x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA

Benazet demana a les famílies no fer vacances de Tots Sants

Un total de 84 classes de tots els sistemes educatius estan tancades total o parcialment
Xavier Espot i Joan Martínez Benazet en la roda de premsa

Xavier Espot i Joan Martínez Benazet en la roda de premsa

El ministre de Salut durant la compareixença d'avui dimecres

Fernando Galindo
Actualitzada 21/10/2020 a les 21:31
El ministre de Salut ha demanat a les famílies que no surtin del país durant les vacances escolars de Tots Sants de la setmana vinent i que redueixin al mínim les relacions socials. Joan Martínez Benazet ha ressaltat que "si volem passar un bon hivern hem d'entremar les mesures i quedar-nos en l'entorn, fer poca vida social tristement" i per això ha recomanat que durant aquest període que no hi ha classe "que no es relacionin, hem d'intentar mantenir-nos tots dins del cercle de l'últim mes i mig i seguir les restriccions".

El titular de Salut ha assegurat que aquesta setmana "pot anar molt bé si la gent limita les relacions socials i molt malament si aprofitem per viatjar i veure gent que fa temps que no veiem i que no sabem com estan". I ha recordat que les infeccions dels escolars no es generen als centres educatius "la transmissió dins no dic que no hi sigui però és menor, es produeixen a fora, està provat" no aquí si no a tots els països.

Martínez Benazet ha detallat que avui hi ha 84 classes afectades per casos de Covid-19 a tots els sistemes educatius. Un total de 46 aules estan totalment tancades i n'hi ha 38 en vigilància activa amb una part dels alumnes confinats per positius del virus. Posteriorment, al vespre, el Col·legi Sant Ermengol ha informat que la classe 3r A de primària quedarà confinada al complet a partir de demà en haver-se detectat un positiu, la qual cosa seria la 47 aula tancada. 

A més, el ministre ha insistit que el SARSCoV-2 no es pot eliminar ni tenir risc 0 tot i que els professionals sanitaris portin dues mascaretes de la màxima protecció, per exemple, "però el podem filtrar molt i frenar-lo" si es segueixen les restriccions sanitàries "i se segueixen els confinaments de manera rigorosa".
Etiquetes
  • #48 Joan
    (23/10/20 12:02)

    I dale con Sr. Benazet... Perdó, és Sr. Martínez o és que no vesteix portar el cognom Martínez a Andorra?

    Respondre
  • #47 Bufff
    (23/10/20 10:42)

    A vegades aquests polítics tenen unes sortides que fan riure de valent. Ens demanen de fer el que la majoria d'ells mateixos no faran? On aniran la majoria d'ells durant les vacances amb la seva família? A la platja, etc. no? O amb la familia fora d'Andorra no? I els turistes a petar per Andorra (i menys mal!!!) no? Potser ens hauríen de convidar a marxar i vigilar amb les relacions socials perquè així el peis podrá allotjar millor els turistes...

    Respondre
  • #46 Els alts càrrecs de govern tb?
    (22/10/20 17:38)

    Això només es pel populaxo? Perquè els alts càrrecs ja tenen les maletes fetes...o van a la plataforma de interès públic a fer vacances.....ironia.

    Respondre
  • #45 Virtus units fortior
    (22/10/20 14:20)

  • #44 espatec
    (22/10/20 12:20)

    El que ha de fer govern es no deixar entrar a turistes sense presentar pcrs negatius.

    Aixi no arribem a nadal senyors¡¡

    Respondre
  • #43 J.C
    (22/10/20 11:37)

    Tens tota la raó,això és una vergonya com s'atreveix a dir això . Quan tots els ponts i caps de setmana Andorra està plena de turistes que els carrers són plens sense distàncies,ni cap control ...... i s'atreveix a dir a sobre que els turistes no ens infecten,i per rematar que ens quedem a casa.Però de què van..... totes les mesures adoptades no són coherents
    En els bars no es pot estar, però en les parades de bus si,pots estar amb vint persones totes juntes que no passa res, no pots menjar més de quatre persones en un restaurant,però en l'autobus pots anar mes de cinquanta persones que no passa res etc........ tot molt ridícul. !!! podem batre rècord d'ocupació al país en plena pandèmia mundial però no passa res, el problema som els que vivim a Andorra,que portem el virus de fora, els turistes el deixen a la duana està clar que tot és per interessos propis. Està clar que el país viu del turisme, però no és gens equitatiu.

    Respondre
  • #42 VIRTUS UNITAS
    (22/10/20 11:32)

    Controleu tots els espanyols que entrarán ! Seria millor ! 

    Respondre
  • #41 Pere
    (22/10/20 11:18)

    La cosa és fica interesant...
    Mentrestant, la banda del botí continua visquent dels impostos.

    Respondre
  • #40 Meri
    (22/10/20 11:05)

    Ummmmm! Doncs jo penso marxar, sinó que tanquin fronteres, jo no podré sortir però tampoc podrà entrar ningú, siguem conseqüents amb les nostres decisions, si hi ha via lliure perquè entri tot Déu, perquè la gent del país ha de reduir la seva mobilitat? Perdona? Ens voleu tractar de "tontos" o què?

    Respondre
  • #39 spot
    (22/10/20 10:50)

    faré el que em dongui la P... gana.
    fins els Co.....

    Respondre
Veure’n més
48
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts