x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
Turisme

Es crea un forfet de 150 euros per fer randonnée a totes les estacions d'esquí del país

Ruta d'esquí de muntanya a Vallnord

Ruta d'esquí de muntanya a Vallnord skimo randonnée

Ruta d'esquí de muntanya a Vallnord

Fernando Galindo
Actualitzada 28/11/2020 a les 12:56
Les diferents estacions d’esquí del país han creat un forfet conjunt per tal de poder fer randonnée a totes les seves instal·lacions. El nou passi, que tindrà un cost de 150 euros, permetrà als usuaris poder practicar aquesta modalitat en els espais que tenen tant a Grandvalira com a Vallnord Pal-Arinsal i Naturlandia. Cal destacar que el tiquet serà obligatori per a aquelles persones que no vulguin practicar l’esquí alpí, i que es decideixin per altres modalitats com el de muntanya o les raquetes. Igualment hi haurà un tiquet diari de 12 euros per accedir a l’estació massanenca i de 14 per a Grandvalira.La gestió del forfet anirà a càrrec de Ski Andorra, tot i que encara estan per definir els punts de venda on es podrà adquirir. El repartiment dels ingressos obtinguts es farà seguint els mateixos criteris amb què es fa en els forfets de temporada de l’esquí alpí, tot i que aquest primer any, aquests recauran tots en Ski Andorra.
  • #37 Manel
    (30/11/20 22:52)

    Em fa molta gracia aixo de que la muntanya es de tots. Si realment fos així, molts ja s'haurien pulit la seva part. Jajaja.

    Respondre
  • #36 Leri
    (30/11/20 01:39)

    Em sembla fatal haver de pagar per fer esquí de muntanya. La muntanya és de tots i no de les estacions. Jo no penso pagar.

    Respondre
  • #35 tornem als origens
    (29/11/20 15:53)

    Doncs jo vull que treguin les pistes d'esqui, disfrutar de la neu tal qual cau del cel, que no estiguin al mig del meu cami quan vaig a fer un pic, que no facin malbe el terreny a l'estiu amb les bicis,, oi que no potser? caldria reglamentació i consens, doncs aixo es el que cal respectar i conviure. Pels que parlen dels pàrquins.. aparco on vull no són propietat de l'estació

    Respondre
  • #34 Vergonya de periodisme
    (29/11/20 12:37)

    Un altre cop un article per crear polèmica i divisió ... sense la pertinent investigació i reflexió de l'articulista
    Només interessa publicar la notícia com en un panell d'informació per tenir mooolts comentaris ... això és el que ven el periodisme digital ?
    En aquests comentaris ja veiem els maquinistes de la vella escola i els autoctons fills de l'amo creient que el terreny és del papa ... i no han entès encara per qui treballen (turistes i visitants locals)
    Els randonaires que van a pistes acostumen a consumir als restaurants i bars de les estacions i molts tenen el forfet de temporada ... i No hi ha cap aparcament que hagi estat pagat per les estacions ... més aviat amb diners de tots via inversió Comunal i de les transferències de Govern

    Respondre
  • #33 Cal reglamentar-ho bé
    (29/11/20 12:02)

    Actualment un forfet és un contracte de transport per cable ... cal reflexionar-ho i també una modificació de la llei de l'esquí perquè prohibeix desplaçar-se per les pistes en sentit de pujada
    Ara bé, que una estació pot cobrar pels serveis que ofereix és obvi i per tant cal que es defineixin bé quins son els circuits d'skimo o raquetes de pagament i que requereixen de senyalització i manteniment
    Ara bé cobrar per desplaçar-te pel domini esquiable a peu, amb raquetes o skimo fora de les pistes balisades i mantingudes (per exemple pel bosc o fora pista) no és possible i els Comuns no ho poden permetre ...
    Hi ha dominis esquiables que s'han de creuar si o si per poder accedir a altres zones de muntanya per fer qualsevol activitat hivernal i per tant cal que els Comuns senyalitzin aquests itineraris per creuar les pistes (Montmalús, Setúria, Port del Rat, Tristaina, Creusans, Port Negre, Calror...)
    Espero que la FAM (dit de passada que hauria de ser obligatori tenir una llicència federativa per fer aquestes activitats) i els Consols ho tinguin en compte i s'arribi a reglamentar amb garanties per tothom : els que utilitzen els serveis d'una estació d'esquí i els que tenen el dret de circular lliurement per les nostres muntanyes (vegeu la Constitució)
    Dit tot això em sorpren que no es digui res de les motos de neu que creuen els dominis esquiables per anar a Montmalús i l'Illa passant per la Vall del Madriu-Perafita-Claror

    Respondre
  • #32 Arturo
    (29/11/20 11:43)

    Quan vaig començar a esquiar de muntanya el 1972, no vaig creuar cap pista d'esquí fins al Pic dels Pessons,Pic de Montmlus, Pic Negre, Pic del Griu... ara no podem evitar-los. És fins a ells per deixar-nos anar lliures

    Respondre
  • #31 Josep
    (29/11/20 11:19)

  • #30 Meritfxell Garcia
    (29/11/20 10:15)

    No pagaré i dubto molt que em puguin obligar, ens veure'm al jutjat
    La montanya és de tots independentment de la diversitat d'opinió

    Respondre
  • #29 Avi siset
    (29/11/20 09:57)

    Fa mes de 40 anys que practico esqui de montanya i he vist com poc a poc les estacions ens anaven menjant terreny : zona del cubil a Grau Roig, el Tarter de Soldeu, Arcalis... Pot ser son ells que ens haurien d'indemnitzar!!

    Respondre
  • #28 Perfecte, Bona iniciativa
    (29/11/20 09:46)

    Em sembla genial, si tanta rando voleu fer, no cal molestar les persones que paguem el forfait de temporada, per una neu trejitjada, desde quan es fa rando, utilitzant remuntadors? Ja diu molt de tipus de randonaire que ets!
    Als ciclistes i els que porten patinets, com si la carretera fos seva, mateixa mesura, a més de tenir una assegurança.

    Respondre
Veure’n més
37
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts