política lingüística

Alerta pel poc ús del català entre els joves

Campanya de Cultura perquè no passin al castellà en el transport públic, en els grans magatzems i en els locals d’oci

Alerta pel poc ús del català entre els jovesARXIU

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El ministeri de Cultura està preocupat pel poc ús del català entre els joves i per intentar animar a la utilització de la llengua oficial té previst dur a terme una nova campanya per a la seva dinamització. La campanya, que serà controlada pel departament de Política Lingüística, busca la complicitat de la gent jove, que sol tenir un bon coneixement de la llengua oficial però no sempre la fa servir. “Cal insistir en el missatge que no hem de canviar de llengua en els àmbits en què l’ús del català és minoritari, com el transport públic, els grans magatzems o els bars”, s’assenyala en el plec de bases del concurs.

El ministeri de Cultura i Esports, vista la necessitat de dinamitzar la llengua oficial en tots els àmbits socials, d’acord amb els resultats de la darrera enquesta de coneixements i usos lingüístics, i amb la voluntat de donar continuïtat al missatge de la campanya que es va realitzar a començaments del 2020, ha decidit convocar aquest concurs públic nacional obert a tots els professionals de la publicitat. Un concurs que té com a finalitat conceptualitzar, produir i executar tots els elements d’una campanya de sensibilització sobre l’ús de la llengua oficial en la comunicació entre les persones en tots els àmbits socials. La campanya ha d’estar preparada per poder-se llançar al novembre i ha de tenir presència fins el proper mes de desembre.

El lema de la campanya, s'assenyala en el plec de bases, pot ser el mateix que el que es va fer servir en la que es va dur a terme entre el gener i el març del 2020, Aquí, en català. Atreveix-t’hi!, o similar. Els missatges secundaris, que en la campanya de començament d’any feien referència a l’atenció al públic en diversos sectors, i s’adreçaven tant a empresaris com a treballadors per compte propi, personal sanitari, clients i usuaris, aquesta vegada poden ser de caràcter informal, desenfadat o humorístic per buscar la complicitat de la gent jove.

Una cançó pròpia

El guanyador del concurs haurà de realitzar la conceptualització dels elements de la campanya i la producció d’arxius d’àudio i vídeo amb una cançó de ritme i estil musical moderns, per difondre el missatge que el català és útil i necessari en tots els àmbits i no cal canviar de llengua en els contextos en què l’ús del català és poc freqüent. La cançó s’haurà d’encarregar a un artista o grup del país i es valorarà que el vídeo també inclogui elements coreogràfics.

També haurà de fer la maquetació i adaptació de materials als formats necessaris per a les xarxes socials i els mitjans inclosos en el projecte d’execució; la producció i distribució de publicitat en suport audiovisual, i la contrac­tació d’espais publicitaris segons el projecte d’execució.

tracking