x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
VIGILÀNCIA

Control a la policia contra les filtracions

El ministeri posa en marxa un sistema per saber qui accedeix a les dades que inclou auditories cada quatre mesos
Les dependències centrals de la policia, a la carretera de l'Obac.

La policia posa en marxa controls per evitar filtracions d'informació

Les dependències centrals de la policia, a la carretera de l'Obac.

Fernando Galindo
Actualitzada 01/10/2020 a les 06:23
Un nou sistema de control, anomenat vidre trencat, funciona des d’aquesta matinada passada a la policia amb l’objectiu de gestionar la informació i evitar filtracions interessades. La nota interna va ser rebuda ahir per tots els integrants del cos, que saben que tot accés a la informació quedarà enregistrat i que en qualsevol moment poden ser objecte d’una investigació.
A banda del control informàtic, similar al que ja funciona amb l’historial clínic per garantir la confidencialitat de les dades, es faran tres auditories l’any en les quals seran controlats cinc agents, dos comandaments i tres administratius, que seran triats a l’atzar. Alguns agents s’han pres la mesura amb no gaire entusiasme, especialment aquells que estan en el punt de mira.

Les auditories ordinàries es faran al gener, al maig i al setembre, tot i que queda oberta la possibilitat d’eventuals controls en cas d’algun incident. Les filtracions que s’estan produint eren motiu de preocupació del ministre d’Interior, Josep Maria Rossell, i també del director del cos, Jordi Moreno, que volen que la comunicació es canalitzi per les vies oficials de manera que no pugui entorpir les investigacions en curs o fins i tot altres que ja estan judicialit­zades.
Per això en la nota es recorda que la informació als mitjans de comunicació s’ha de canalitzar a través de les persones autoritzades i que en cas que algun policia faci una consulta no justificada s’informarà el ministeri d’Interior.

En el mateix comunicat intern s’informa que els auditors seran nomenats pel mateix ministre. El que es fa a la pràctica és implementar restriccions d’accés a la informació de forma notòria i que tota consulta quedi enregistrada per evitar-ne un ús inadequat. Rossell va informar d’aquesta mesura al consell de ministres d’ahir, és en vigor des de les dotze de la nit passada i fa referència a l’article 5 bis de la Llei de la policia.
Etiquetes
  • #12 La moto
    (01/10/20 15:58)

    sembla que a algú li han venut la moto. la mesura és seriosa i està bé. Però les filtracions son més complicades de controlar. Quí te coneixement del fet? No cal anar a mirar un fitxer. Hi ha moltes persones que en tenen coneixement: funcionaris de varis administracions o departaments que hi intervenen (policia, sanitaris, justicia, presó, govern i un llarg etc) advocats i encara un més llarg etc. No cal fer cacera de bruixes. Cal actuar per trobar els topos. No només aplicar mesures ingénues

    Respondre
  • #11 Filtrat
    (01/10/20 15:46)

    La policia/ministeri filtra q es posa en marxa un sistema x controlar filtracions. Tot en ordre

    Respondre
  • #10 Coquito's
    (01/10/20 15:36)

  • #9 Reportero dicharachero
    (01/10/20 14:42)

    A vegades es tan simple com analitazar a quii tracta be el periodista, amplificant els seus “exits” pet saber on esta el problema

    Respondre
  • #8 “Que estan en el punt de mira”?
    (01/10/20 14:33)

    Qué vol dir els que estan en el punt de mira? Si tenen gent al punt de mira la seva obligació és perseguir el delicte, i iniciar una investigació, perqué filtrar informació ho és. 

    Respondre
  • #7 Isard
    (01/10/20 11:40)

    Almenys algun aficionat a les xarxes tindrá temps per fer la feina per la que cobra

    Respondre
  • #6 pardelet
    (01/10/20 11:39)

    tuiter, que en penses? Parla amb el teu superior

    Respondre
  • #5 JO
    (01/10/20 11:39)

    Què tremolin els que van estar juntets al Pas de la Casa, que van compertir festes i altres coses.

    Respondre
  • #4 Cristian Rameldo
    (01/10/20 10:50)

    Que els i donguin als agents de policia que son tots uns cotillas mirant l'historial delictiu de "Amiguetes"

    Respondre
  • #3 Lluis
    (01/10/20 09:17)

    I ja filtren la nota interna? Comença bé

    Respondre
Veure’n més
12
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2021 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts