmiques per suicidi, ansietat i depressió suposen una gran càrrega a la societat.

    Respondre
  • #24 Sentit comú
    (24/01/21 20:55)

    Aquesta vedette millor ho intenti en el camp del paper cuché o a telecinco. Quina mediocritat i baix nivell!

    Respondre
  • #23 Sonen campanes de noces polítiques?
    (24/01/21 19:22)

    No crec que a les generals del 2023 cap partit la presenti, a no ser que es presenti amb el Sr. Nomen.

    Respondre
  • #22 Hanns
    (24/01/21 18:47)

    Ningu obliga a llegir la gent fàcilment afectable la premsa o a escoltar les notícies a la ràdio o la la TV.
    El canal de dibuixos animats és aconsellable per aquest tipus de gent que vol estar al marge de la realitat.

    Respondre
  • #21 Atenció
    (24/01/21 18:47)

    No m'agrada la forma en que s'expressa aquesta dona, en plan... jo soc la llesta i t'ensenyo quant se. Ara, també diré que defenso plenament els seus plantejaments i dubtes a l'entorn d'aquesta plandemia i sobretot sobretot la guerra que, ara si, estem vivint avui dia. Es una guerra mediàtica, sense bombes ni altres desgràcies, però si hi hauran moltes víctimes i com sempre ens matarem entre nosaltres, amb l'enfrontament que ja està neixent i amanit amb el destrontallament de l'economia mundial, la pèrdua de drets i de llibertats, i si no... al temps!

    Respondre
  • #20 Terceravia negacionista
    (24/01/21 18:40)

    Un partit politic no ha de pronunciarse sobre temes medics. La sra momtane aprofita el seu estatus politic per exposar idees i per tant parla en no. Del seu partit. Es a dir Terceravia es un partit negacionista, recordeu-ho per no votar-los en properes eleccion

    Respondre
Veure’n més
29
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts