x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
PANDÈMIA MUNDIAL

Cues per la reducció del lloguer

La CASS té una afluència molt més alta de l’habitual de persones que necessiten el document per tal d’obtenir el descompte en l’habitatge
Cues d'assegurats a la porta de la CASS, ahir al matí.

Cues a la CASS per la rebaixa del lloguer pels ERTO

Cues d'assegurats a la porta de la CASS, ahir al matí.

Fernando Galindo
Grups de persones esperant per ser ateses a les oficines de la CASS.

Cues a la CASS per la rebaixa del lloguer pels ERTO

Grups de persones esperant per ser ateses a les oficines de la CASS.

Fernando Galindo
Actualitzada 05/08/2020 a les 06:14
Les oficines de la CASS es van veure col·lapsades durant la jornada d’ahir al matí a causa de la gran quantitat de persones que s’hi van desplaçar a fer tràmits. Un dels principals motius que van provocar les llargues cues va ser el document acreditatiu que demostrava que continuaven en situació de suspensió temporal de contracte de treball per continuar gaudint del 20% de descompte del lloguer de les seves llars, tal com va fixar el Govern en la segona Llei òmnibus de mesures urgents.

En aquest sentit, el president del consell d’administració de la parapública, Albert Font, va afirmar que “avui [per ahir] ja prevèiem que hi podia haver un increment de persones, i més tenint en compte que dilluns havia sigut festa, però és cert que ens ha sorprès una afluència tan sobtada a primera hora del matí”. No obstant això, Font va explicar que “quan hem vist aquesta situació hem ampliat l’espai d’acollida perquè no hi hagués tantes persones esperant al carrer”.

Tràmits en línia
Des de la CASS es va voler recordar la importància de poder fer els tràmits a través de la seva pàgina web i només desplaçar-se a les oficines de la parapública quan és absolutament imprescindible. Així, van voler recordar que algunes actuacions, com l’assignació o el canvi del metge referent, l’extracte de punts de vellesa, els volants mèdics o la modificació de dades de l’assegurat, es poden realitzar de manera telemàtica sense necessitat de desplaçar-se a les oficines de la parapública.

Precisament, sobre l’ús dels mecanismes digitals per tal de realitzar determinades accions, Font va indicar que “sabem que a vegades pot resultar una mica complex fer alguns tràmits per internet, però és important que es facin els que es puguin fer. Igualment, treballem per intentar donar resposta el més ràpid possible a les persones que venen a l’oficina, però som conscients que per als usuaris que s’esperen a fora mai es va prou ràpid”. A més a més, va recordar que per tal d’evitar aquestes acumulacions, per als tràmits que siguin imprescindibles és recomanable demanar cita prèvia. Sobre l’emissió dels documents acreditatius que un treballador es troba amb ERTO, que ara emeten des de la parapública, Albert Font va dir que “tots hem de ser conscients que en els darrers mesos hi ha hagut molts decrets del Govern i altres canvis normatius, que fins i tot poden causar una mica de desorientació. Aquest fet també pot provocar que hi hagi més afluència del que seria habitual a les oficines”.

Davant de la possibilitat que la CASS pugui realitzar algun canvi en l’atenció al públic, tal com recuperar un horari prolongat en lloc de l’actual jornada intensiva, el president del consell d’administració de la parapública va explicar que “creiem que aquest volum de feina que hi ha hagut avui ha sigut una cosa puntual. Però és evident que si aquesta situació continua en el temps, farem les adaptacions que siguin necessàries per prestar la millor atenció possible, però creiem que aquest ha sigut un pic puntual relacionat amb les dates en què estem i que dilluns estigués tancat, i confiem en el fet que aquesta situació no es reprodueixi. Ens preocupem per fer la millor atenció als usuaris possible”.

La CASS no va ser l’única parapública que va registrar cues a les seves instal·lacions durant el matí d’ahir. I és que a les portes del departament comercial d’Andorra Telecom també es van acumular grups importants de persones, amb esperes que podien arribar fins als 20 minuts per tal de ser ateses. Igualment, diverses oficines bancàries ubicades en diferents punts de Principat també van registrar una alta afluència de clients, així que les files de persones al carrer esperant per ser ateses van ser una constant al llarg del matí d’ahir.

Retards en els documents
D’altra banda, el document que emet la CASS per tal que els treballadors puguin acreditar que es troben en situació de suspensió temporal del contracte de treball arribarà més tard del que s’esperava. Així ho van explicar fonts de companyies immobiliàries al Diari, que van indicar que alguns llogaters en aquesta situació els havien indicat que el document podria trigar entre “15 i 20 dies”. Davant aquesta situació, les mateixes fonts van explicar que el que estaven fent era confiar en la bona fe de les persones que tenien com a llogateres i tan sols els demanaven el comprovant de conformitat que estaven percebent uns diners per part de l’administració. A més a més, van afirmar que “no els demanem que ens diguin la quantitat, sinó que aquesta part ens la poden donar tapada, però sí aquest document per tal de poder continuar aplicant els descomptes corresponents a l’ERTO”.
 
ALTA AFLUÈNCIA AL SERVEI DE TRÀMITS
Un altre dels punts de l’administració pública que també va registrar durant la matinal d’ahir llargues cues va ser el servei de Tràmits, ubicat a l’edifici administratiu del Govern. En aquest sentit, en els moments de màxima afluència les acumulacions de persones s’allargaven per tota la façana de la seu administrativa de l’executiu i arribaven fins a l’inici de la pujada que va cap a la plaça Rebés. Segons van explicar al Diari fonts de l’executiu, el motiu d’aquestes llargues cues de persones a les portes de l’edifici administratiu tindrien lloc a causa de les mesures de prevenció en la lluita contra la pandèmia de la Covid-19, i per tal de poder guardar la distància de seguretat entre les persones que en aquell moment no estaven sent ateses a les taules.
Etiquetes
5
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2019 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts