x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
pandèmia mundial

Una estada telemàtica

El dinovè campus per la llengua catalana ha tingut una fesomia diferent a la d’anteriors edicions a causa de la pandèmia del coronavirus. Tot i això ha estat un èxit i ha comptat amb la participació d’una quarantena d’alumnes de setze països diferents.
Professors i alumnes amb el crític de cinema Àlex Gorina.

Campus de català telemàtic

Professors i alumnes amb el crític de cinema Àlex Gorina.

FUNDACIÓ RAMON LLULL
Les professores del campus amb el crític Àlex Gorina.

Campus de català telemàtic

Les professores del campus amb el crític Àlex Gorina.

Actualitzada 03/08/2020 a les 06:27
La dinovena edició del campus universitari de la llengua catalana que va finalitzar divendres passat es va veure afectada per la pandèmia del coronavirus. “Vam començar que es feia de Mallorca a Andorra, després de Girona a Andorra i ara la Covid-19 quasi ens el fa cancel·lar, però al final vam aconseguir que es dugués a terme de forma telemàtica”, afirma una de les professores de l’estada lingüística, la Jenny Vila. Així, aquest any, la iniciativa de l’Institut Ramon Llull i el Govern d’Andorra ha ofert una immersió lingüística original i diferent per mitjà de classes de llengua i la participació en tot un seguit d’activitats culturals i de lleure en línia.

La modalitat virtual del campus educatiu ha suposat que l'estada es reduís de dues setmanes a una, de dilluns a divendres passat. "Vam considerar que la majoria dels alumnes ja havien estat gairebé mig curs fent classes de forma virtual i no volíem cansar-los gaire amb dues setmanes intensives de català (riu)", explica Vila. D'aquesta manera, els quaranta alumnes i les quatre docents que hi van participar van realitzar dues hores de classe diàries dels nivells de català A2 i B1. "La Laura i jo, que hem participat en el projecte per part d'Andorra, vam haver de crear un material exclusiu per a aquestes classes perquè no és el mateix ensenyar els pronoms febles amb els alumnes en una aula on poden interactuar directament que a través d'una pantalla a milers de quilòmetres de distància", indica.

La Jenny també exposa que elles estaven atemorides per l'inici de les classes. "Treballàvem a través de la plataforma Zoom, i nosaltres només l'havíem utilitzat per fer reunions durant el confinament, però en cap moment per fer classe i vam haver de fer pràctiques i tot per no fer el ridícul davant les alumnes i poder donar el millor de nosaltres", recorda la professora. I afegeix que un dels èxits de la modalitat en línia de l'estada van ser els exercicis pràctics, "que ens ajudaven a mantenir despertes i atentes les participants i nosaltres mateixes. Tot i que també teníem fitxes que compartíem per l'aplicatiu, però el fet d'ensenyar breument els conceptes teòrics i passar a l'exercici pràctic les ha motivat molt". Així, també matisa que "hem utilitzat la subdivisió de les tasques perquè fessin més pinya entre elles i es coneguessin mútuament malgrat no estar en un mateix lloc i ser de setze països".

Tanmateix, la professora comenta que el fet de fer-ho de forma telemàtica per les conseqüències de la pandèmia els ha portat més participació que en altres edicions, arribant a tenir 60 inscripcions d'alumnes amb un molt bon nivell de la llengua catalana i haver de dir que no a diverses persones. "Tot i que ens sabia greu no poder-los acollir tots, això ens ha permès que el campus tingués un caire més proper i realitzar un acompanyament integral a tots els participants", manifesta. I considera que "fer-ho virtual també ha posat a l'abast de molts més alumnes les estades, ja que és cert que en edicions anteriors l'allotjament era gratuït, però l'avió se l'havien de pagar ells i no tothom s'ho podia permetre, no obstant alguns venien amb beques de la universitat en la qual estudien".

Per cloure, la Jenny apunta que l'estada telemàtica també ha comptat amb sessions lúdiques basades en el coneixement de la cultura i la llengua catalana arreu del territori. "Dimarts vam fer una presentació d'Andorra i els alumnes ens feien preguntes sobre com era el país, el sistema polític o com s'havia viscut el confinament, entre altres, i els va agradar molt l'experiència. Divendres també ho vam fer amb Girona", expressa. "També hem fet escape rooms de llengua, que van ser molt divertides i els van apropar a la nostra cultura", indica.
Etiquetes
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2019 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts