x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
Afers exteriors

Govern pagarà 5.000 euros al mes per unes noves oficines per a l'ambaixada a Bèlgica

L’executiu reformarà l’edifici del nucli històric abans de calcular-ne el preu de venda o de lloguer
L'ambaixada d'Andorra situada al centre de Brussel·les.

Cinc mil euros al mes per les noves oficines a Brussel·les

L'ambaixada d'Andorra situada al centre de Brussel·les.

Actualitzada 03/07/2020 a les 06:21
Els treballadors de l’ambaixada a Brussel·les es traslladaran de forma imminent a unes noves oficines situades al costat de les institucions europees. El lloguer dels nous despatxos té un cost aproximat de 5.000 euros al mes i “estan totalment habilitats i són absolutament funcionals”, en paraules del ministre Jordi Torres. En total, són cinc persones les que treballen a l’ambaixada, tres diplomàtics i dos administratius, i l’espai llogat disposa de cinc despatxos a més de l’aparcament. “Vam fer un estudi de mercat i vam buscar els despatxos més adients i sobretot que no calgués fer-hi inversió i que fossin funcionals”, va remarcar el ministre.
El responsable de la cartera d’Ordenament Territorial va explicar al Diari que l’edifici emblemàtic situat al nucli històric de la ciutat on fins ara està ubicada l’ambaixada a Bèlgica “ha tingut els últims anys bastants problemes de manteniment”. Entre ells, “fuites d’aigua, problemes amb els quadres elèctrics, d’aïllament o problemes amb la calefacció”, per la qual cosa s’ha pres la decisió de reubicar els despatxos. Segons va explicar Torres, l’encarregat de la qüestió juntament amb la ministra Maria Ubach, aquesta possibilitat ja es va plantejar a final de la legislatura passada. Per tant, segons va afirmar, “cal desvincular la decisió de la crisi de la Covid-19 o d’un problema de liquiditat”.
L’executiu encara no té decidit si optarà per llogar o per vendre l’edifici situat en un lloc privilegiat, perquè primer “cal fer-hi unes grans reformes” de les qual no va concretar el cost perquè encara s’hi està treballant, però sí que va afirmar que “seran importants”. Tampoc tenen calculat quina quantitat en podrien treure tan si el lloguessin com si optessin per la venda. “No ho hem posat sobre la taula perquè primer hem de decidir què en volem fer”, va indicar.
A principi de legislatura, Torres i Ubach van informar els presidents dels grups parlamentaris sobre la problemàtica i actualment Ordenament Territorial està elaborant un document per definir els costos associats a posar l’edifici en condicions, a més de parlar amb Patrimoni de Brussel·les perquè l’edifici està catalogat. “Se n’ha parlat però la decisió sobre si es lloga o es ven en cap cas està presa”, va assegurar Torres, tot recordant que qualsevol acció hauria de ser validada pel Consell General.
Etiquetes
  • #4 Estudi de mercat
    (03/07/20 12:14)

    Suposo que en l'estudi de mercat no entrava l'opció de renting room on coworking mode junt l'opció de llogar despatx a reformar perquè si dividint el preu del lloguer del local per les cinc persones que hi treballen resulta que surt, sense sumar els costos dels serveis bàsics com la llum, l'aigua, el telèfon, a 1.000 euros x despatx i plaça de pàrquing per a cada treballador. L'opció de videoconferència segur que tampoc no eren una opció econòmica. Visquin els estudis de mercat.

    Respondre
  • #3 Donacions COVID jipi ka hei!!!
    (03/07/20 11:21)

    després demanen donacions pel COVID... jajaja

    Respondre
  • #2 espot
    (03/07/20 08:11)

    vinga que la casa es gran i anem sobrats, quina pena tot plegat

    Respondre
  • #1 La Perdiu
    (03/07/20 07:48)

    Si s'ha d'arreglar, envieu una empresa d'aquí a fer les obres! D'especialistes a Andorra, n'hi ha a dojo. Entre paletes, electricistes i lampistes, estem coberts. I després, arribareu a llogar-lo a bon preu. Pot ser superior al preu dels despatxos nous. Imagineu que la diferència del lloguer pagui la manutenció dels 5 empleats! Seria com un miracle que una administració acostumada a sempre gastar tingui una operació beneficiosa. Historic.

    Respondre
4
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2019 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts