x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
Medi ambient

Els importadors de carburant acusen el Govern de posar en risc el sector

El col·lectiu empresarial rebutja la taxa que l’executiu ha anunciat que implantarà i defensa que “ara no és el moment” d’aplicar-la
Un assortidor de gasolina i gasoil d'una estació de servei.

El sector dels carburants acusa el Govern de posar-lo en risc

Un assortidor de gasolina i gasoil d'una estació de servei.

Fernando Galindo
Actualitzada 14/11/2020 a les 07:01
L’Associació d’Importadors de Carburants es mostra en contra de la taxa als hidrocarburs anunciada per l’executiu que servirà per finançar la rebaixa del transport públic. Així ho va manifestar al Diari el president de l’entitat, Ramon Visent, qui va manifestar que el Govern està posant en risc el futur de les gasolineres. “Entenem la necessitat mediambiental per reduir l’empremta del carboni al país, però considerem que ara no és el moment i hi ha altres solucions que no requereixen fer caure un sector que suposa el 10% de la recaptació de l’executiu”, va exposar. Visent va posar en relleu que els vehicles cada cop emeten menys emissions de diòxid de carboni. “S’estan fent molts progressos en la reducció de la contaminació dels cotxes respecte a fa deu anys, les emissions de carboni que produeixen actualment són mínimes”, va dir.

En aquest sentit, el president va puntualitzar que si la voluntat del Govern és reduir els gasos contaminants, “haurien d’incentivar més les ajudes al pla Renova perquè els ciutadans canviïn la caldera per una de més actual”, ja que des de l’associació són coneixedors que la renovació “redueix en un 30% el consum de gasoil” i, per tant, la contaminació. Visent també va reiterar que en el moment en què s’apliqui el tribut, l’augment haurà de repercutir en el preu final del producte al consumidor per evitar “la ruïna” dels importadors de carburants. “Mai he vist cap pujada d’impostos que no repercuteixi directament en el preu del producte al client. Nosaltres defensarem que s’apliqui d’aquesta manera, si no, no té sentit”, va matisar.

Davallada del consum
L’entitat augura que la mesura, a més, tindrà una afectació negativa en el volum de negoci de les gasolineres, les quals en el pitjor dels casos es veuran obligades a tancar o reduir les plantilles per manca d’ingressos. “Si a nosaltres se’ns redueixen les vendes tenint en compte la situació que vivim actualment, haurem de començar a tancar gasolineres i reduir els serveis que prestem”, va afirmar. I va comentar que aquesta circumstància seria nefasta per al país, ja que “fins al moment tenim molt bones estacions de servei que els visitants agraeixen”, i haver de “tancar-les o transformar-les en gasolineres low cost afectarà la visió que el món té d’Andorra”.


D’aquesta manera, el president també va apuntar que les restriccions de mobilitat imposades a França i Catalunya per fer front a la pandèmia del coronavirus han provocat una davallada molt important del volum de negoci a les gasolineres d’Andorra. “Des de principi d’any hem registrat una caiguda de les vendes d’un 30% respecte al mateix període del 2019”, va puntualitzar. I va afegir que aquesta xifra de pèrdues es veurà incrementada el mes en curs, ja que “malgrat que encara no tenim les xifres exactes, considero que la baixada de vendes se situarà prop d’un 50%”.


Així, va exposar que “ara més que mai” el Govern hauria “de veure la importància del consum de carburants per part dels turistes que ens visitaven diàriament”. Tal com va indicar Visent, el consum de gasoil i gasolina en l’àmbit intern d’Andorra se situa en un 24%, que representa que un 76% de les vendes corresponen als turistes, “els quals troben en els carburants del Principat un preu molt més interessant i econòmic que en els seus països”, el qual va remarcar que es podria veure disminuït per l’augment de la càrrega impositiva.


A més a més, Visent va asse­nyalar que el preu del gasoil i la gasolina a Andorra es troba molt a prop del d’Espanya, i la pujada dels impostos acabarà “de posicionar-nos al nivell del país veí del sud”. “És molt probable que Espanya congeli l’impost aplicat als carburants, ja que el president espanyol no té el suport suficient al parlament per aprovar l’increment i aquest fet ens va en contra”, va manifestar. En la mateixa línia, Visent va reiterar que “el que hauríem de fer és preservar el diferencial de preu amb els països veïns per seguir sent un atractiu” i, per contra, “l’executiu sembla que només vulgui anar en detriment dels negocis del país”.


Per cloure, Visent va comentar que, “per sort, encara mantenim una diferència important d’impostos amb França, la qual cosa ens beneficia”.

 
GOVERN SUPLIRÀ LA PÈRDUA ALS BUSOS
Les concessionàries demanen al Govern que supleixi les pèrdues d’ingressos que patiran els busos amb la reducció de les tarifes del transport públic. El president d’Autocars Nadal, Bartumeu Gabriel, va indicar que s’ha de crear una taula de treball per tractar els canvis en la concessió del servei, ja que “nosaltres no podem perdre els ingressos que teníem previstos”. Tanmateix, el president de la Cooperativa Interurbana, Gabriel Dallerès, va manifestar que l’executiu “té l’obligació de compensar el cost d’explotació del transport públic”. I va puntualitzar que una part de la recaptació de la taxa d’hidrocarburs anirà destinada a equilibrar la pèrdua d’ingressos que patiran les concessionàries.
  • #22 exacte
    (16/11/20 15:41)

  • #21 Bicoca
    (14/11/20 20:20)

    130 milions de litres al any de combustibles fossils tenen la culpa....

    Respondre
  • #20 Lauredia
    (14/11/20 19:48)

    No no i no, el transport públic a des ser gratuït per a tothom, i com es financia, molt senzil, augment impostos carburants, augment impostos tabac, augment impostos perfums, tots gratis al bus, 

    Respondre
  • #19 CANVI
    (14/11/20 19:29)

    S'ha de fer un canvi, molt més important es conservar la salut i el benestar que les benzineres. Sempre hi ha hagut canvis i models anteriors ara són completament obsolets. No cal allargar més les coses que no funcionen.
    Felicitar al govern per l'aposta pel transport públic, esperem que sigui encertada!

    Respondre
  • #18 capitalisme
    (14/11/20 19:22)

    Curiós el cas de les empreses i del capitalisme, quan fan beneficis són només per a ells però si tenen pèrdues els governs han d'injectar diners i salvar-les...

    Respondre
  • #17 No ho entenc
    (14/11/20 17:59)

    El Sr. Visent parla de tancar benzineres quan també diu que es repercutirà l'impost al preu final...No ho entenc.
    No hi ha diferencial de preu amb Espanya fa temps.Es cert que no totes les benzineres d'Espanya tenen el mateix preu, però a mi em surt més a compte de fer el ple tornant a Andorra que aquí.
    Entenc que els Impostos a Andorra son menys, llavors deu ser que el marge de benefici és més alt.

    Respondre
  • #16 Maria
    (14/11/20 17:39)

    El transport escolar és un altre punt clau,per reduir emissions,malauradament, aquests busos tampoc arriben a tots els llocs a on viuen els escolars...
    Per les carreteres secundàries no hi ha parades..., decisió ridícula quan a 300m dels centres escolars n'hi ha com a mínim 2 de parades, cal una reflexió profunda.

    Respondre
  • #15 Andorrà
    (14/11/20 16:02)

    Impostos als millonaris i veureu com es recapta, sense tocar els nassos als treballadors.

    Respondre
  • #14 pacs
    (14/11/20 15:15)

    Doncs que negocien amb Repsol España un percentatge del benefici mes alt. I les altres dos igual. Ah! i com bé han dit per aqui.....de la tenda 24 hrs...no diuen res?

    Respondre
  • #13 A veure....
    (14/11/20 15:00)

    Els rics necesiten més diners, per això aquest impost

    Respondre
Veure’n més
22
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2021 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts