turisme

Els comerciants avalen la decisió de posar la nòria

Consideren que malgrat la situació sanitària, cal intentar vendre il·lusió i que continuïn arribant visitants al Principat

Els comerciants avalen la decisió de posar la nòriaFernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

La il·lusió és un dels elements fonamentals perquè hi hagi moviment i compres a les botigues. Aquest és l’argument sota el qual el sector dels comerciants del país veu amb bons ulls la instal·lació de la nòria per part del comú d’Andorra la Vella. “Pensem que qualsevol atractiu turístic que ens porti visitants és benvingut”, va destacar Sònia Yebra, la presidenta dels comerciants de l’eix central. Més enllà va anar Rosa Pascuet, la presidenta dels comerciants de Riberaygua, que va opinar a títol individual per afirmar que “necessitem que hi hagi il·lusió, que hi pugui haver moviment i que vingui gent a comprar. Hem de vendre per poder tirar endavant”.

No obstant això, no totes les associacions de comerciants van valorar tan positivament la instal·lació de la roda de fira a la plaça de la Rotonda. En aquest sentit, la presidenta dels comerciants del centre històric, Anna Riberaygua, va manifestar que estava d’acord en el fons i per la importància d’atreure més turistes, però no amb la ubicació que el comú va decidir per a l’atracció. “No ens grada gens on s’ha posat”, va etzibar Riberaygua, que va afegir que “tota aquella zona ja té molta gent i dinamització. En canvi, aquí, al centre històric, necessitem que es facin actuacions per tal que hi hagi més moviment i atreure gent aquí”.

Sobre la necessitat que es puguin implementar també els llums de Nadal o alguna altra actuació, Pascuet va afirmar que “necessitem que hi hagi il·lusió als carrers. Som conscients que hi ha gent que ho està passant malament. Però hem de tirar endavant”, i va afegir que “si vas pel carrer i veus llums sempre aporten una mica d’alegria. I hem de fer que vingui turisme i ho pugui sentir, i faci compres. Encara que sigui poc, hem d’evitar que la roda del comerç quedi totalment aturada, si no hi haurà moltes botigues que no ho podran resistir”. Finalment, Pascuet va voler resumir la necessitat de continuar tirant endavant el país tot afirmant que “hem de pensar que si tot es tanca i no hi ha activitat, si no ens morim de Covid,ens acabarem morint de gana”.

Pel que fa a l’entrada en funcionament del giny, el comú d’Andorra la Vella va informar que es posaria en marxa durant el mes de novembre. Amb un cost de 67.950 euros, la corporació que encapçala Conxita Marsol va recordar que la nòria panoràmica ve a substituir el túnel de llums que s’havia instal·lat a la zona en anys anteriors. El comú facilitarà invitacions amb dia i hora als infants d’entre tres i dotze anys de la parròquia, mentre que per a la resta de persones el tiquet costarà entre sis i vuit euros.

A més, el comú, a banda del tobogan de gel sintètic, ha llogat dues noves atraccions: l’Arbre de Nadal Màgic i el Megabross. El cost és de 30.450 euros, mentre que el tobogan ascendeix a 54.365 euros. Totes tres s’ubicaran a l’antiga caserna de bombers, on hi haurà tot allò relacionat amb l’espai lúdic infantil.

DISCREPÀNCIA

Des dels comerciants del centre històric s’ha criticat la ubicació, ja que queda molt lluny de la zona i no serveix per tal d’atreure compradors.

El sector admet que potser no era el millor moment per instal·lar-la, però considera imprescindible la implementació d’atractius per revitalitzar el comerç.

Els comerciants avalen la decisió de posar la nòria

tracking