x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
Pandèmia mundial

Dos auxiliars haurien desencadenat el brot de Covid-19 a El Cedre

Dos auxiliars inicien el brot a El Cedre

Dos auxiliars inicien el brot a El Cedre

Dos auxiliars inicien el brot a El Cedre

Fernando Galindo
El centre sociosanitari El Cedre.

Dos auxiliars inicien el brot a El Cedre

El centre sociosanitari El Cedre.

Fernando Galindo
Actualitzada 17/10/2020 a les 06:10
El brot d’El Cedre ha afectat onze padrins i dos auxiliars que, segons va declarar el cap de Govern, “haurien estat el focus de transmissió” de la malaltia. Tot i això, es farà una inspecció al centre per determinar si s’han seguit els protocols i s’analitzarà si els professionals s’han tret en algun moment la mascareta, entre altres aspectes. Aquest és el procediment que es va seguir quan es va detectar el brot de Salita i no es va trobar cap irregularitat al centre sociosanitari. En aquesta línia, Xavier Espot va recalcar que no es pot pressuposar que hi ha hagut incompliment de les normes o mala praxi i que s’ha de tenir en compte que hi ha un component d’aleatorietat i que no existeix el risc zero per evitar contagis. A més, la metgessa del ministeri Mireia Garcia va puntualitzar que tots els positius menys un corresponen a la mateixa planta. D’altra banda, el cap de l’executiu va subratllar que l’aïllament de la planta Covid d’El Cedre ha funcionat bé i que no ha estat aquest el motiu dels nous casos al centre. A hores d’ara, a l’àrea d’hospitalització geriàtrica de la residència hi ha un total de 16 padrins, cinc dels quals provenen de Salita. A més, Espot va explicar que en el darrer cribratge als centres sociosanitaris han detectat el positiu d’un professional de Clara Rabassa i ara es procedirà a fer un cribratge al centre.
Etiquetes
  • #9 Anonim
    (18/10/20 10:11)

    Quina gran vergonya!
    Companys/es sanitaris, tot el nostre suport.
    La gent no esta fent la quarentena, el govern no posa gaire de la seva part i el profecionals som els que donem la cara i la salut.
    No deixeu que ens culpin de coses que es culpa de tothom, em d'acceptar que aquest virus es nou per tothom i que tot i saber com es contagia , no esta del tot segur com ho fa.
    Com a profecional assistencial es vergonyos sentir q es culpa nostrre els rebrots , quan al principi de la pandemia no teniem EPIS, ni mascaretes, ni prou-ta informacio...

    Enserio.... PROU!!!

    Respondre
  • #8 Bondia cafe
    (17/10/20 15:02)

    Que noooo... que ha sido por culpa del BARRRRR!!!! Pasa nada, otra semana mas de cierre de bares y tambien solucionaremos este problema. Lo siento por el personal infectado, aunque seguro que se han contagiado en un bar sr. Benazet.... GOVERN, incapaz de cumplir las medidas, quien controla al controlador?

    Respondre
  • #7 Jaume
    (17/10/20 13:41)

    Per cert govern no comenceu a preparar la vostra defensa contra de ben segur la querella dels familiars si mai hi ha alguna defunció, acusant o deixant caure que la culpa és dels sanitaris.

    No obstant espero que tots els pacients es recuperin i no haguem de lamentar cap baixa ni de pacients ni de professionals.

    Salut

    Respondre
  • #6 Jaume
    (17/10/20 13:37)

    Gràcies al Cap de govern i al diari, la pressió psicològica a les dues auxiliars ha augmentat moltíssim, i de retruc a la resta d'empleats, que estaven fent bé la seva feina fins que algú va decidir ingressar pacients amb covid d'una altra resi que casualment a l'inici i al rebrot els seus padrins s'han infectat.

    No busqueu caps de turc, en aquest cas les cames al virus li han posat els governants.

    Personal sanitari defenseu-vos d'aquest atac directe a la vostra professió, i comenceu a divulgar via xarxes els errors que esteu detectant.

    Sé que sou grans orofessionals i no us plantegeu fer vaga en aquesta circumstància, però de ben segur que molts esteu pensant en plegar.

    Ànims al personal del Saas, cedre, sant vicenç d'enclar, i a tota la resta.

    Per mi hereu i soy els herois, que a més d'estar en primera línia a sobre heu de pagar la incompetència dels governants acusadors

    Respondre
  • #5 Vergonyos
    (17/10/20 11:03)

    Ja nomes faltaria que publiquessin el nom dels 2 caps de turc.Els politics sempre esquitxant merda.

    Respondre
  • #4 Agusti
    (17/10/20 10:56)

    Pomi va dir..
    Que te a veure que els bars estiguin tancats a que s hagin contagiats els residents del cedre?

    Es a dir, ara s han contagiat si o si als bars? No  pot ser q s hagin contagiat als busos,? o a traves dels nens a l escola (mes de 60 classes confinades)? O al super? O a un dinar familiar? O al comerç el dissabte passat? O a la feina?
    Estem arribant a una demagogia perillosa... 

    Respondre
  • #3 Pomi
    (17/10/20 10:42)

    Gràcies a Deu els bars estan tancats. Espero q es recuperin aviat

    Respondre
  • #2 Agusti
    (17/10/20 10:18)

    Professuonals del sector sanitari, organitzeuvos i us heu de defensar... no pot ser que ara us caigui a sobre la culpa de la mala gestio.

    Govern i autoritats/ AUTOCRITICA JA!

    Anem cami de batre el record mundial de tasa de moratlitat de covid, 

    Respondre
  • #1 David
    (17/10/20 09:58)

    Preso, cedre i salitas ens demostren que no som capaços de respectar les regles bàsiques.

    Respondre
9
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts