bopa

El 9 d'agost queda prohibida la publicitat del tabac

L’adhesió comporta que es prohibeixi la publicitat i la promoció del producte per baixar el consum

El 9 d'agost queda prohibida la publicitat del tabacARXIU

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El conveni marc de l’OMS per al control de la venda del tabac entrarà en vigor a Andorra a partir del 9 d’agost. Així, ho va fer públic el ministeri d’Afers Exteriors a través d’un edicte publicat al BOPA ahir, en el qual recorden que el passat 11 de maig va dipositar l’instrument d’adhesió al Secretariat General de les Nacions Unides i el conveni s’aplica noranta dies després de la data en la qual es lliura a l’òrgan.

L’entrada en vigor de l’adhesió implica que entre les principals obligacions hi figura que els paquets de tabac i els cartrons portin missatges clars i ben visibles que alertin els consumidors dels efectes nocius d’aquest producte per a la salut. El conveni fa incidència a la promoció del producte, ja que no permet cap forma de comunicació, de recomanació o acció comercial que tingui com a objectiu, efecte o possible efecte promoure, directament o indirectament, un producte del tabac o l’ús del tabac, com la publicació de missatges com suau o ultralleugers.

També restringeix l’ús d’incentius directes o indirectes que fomentin la compra de productes del tabac per part de la població i exigeix, si no ha imposat una prohibició global, que la indústria del tabac reveli a les autoritats governamentals competents les despeses que destina a activitats de publicitat, de promoció i de patrocini encara no prohibides.

Des de la Unió de Comerciants Andorrans del Tabac ja van afirmar que l’entrada en vigor de l’adhesió suposarà una disminució les vendes, un fet que repercutirà al sector. En aquest sentit van destacar la importància de l’eliminació de les promocions i els regals que ara s’inclouen amb la compra de paquets de tabac, un fet que es podria traduir en cistelles de la compra més petites per part dels consumidors. I van considerar que la desaparició de la publicitat esdevindrà un element desincentivador del consum i la venda.

tracking