x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
pandèmia mundial

Els pares veuen amb dificultat que es pugui acabar el curs escolar

Asseguren manca de control als accessos i falta de comunicació en alguns centres educatius
Famílies i alumnes a l'entrada de l'escola.

Els pares veuen amb dificultat que s'acabi el curs

Famílies i alumnes a l'entrada de l'escola.

Fernando Galindo
Infants i famílies a l'entrada de l'escola amb mascareta.

Els pares veuen amb dificultat que s'acabi el curs

Infants i famílies a l'entrada de l'escola amb mascareta.

Fernando Galindo
Actualitzada 28/09/2020 a les 06:23
La situació desenfrenada de la pandèmia de la Covid-19 i l’augment de casos positius continuadament fa que molts pares del país vegin amb dificultat poder acabar el curs escolar. A més, asseguren que malgrat que hi hagi establerts protocols de seguretat, tant pel que fa als accessos a les escoles, com a l’hora de gestionar les classes i els menjadors, creuen que hi ha mancances en el correcte funcionament i que els mestres cada dia s’estan veient més desbordats per a poder fer-los complir correctament.

En el cas de l’escola andorrana d’Escaldes-Engordany, alguns genitors van explicar al Diari que els horaris d’entrada al centre estan correctament definits però que a l’hora de la sortida, “es provoquen cues i una aglomeració de tots els pares amb els fills”, informava la Liliana. “Molts dies quan arribem a les cinc per a anar a buscar-los ens trobem que entrem tots alhora i que els alumnes surten. No hi ha distància de seguretat” afegia. En aquest sentit, una altra mare, l’Ainara, va reiterar aquestes paraules i la necessitat “de buscar una solució per evitar que ens apleguem tots junts al mateix moment”.

A més a més, molts pares van explicar que s’havien assabentat per la premsa del canvi del servei de menjador arran del cas positiu de la cuinera. “Falta comunicació. No ens van informar que hi havia hagut un canvi d’horari ni que els nostres fills tenien menys temps per als àpats” deia la Tamara. “M’informa abans la meva filla que no pas el centre” afegia la Lídia, mare d’una filla de nou anys. Per contra, el Jesús, pare d’un alumne de vuit anys, va indicar que el centre els havia enviat un correu electrònic explicant-los la situació i que en la reunió de pares “se’ns ha informat de com està la situació en aquests moments”. També el Víctor Manuel va assegurar que hi havia la correcta informació per part de la direcció de l’escola.

Necessitat de tornar a l’aula
Els pares dels tres sistemes educatius, però, coincideixen en la necessitat d’haver pogut tornar a les aules. Alguns asseguren que en cas de nou confinament podrien fer-lo, ja que fan teletreball. Altres, en canvi, veuen amb preocupació que puguin tenir-los a casa perquè la situació econòmica no els ho permet i necessiten treballar. “He estat sis mesos de baixa maternal i hi ha hagut entremig la pandèmia. Necessito tornar a treballar” deia la Jèssica. I no només per això. Creuen que el retorn a les aules ha suposat un canvi anímic i psicològic dels infants. “El més important és que es puguin socialitzar, malgrat que hagin de seguir amb les normes de distanciament” deia el Ramon. També la Fanny, que la seva filla enguany ha començat l’elementària a l’escola francesa de la capital: “Ha hagut d’estar a casa uns dies perquè tenia bronquitis i la veritat és que ha estat molt estressada. Emocionalment li va molt bé poder estar amb els seus companys”, va reiterar.

Tot i que a hores d’ara es desconeix com evolucionarà el calendari escolar, la gran majoria confia en el fet que es busquin mètodes per evitar un tancament total del centre davant el creixement dels casos. “Està molt bé que hi hagi l’aïllament per classes i grups de convivència” assegurava l’Alba. Una de les mesures que creuen que es podria aplicar són les classes presencials durant uns dies a la setmana i altres des de casa. “Potser una manera de funcionar serà que per cicles es facin classes semipresencials” indicava la Núria. “Hem de veure com el virus avança en tots els àmbits. El que està clar és que hem de buscar la normalitat dins l’anormalitat”, concloïa el Jesús.

Demandes
Alguns genitors asseguren que hi ha falta de comunicació per part dels responsables dels centres educatius tenint en compte la situació excepcional que s’està vivint.

Els pares i les mares consideren que el retorn a les classes després de mig any sense anar a l’escola ha estat un fet positiu psicològicament parlant per als seus fills.

Confien que hi hagi un full de ruta si els casos positius de coronavirus i els conseqüents aïllaments de classes continuen creixent els propers dies.
 
MANCA DE FULL DE RUTA AL MINISTERI
Una mare de l’andorrana va explicar a aquest mitjà que els seus fills, que estudien en dos centres diferents, havien estat aïllats per haver estat en contacte amb un positiu extern al centre. Aquesta va indicar que, després de parlar amb la direcció del centre i el ministeri d’Educació, “no hi ha establert un full de ruta perquè els alumnes puguin seguir les classes mentre estan aïllats de la resta”. I va afegir que “des del ministeri em van indicar que en cas que hi hagués tota l’aula aïllada sí que es faria el seguiment en línia, però que no hi havia previsió per als casos puntuals”.
 
AÏLLADES DUES AULES DE LE'SCOLA FRANCESA D'ESCALDES
Eduard Piera - Lorena Giménez
Andorra la Vella
El ministeri de Salut va confirmar ahir que s’ha procedit a l’aïllament de dues aules de primària de l’Escola Francesa d’Escaldes-Engordany. Aquest fet es va produir després que dissabte es confirmessin casos positius en les mateixes classes, i durant el mateix dissabte i diumenge, es van notificar a les famílies dels grups de classe afectats per tal que avui ja no portessin els nens a l’escola i s’apliquessin els protocols d’aïlla- ment preceptius. Aquests, però, no són els únics confinaments que s’han decretat durant el cap de setmana, ja que ahir també es va notificar que dues aules del Lycée Comte de Foix també hauran d’aïllar-se. No obstant això, el confinament serà de caràcter parcial i només afectarà una part dels alumnes, mentre que la resta dels estudiants de les classes en qüestió mantindran la seva activitat lectiva, tal com estava previst. Salut va recordar que el fet d’aïllar només determinats alumnes d’un grup classe serà també una pràctica habitual durant el present curs escolar. A l’altra costat de la balança es troben dues aules de primària del Col·legi Sant Ermengol, que després d’haver estat confinades en el retorn del curs escolar a causa de sengles positius, avui tornen a l’activitat lectiva.
Així doncs, segons el darrer recompte després de les altes i baixes produïdes aquesta cap de setmana, les aules que tenen afectació per Covid-19 es queden en 24, que es divideixen en 14d’aïllades totalment, 9 parcialment i una que es troba sota vigilància passiva.
Etiquetes
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2019 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts