Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats
Hospital Nostra Senyora de Meritxell
karlitos va dir..
Es pot dir mes fort però no mes clar.
hanns va dir..
correcte i no es teoria es la realitat actual dura i pura.
dons jo he pujst al pas aquesta tarda i ti pots fer creus de les imprufencias ciclisticas q he vist, sense llum dins del tunel en paralels 3 i els cotxes fen cua, un avançant a tota ostia baixan capa canillo, vaga flipan i perillossisim
Respondre
Pels que ho critiquen tot... Anava per la dreta,amb llum, seguro i estava parada a un pas de vianants, esperant per poder passar.
La moto em va envestir x darrere sense miraments. També és culpa del ciclista??? Quin poc tacte teniu tots aquests que només us dediqueu a criticar sense saber, en general.
Entenc que com sempre amb tot, paguem justos per pecadors. Però hi ha molta gent que sí fa les coses bé.
La carretera no és un circuit d'entrenament
Respondre
Petit recordatori del Codi de Circulació andorrà per ciclistes:
1. En tota classe de vies públiques, els vehicles a què
es refereix aquest capítol han de circular sempre pels
carrils que els són específicament destinats. En defecte de
l'existència d'aquests carrils, han de circular pel costat
dret de la zona corresponent al sentit de la seva marxa i al
més a prop possible de les voreres, sense envair-les, encara
que llurs conductors els portin a la mà desmuntats.
208.2. Sempre que els conductors sentin l'avís d'un altre
vehicle que prova d'avançar-los, han de moderar la marxa i
apartar-se a la dreta tant com els ho permeti l'amplada de
la calçada.
208.3. Resta prohibit que aquests vehicles circulin en
posició paral.lela quan en circulen dos o més. Al contrari,
han d'anar un darrere l'altre i ocupar la situació
paral.lela només al moment d'efectuar l'avançament. Quan en
la direcció de marxa de les bicicletes hi hagi dos carrils
es pot ocupar la posició paral.lela a condició que no
envaeixin el carril de l'esquerra i que no siguin més de dos
vehicles.
208.4. Resta prohibit que en una bicicleta construïda per a
una sola persona n'hi vagi una altra, encara que s'hi
col.loquin peces accessòries.
208.5. Les bicicletes poden avançar altres vehicles pel
costat dret, quan entre els vehicles i la vora de la calçada
quedi un espai lateral lliure no inferior a 2 m.
208.6. Durant la nit i en general en condicions de
visibilitat reduïda els conductors dels vehicles
especificats en aquest article, han de portar instal.lat,
com a mínim, un dispositiu lluminós a la part davantera i un
dispositiu reflectant a la part de darrera.
Jo demano igualtat, pago ITV , matriculació del cotxe ,vinyeta de tinença de vehicles a govern, assegurança del vehicle, tot això per poder fer ús de la xarxa viaria, ni les bicis ni els patinets paguen un duro i es reprodueixen últimament com a mosques impedint una circulació fluida i segura per tots, a més aquest no utilitzen la xarxa viaria per desplaçar-se a treballar o fer útils primordials sols fan esport.. Com a mínim han de ser consiens que la llei de la carretera es ben senzilla, el peix gros es menja el petit, per lo tant ben arrembladets a la dreta companys !
Respondre2 nous perills; els ciclistes que no utilitzen el voral o el carril bici i els automobilistes que tb són ciclistes i volen ensenyar als altres com s'ha d'actuar amb un ciclista, exagerant les maniobres i al avançar quasi bé toquen els voral del sentit contrari. És insoportable.
Respondre
karlitos va dir..
Tens tota la raó. Moles vegades van de des en dos en paralel a 20km. hora i pots estar mitja hora per adelantar-los. No te cap lógica.
Ciclista o bé Motociclista ?
Respondre